Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Tenkte ikke på modning engang jeg... bare "fuck, ikke nå allerede".. tror jeg fikk ett nytt punkt å ta opp med jordmor nå.Jeg har masse allerede så må nok følges opp da jeg ble konisert for 1 1/5 år siden. Redd for at jeg skal modnes fortere denne gang. Kynnere er bare plagsomt hos meg, bare de ikke gjør noe med modningen der nede er jeg fornøyd![]()
Ja kynnere skal være ufarlige men for oss som er konisert bør det vel følges oppTenkte ikke på modning engang jeg... bare "fuck, ikke nå allerede".. tror jeg fikk ett nytt punkt å ta opp med jordmor nå.
Sist jeg spurte (er også konisert) sa gynekologen jeg var hos at det veldig sjelden skjer (altfor)tidligfødsler pga det nå, fordi de er veldig bevisst på å ta så lite vev som mulig dersom man opplyser om at man vil ha flere barn. Men det er individuelt så klart, hvor mye man er nødt til å ta.Ja kynnere skal være ufarlige men for oss som er konisert bør det vel følges opp![]()
Hos meg tok de mye , de måtte pga det ligger kreft i familien og jeg ville ikke ta noen sjangser på at jeg måtte koniseres en gang til. Så hadde jo jeg 2 barn fra før og hadde egentlig ikke tenkt en til, men så ble det nå det da. Så hos meg må jeg følges opp.Sist jeg spurte (er også konisert) sa gynekologen jeg var hos at det veldig sjelden skjer (altfor)tidligfødsler pga det nå, fordi de er veldig bevisst på å ta så lite vev som mulig dersom man opplyser om at man vil ha flere barn. Men det er individuelt så klart, hvor mye man er nødt til å ta.
På meg tok de veldig lite, og jeg fikk beskjed om at livmorhalsen er veldig lite forkortet og det er ingen grunn til ekstra oppfølging. Men jeg skal uansett ta det opp med jordmor og høre hva hun sier.
Jeg kjenner at det kjennes helt likt ut som kynnere gjorde sist svangerskap. Fikk det første gang i uke 11 her. Kunne ikke kjenne livmora utenpå magen til vanlig på det punktet, men kjente den godt når jeg fikk en kynner.. Den eneste måten jeg har kunnet forklart det er som at det plutselig lander en murstein i magenKan ikke huske at jeg har lagt merke til kynnere de forrige svangerskapene, men de varte jo ikke så lenge da.. Men er litt usikker på om det er det jeg kjenner innimellom, ikke så ofte. Dere som er sikre på at det er det dere kjenner hvordan merker dere det? Tenkte at det var tidlig å få det nå uke 12-13?
Jeg syns livmora knyter seg, og den blir helt stram som en ballong fylt til bristepunktet. Følelsen minner litt om en krampe man kan få i andre deler av kroppen og, men varer vanligvis bare noen sekunder før den slipper.Kan ikke huske at jeg har lagt merke til kynnere de forrige svangerskapene, men de varte jo ikke så lenge da.. Men er litt usikker på om det er det jeg kjenner innimellom, ikke så ofte. Dere som er sikre på at det er det dere kjenner hvordan merker dere det? Tenkte at det var tidlig å få det nå uke 12-13?
Akkurat nå så kjenne jeg hele livmoren blir hard som en ball, varer i noen sekunder og så slipper den. Når magen blir større så blir hele magen stram og hard og må vente til den er over før jeg kan bevege meg igjen. De er veldig plagsomme etterhvert jo lenger ut i svangerskapet man kommer. Ikke alle som får dem. Jeg har hatt hvert svangerskap og masse av dem. Må følge med om jeg får mer av å starte i jobb igjen eller om det går fint nåKan jeg spør hvordan det kjennes ut? Er førstegangs, så ingen erfaring med kynnere. Bare hørt snakk om det før![]()