Kynnere

Tekopp

Forumet er livet
Septembergull'17
Februarbarna 2020
Stjerneskuddene 2024
Flere som begynner å kjenne endel til kynnere?

Har kjent det siden uke 8 hvertfall, ved anstrengelser (å løpe etter 2 åring stort sett). Men har i dag hatt mye av de, uten noen særlig med grunn.

Merker ikke kynnere enda, men får lett nedpress ved aktivitet.. skikkelig irriterende. Har måtte sette meg med i butikken :hilarious:

Jeg har masse allerede så må nok følges opp da jeg ble konisert for 1 1/5 år siden. Redd for at jeg skal modnes fortere denne gang. Kynnere er bare plagsomt hos meg, bare de ikke gjør noe med modningen der nede er jeg fornøyd :hilarious:

Jepp! Veldig mye, kjente det fra uke 11, i tillegg til blødninger noen dager. Jm anbefalte meg å sykemelde meg 100%, siden jeg har født prematurt tidligere. Kjenner også noe nedpress.... Satser på å jobbe en bitteliten stund til, er lenge å gå hjemme :rolleyes: Men har ikke lyst til å fremprovosere noe heller... :oops:

Jeg har masse allerede så må nok følges opp da jeg ble konisert for 1 1/5 år siden. Redd for at jeg skal modnes fortere denne gang. Kynnere er bare plagsomt hos meg, bare de ikke gjør noe med modningen der nede er jeg fornøyd :hilarious:
Tenkte ikke på modning engang jeg... bare "fuck, ikke nå allerede".. tror jeg fikk ett nytt punkt å ta opp med jordmor nå.

Ja kynnere skal være ufarlige men for oss som er konisert bør det vel følges opp :)
Sist jeg spurte (er også konisert) sa gynekologen jeg var hos at det veldig sjelden skjer (altfor)tidligfødsler pga det nå, fordi de er veldig bevisst på å ta så lite vev som mulig dersom man opplyser om at man vil ha flere barn. Men det er individuelt så klart, hvor mye man er nødt til å ta.

På meg tok de veldig lite, og jeg fikk beskjed om at livmorhalsen er veldig lite forkortet og det er ingen grunn til ekstra oppfølging. Men jeg skal uansett ta det opp med jordmor og høre hva hun sier.

Sist jeg spurte (er også konisert) sa gynekologen jeg var hos at det veldig sjelden skjer (altfor)tidligfødsler pga det nå, fordi de er veldig bevisst på å ta så lite vev som mulig dersom man opplyser om at man vil ha flere barn. Men det er individuelt så klart, hvor mye man er nødt til å ta.

På meg tok de veldig lite, og jeg fikk beskjed om at livmorhalsen er veldig lite forkortet og det er ingen grunn til ekstra oppfølging. Men jeg skal uansett ta det opp med jordmor og høre hva hun sier.
Hos meg tok de mye , de måtte pga det ligger kreft i familien og jeg ville ikke ta noen sjangser på at jeg måtte koniseres en gang til. Så hadde jo jeg 2 barn fra før og hadde egentlig ikke tenkt en til, men så ble det nå det da. Så hos meg må jeg følges opp.

Hadde tydeligvis masse av de på mandag, men ikke kjent noe i dagene siden. Håper det fortsetter slik litt til.
Hadde mye kynnere på slutten sist, og ble veldig hemmende ved aktivitet.

Har kjent det noen ganger..kan ikke huske når det begynte sist:bored:

Kan ikke huske at jeg har lagt merke til kynnere de forrige svangerskapene, men de varte jo ikke så lenge da.. Men er litt usikker på om det er det jeg kjenner innimellom, ikke så ofte. Dere som er sikre på at det er det dere kjenner hvordan merker dere det? Tenkte at det var tidlig å få det nå uke 12-13?

Kan ikke huske at jeg har lagt merke til kynnere de forrige svangerskapene, men de varte jo ikke så lenge da.. Men er litt usikker på om det er det jeg kjenner innimellom, ikke så ofte. Dere som er sikre på at det er det dere kjenner hvordan merker dere det? Tenkte at det var tidlig å få det nå uke 12-13?
Jeg kjenner at det kjennes helt likt ut som kynnere gjorde sist svangerskap. Fikk det første gang i uke 11 her. Kunne ikke kjenne livmora utenpå magen til vanlig på det punktet, men kjente den godt når jeg fikk en kynner.. Den eneste måten jeg har kunnet forklart det er som at det plutselig lander en murstein i magen :p Veldig ubehagelig følelse.

Jeg syns livmora knyter seg, og den blir helt stram som en ballong fylt til bristepunktet. Følelsen minner litt om en krampe man kan få i andre deler av kroppen og, men varer vanligvis bare noen sekunder før den slipper.
Er ikke vondt, men ubehagelig. Har man vonde kynnere skal det tas opp med lege/jm.

Jeg syns det er tidlig å få det nå, sist kom de egentlig ikke skikkelig før i slutten av andre/starten av tredje trimester. Og ble kjipere jo lengre jeg kom. Nå kjennes de allerede like ubehagelige ut som når jeg nærma meg slutten sist, men heldigvis langt fra like hyppige.

Jeg hadde en i natt, der det brått føltes som å ha et hardt og stort babyhode stikkende ut av mageskinnet! Oppdaga det da jeg prøvde å snu meg over på magen i halvsøvne. Og så skjønte jeg jo i ørska at det måtte være en kynner, og livmora som var steinhard. Kan ikke huske at de kom så tidlig forrige gang. Uke 14 nå, 15 på mandag.

Kan jeg spør hvordan det kjennes ut? Er førstegangs, så ingen erfaring med kynnere. Bare hørt snakk om det før :p

Veldig tidlig for meg å få de trur jeg.. hadde deg fra uke 20 sist og hele svangerskapet, alt fra milde til kraftige, men nå har jeg ikke kjente noe ennå.

Kan jeg spør hvordan det kjennes ut? Er førstegangs, så ingen erfaring med kynnere. Bare hørt snakk om det før :p
Akkurat nå så kjenne jeg hele livmoren blir hard som en ball, varer i noen sekunder og så slipper den. Når magen blir større så blir hele magen stram og hard og må vente til den er over før jeg kan bevege meg igjen. De er veldig plagsomme etterhvert jo lenger ut i svangerskapet man kommer. Ikke alle som får dem. Jeg har hatt hvert svangerskap og masse av dem. Må følge med om jeg får mer av å starte i jobb igjen eller om det går fint nå :)

Back
Topp