Lakris

Er egentlig ikke så veldig glad i lakris, men ELSKER läkerol!!! Må ha det, men klarer å begrense meg :)
 
Jeg spiser lakris med god samvittighet :happy:

Har begrenset meg masse og ligger nok godt innenfor det som er "trygt" og vel så det. Jeg tar denne undersøkelsen med en stor klype salt for å være ærlig, men velger å ikke ta noen sjanser. Dette er kun en undersøkelse, det kan være mye spiller inn på resultatene. Jeg har ikke gått i dybden, men hvis de 378 barna er både barn av mødre som har spist mye, middels og lite lakris så er det ikke snakk om et veldig stort utvalg. Det kan for eksempel være at flere av de mødrene som spiste store mengder lakris også drakk større mengder brus eller spiste mye annet sukker/usunt. Jeg skal ikke dra det for langt, jeg har ikke lest mer enn bare artikkelen det linkes til, men diverse lærebøker om samfunnsvitenskapelig metode har lært meg at det sjelden er så "enkelt" å påvise noe.. just saying...
 
Aldri hørt at lakris skal være farlig... Tvang i meg litt i starten pga blodtrykket var lavt og lakris kan øke blodtrykket har jeg hørt. Om det funket eller om bt hadde bedret seg uansett vet jeg ikke. Men er ikke redd for å spise litt lakris:)
 
Back
Topp