Lørdagsprat :D

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
SOM det har regnet her i natt. Det er så varmt at det er umulig å ha vinduet igjen når vi skal sove, men regnet har holdt meg våken :o
Det har roet seg nå, men det ser ikke ut til at bursdagsfesten vi skal på kan være så mye utendørst som det var tenkt.
Kanskje vi rekker å grille litt før vi må trekke in!
Og jeg som var så klar for sommerkjole :p
Pavlova kakebunnen er klar, jeg mangler å pynte, men det må jeg gjøre når vi kommer frem. Skal snart bake focacciabrød av ny oppskrift, det blir spennende! :D
Håper alle får en finfin lørdag :D

Vi også skal på bursdagsfest i dag :) Også den utendørs med grilling, så vi får håpe det letter opp og tørker litt i løpet av dagen.

Pappaen var på fest med kollegaer i går, og var ikke hjemme før halv fire. Han rakk å stønne at han var blitt for gammel for denne festningen, og sluknet deretter... ;) Arian tok morgen litt over fem og har sin første dupp nå. Tenker å la mannen sove og ta med Arian på trening og ukeshandling når han våkner. Storebror er sendt på sommerferietur til mormor, så det er rolig her med bare ett barn.

Vi tok morgen kl 6 her, og nå har Lillebror gjespet i en time men ikke villet sove.
Lurer på om jeg skal ta han med opp på rommet og amme og sove litt sammen med han før jeg begynner bakingen :D
Foreldrene mine og niesen min kommer i kveld og skal være her med ungene. Festen starter egentlig kl 16, men jeg skal hjem ved legging for å legge Lillebror =)

Hallo :)
Blir sikkert gøy med bursdagsfeiring uansett vær, for dere begge :)

Vi våknet kl 7 idag.. jeg skjønte ingenting når samboer sa at kl var 7 :P haha for jeg hadde "akkurat" sett på klokka og vært på do, og da var den halv 5 :P må ha sovnet ganske så fort igjen :P:)
Har regnet en del her også inatt..men nå er det bare overskyet og tror det skal være sånn utover dagen :)
Ha en fin lørdag! :)

*sender fra pipe-gjøken*

Så kjekt med bursdagsfestda, jenter!!:)
Her våkna vi av Jenny kl.06 da hun laga klynkelyder, og det viste seg at hun hadde havna på magen og trivdes ikke helt med det. Hun sov videre kl.08 og stod opp sammen med mannen, mens jeg sov videre til 10. I morra tror jeg formen er soppas grei at jeg kan stå opp med vesla, og at mannen kan får sove lenge..
Nå skal det bli frokost på oss, før mannen stikker av noen timer. Ellers blir det brødbaking og langsteking av en indrefilet her. Mmmm...mmmaaat.:)

Så kjekt med bursdagsfestda, jenter!!:)
Her våkna vi av Jenny kl.06 da hun laga klynkelyder, og det viste seg at hun hadde havna på magen og trivdes ikke helt med det. Hun sov videre kl.08 og stod opp sammen med mannen, mens jeg sov videre til 10. I morra tror jeg formen er soppas grei at jeg kan stå opp med vesla, og at mannen kan får sove lenge..
Nå skal det bli frokost på oss, før mannen stikker av noen timer. Ellers blir det brødbaking og langsteking av en indrefilet her. Mmmm...mmmaaat.:)
Å så deilig med intrefilet! :D
Har bare grillet det vi, skal jammen meg steke det en gang ogsp! Bruner du det i panna først?

God morgen!

Gøy med bursdagsfeiring da :-) må kose dere!

Jeg har sovet som en stein, uten å våkne av snuppa i dag tidlig. Ble vekket klokka 10.30 (!!!). Vi skal på senteret og se om vi finner krabbestrømpis...har leita lenge men kun funnet i ull og det tåler hun ikke. Noen tips? Vi må ha str 80, men det finnes vel i den str også? Har hatt ei før i str 70 fra coop obs. Der var krabbegreiene på leggene og ikke på knærne...

I kveld fikk jeg lyst å lage biff av et eller anna slag...blir påvirka her inne ;-p

God morgen!

Gøy med bursdagsfeiring da :-) må kose dere!

Jeg har sovet som en stein, uten å våkne av snuppa i dag tidlig. Ble vekket klokka 10.30 (!!!). Vi skal på senteret og se om vi finner krabbestrømpis...har leita lenge men kun funnet i ull og det tåler hun ikke. Noen tips? Vi må ha str 80, men det finnes vel i den str også? Har hatt ei før i str 70 fra coop obs. Der var krabbegreiene på leggene og ikke på knærne...

I kveld fikk jeg lyst å lage biff av et eller anna slag...blir påvirka her inne ;-p
Safa har gode strømpebukser i bomull, men knebeskytteren havner på leggen her også:p så jeg kjøpte leggings med antiskli på på name it, og de drar vi bare over vanlige klær:D

*Surfer mobilt*

God dag!
Hermine sov altså til 06.30 før hun ville ha flaske i dag:D:D:D
Hun som ALDRI har sovet natta gjennom før!!! (minibølge, woop woop) :D så sov hun til 07.30 før det var dag! Tydelig sliten etter reisen ja! ;)
Idag pøser regnet ned, så blir nok en bytur når snuppa våkner fra luren sin!

*Surfer mobilt*

Mimmis.no har supre strømpebukser, heiter kryp :-) antiskli under beina og på(!!!) kne :-) tilbud nett no for trepakning.

Eg har ei prisessa født midt i september, sover ikkje rundt. Nokon som gjer det?

<3 gutt sept-06 og jenta sept-12 <3

Å så deilig med intrefilet! :D
Har bare grillet det vi, skal jammen meg steke det en gang ogsp! Bruner du det i panna først?
Det sies at man skal gjøre det, men jeg gjør det ikke. Bruker ikke steketermometer på småsteiker heller.. Beregner bar god tid og steker på lav varme. 50-70grader i 8timer kanskje?:)

Mimmis.no har supre strømpebukser, heiter kryp :-) antiskli under beina og på(!!!) kne :-) tilbud nett no for trepakning.

Eg har ei prisessa født midt i september, sover ikkje rundt. Nokon som gjer det?

Uh ! Skal sjekke ut på mimmis.:)
Jenta vår er født 12.september og sover stort sett rundt. Periodesvis er hun urolig på kveld/natt, men som regel legges hun mellom 18-20 og sover til 06-08. :)

Takk for tips! :-) skal kikke og bestille :-)

Vår snuppe har stort sett sovet hele natta siden fødselen med noen unntak når hun har vært syk og i perioder litt etter det. Mellom 3-4 måneder ga vi flaske på natta, men slutta med det når hun la på seg skikkelig for hun var ikke interessert i annet enn bittelitt mme og litt kos. Nå har vi gitt mme siden starten og da sover de gjerne lenger i gangen, og hun har alltid sovet lite på dagen og tatt det igjen på natta.
Hun dreiv å våkna mellom 4 og 5 to ukers tid da det begynnte å bli lyst ute, men det ordna seg når vi fiksa det slik at ikke lyset kom inn på rommet.
Meeen...barn er jo forskjellige da...noen er veldig glad i kos og nærhet og litt melk på natta og noen vil helst være i fred. Husker jeg var skuffa i starten fordi at hun ikke var noen kosebaby, men nå har hun begynnt å ville sitte og kose litt :-)

Får hun melk om natta? Det kan være vanskelig å slutte med det og få de til å sove rundt. Svigerinna mi drøyde melka en halv time hver natt for å få de til å slutte. Det funka for de :-)

Ser de virker litt motstridende det jeg skriver her, at hun stort sett sover hele natta og har hatt perioder der hun våkner likevel ;-p men føler ikke vi har hatt noe nattevåk å klage på, og når ungen sover fra 7-4,5,6 så kunne vi egentlig ikke klage på det heller når det skjedde i forbindelse med sykdom, sollys o.l...

Håper prinsessa di snart vil sove rundt :-)

Safa har gode strømpebukser i bomull, men knebeskytteren havner på leggen her også:p så jeg kjøpte leggings med antiskli på på name it, og de drar vi bare over vanlige klær:D

*Surfer mobilt*

Lurer på om det var safa vi hadde ;-) passformen ellers var veldig god til hun! Skal sjekke ut nameit i dag også!

God dag!
Hun som ALDRI har sovet natta gjennom før!!! (minibølge, woop woop) :D så sov hun til 07.30 før det var dag! Tydelig sliten etter reisen ja! ;)

*Surfer mobilt*

Deilig natt da! Håper det fortsetter :-) kos dere på bytur!

Her har dt også regna :-(

Fie skal snart få sove litt i vogna :-)

Jeg har gjort en hel del i dag :-)
Tatt inn å ut a oppvaskmaskinen.
Rydda å vaska kjøleskapet.
Bretta og lagt på plass klær, og vaska å hengt opp klær :-)

Dt var dagens innsats ;-)

Ellers er dt lite som sjer :-)
Jeg har huset for meg selv nå :-D
Godt! Men har seff lille gulle lamme meg :-)

Sent from my LT26w using BV Forum mobile app

God morgen!

Gøy med bursdagsfeiring da :) må kose dere!

Man får kjøpt sånn anti-skli greier på tube i butikker som selger hobby ting.. hvis det var det på strømpebuksene du tenkte på? eller er det sånn beskyttelse sak på dem kansje? :P har alltid bare brukt vanlige strømpebukser her ;):)

God dag!

*Surfer mobilt*

å så deilig for dere at hun sov gjennom natten :D:D kansje det kommer til å fortsette sånn? :)

Det sies at man skal gjøre det, men jeg gjør det ikke. Bruker ikke steketermometer på småsteiker heller.. Beregner bar god tid og steker på lav varme. 50-70grader i 8timer kanskje?:)

det sier at man bør gjøre det for å holde "safta" inne i kjøttet sånn at det blir saftig :) også la kjøttet hvile etter steking i 15-30 min... men jeg er ikke flink til å bruke termometer :P

God dag!

*Surfer mobilt*

Så herlig, håper det blir flere ganger:-)

Back
Topp