Kvalmetråden ✌☹

Jeg var ekstremt kvalm og kastet opp hver dag i første svangerskap. Kunne ikke gå ett minutt over to timer med mat før jeg måtte kaste opp. Er det samme nå denne gangen. Jeg våkner på natten av kvalme, våkner på morgenen og må løpe på do for å kaste opp, og er kraftig redusert igjennom hele dagen :yuck: forskjellen denne gangen og forrige gang (2018) er at jeg tok til vett og sykemeldte meg 100% denne gangen:rolleyes:

Men det virker som at legen min ikke tror meg, siden jeg jobbet 100% forrige gang til bekkenløsningen min tok meg. Jeg spurte om jeg kunne få kvalmestillende på resept og fikk postafen. (?) tok en i desperasjon og ble jo helt utslått. Sovnet liksom. Ikke virket det mot kvalme heller. Skal inn igjen til legen på fredag og håper at afipran skal gjøre sånn at jeg får ett noelunde liv igjen. Er ca 7+5 på vei nå.
 
Jeg har mista kvalmen!! 8+2.. Jeg synes det er kjempe skummelt!! Er det vanlig at den bare blir borte men at det går fint med babyen? Eller er det tegn på sa?
 
Jeg har mista kvalmen!! 8+2.. Jeg synes det er kjempe skummelt!! Er det vanlig at den bare blir borte men at det går fint med babyen? Eller er det tegn på sa?
Gi det ein dag eller to så er den sikkert tilbake:p
 
Jeg har mista kvalmen!! 8+2.. Jeg synes det er kjempe skummelt!! Er det vanlig at den bare blir borte men at det går fint med babyen? Eller er det tegn på sa?
Mange opplever og bedring rundt da :)
 
Rakk akkurat levere guttungen i barnehagen og komme meg ut porten, før jeg kasta opp :depressed: var en annen mor som så meg, men hun sa heldigvis ingenting.

Kvalmen kommer veldig i bølger her. Nå føler jeg meg fin, men vet jeg må spise fort ellers kommer det tilbake.
 
Jeg har mista kvalmen!! 8+2.. Jeg synes det er kjempe skummelt!! Er det vanlig at den bare blir borte men at det går fint med babyen? Eller er det tegn på sa?
Nei, det er jo da mange begynner å føle seg bedre igjen :D
Med min første var jeg kvalm og kastet opp hele tiden, hver dag og var helt gåen. I svangerskap nr 2 og 3 så gav kvalmen seg relativt tidlig, rundt uke 8 som du er i nå :D
Hvis du er veldig bekymret så er det kanskje ikke dumt å begynne å gå til JM tidlig, hun finner jo hjertelyd osv. Jeg tror bekymringer og stress er skadelig for de små, bedre å passe litt ekstra på :Heartpink
 
Her går den veldig i bølger. Sliter litt med og kjøre bil om dagen.
 
Føler meg som regel helt OK, men kvalmen kommer innom hver dag. Salt mat er det jeg vil ha, og ikke noe søte greier i det hele tatt. Og kaffe har blitt en stor fiende. Men har ikke kastet opp *bank i bordet*
 
Nei, det er jo da mange begynner å føle seg bedre igjen :D
Med min første var jeg kvalm og kastet opp hele tiden, hver dag og var helt gåen. I svangerskap nr 2 og 3 så gav kvalmen seg relativt tidlig, rundt uke 8 som du er i nå :D
Hvis du er veldig bekymret så er det kanskje ikke dumt å begynne å gå til JM tidlig, hun finner jo hjertelyd osv. Jeg tror bekymringer og stress er skadelig for de små, bedre å passe litt ekstra på :Heartpink
Jeg hadde kjøpt en pakke med 3 ultralyder, så dro i går kveld. Alt så veldig fint ut! Bare jeg som er alt for stressa og redd! Må roe ned :hilarious:
 
Sa til mannen i går; tror kvalmen begynner å dabbe av, jeg er jo nesten ikke kvalm i kveld! Jinx! Kvalm HELE dagen i dag i stede :yuck:

Andre som merker de blir mer kvalme om dere drikker for lite? :pompus:
 
Har noen tips til hva som hjelper mot kvalme?
Jeg startet å bli kvalm for litt under en uke siden (er 7+4 i dag), og jeg kaster opp. Så fort jeg reiser meg opp fra sengen brekker jeg meg og må løpe på badet og kaste opp :/ mest ille på morgenen. Utover dagen slipper det taket litt, særlig etter middag.
Har forsøkt med seabands, tror det hjelper bittelitt. Det beste for meg var å spise syltet ingefær, sånn som følger med sushi. Men har hørt man skal være forsiktig med ingefær, så tør lissom ikke spise det mange dager i strekk.
Postafen blir jeg helt slått ut av, så det er uaktuelt.. da vil jeg nesten heller være kvalm :p
Har time hos legen i morgen, så kanskje jeg skal spørre om afipran? Eller sykemelding.
 
Har noen tips til hva som hjelper mot kvalme?
Jeg startet å bli kvalm for litt under en uke siden (er 7+4 i dag), og jeg kaster opp. Så fort jeg reiser meg opp fra sengen brekker jeg meg og må løpe på badet og kaste opp :/ mest ille på morgenen. Utover dagen slipper det taket litt, særlig etter middag.
Har forsøkt med seabands, tror det hjelper bittelitt. Det beste for meg var å spise syltet ingefær, sånn som følger med sushi. Men har hørt man skal være forsiktig med ingefær, så tør lissom ikke spise det mange dager i strekk.
Postafen blir jeg helt slått ut av, så det er uaktuelt.. da vil jeg nesten heller være kvalm :p
Har time hos legen i morgen, så kanskje jeg skal spørre om afipran? Eller sykemelding.

Av mat hjelper mandler for meg- de virker kvalmestillende :shy:
 
Har noen tips til hva som hjelper mot kvalme?
Jeg startet å bli kvalm for litt under en uke siden (er 7+4 i dag), og jeg kaster opp. Så fort jeg reiser meg opp fra sengen brekker jeg meg og må løpe på badet og kaste opp :/ mest ille på morgenen. Utover dagen slipper det taket litt, særlig etter middag.
Har forsøkt med seabands, tror det hjelper bittelitt. Det beste for meg var å spise syltet ingefær, sånn som følger med sushi. Men har hørt man skal være forsiktig med ingefær, så tør lissom ikke spise det mange dager i strekk.
Postafen blir jeg helt slått ut av, så det er uaktuelt.. da vil jeg nesten heller være kvalm :p
Har time hos legen i morgen, så kanskje jeg skal spørre om afipran? Eller sykemelding.
Det eneste som hjelper for meg er hvile og Afipran. Så vil anbefale det og sykemelding. Ingen som takker deg for at du tvang deg gjennom kvalmen på jobb, da er det bedre å ta det med ro slik at du kanskje fungerer litt:happy:
 
Naar paa dagen tar dere folat og vitaminer og saann?
Jeg er litt uggen hele dagen men har det absolutt verst paa morgenen. Da finner du meg ofte i trappa ikke langt fra toalettene hvor jeg sitter og gjor pusteovelser for aa komme gjennom den verste kvalmen samtidig som det er kort vei aa lope om jeg maa. Sliter med aa faa i meg mat paa morgnene men prover paa noe frukt og kanskje en yoghurt om jeg er heldig og etter det tar jeg vitaminenene mine. Men, jeg har en teori om at pillene gjoer meg enda kvalmere paa morgnenen..bruser sikkert litt i magen som er nesten tom. Hva gjoer dere? Hvilke erfaringer har dere?
 
Jeg har mista kvalmen!! 8+2.. Jeg synes det er kjempe skummelt!! Er det vanlig at den bare blir borte men at det går fint med babyen? Eller er det tegn på sa?

Hadde det saann i helgen. Ikke kvalm og matlyst av en annen verden, og jeg som ikke har hatt lyst paa noe siden uke 3.
Synes ogsaa brystene var mindre oemme. Har hatt lett panikk hele helgen, tenkt SA/MA.
Fikk tilbake med renter i dag paa kvalme, matlyst og vonde pupper- passet utmerket (NOT) da jeg skulle filme utdanningsministeren i dag morges :dead:

Hun bare: er du ok, du ser litt blek og uvel ut?
Jeg: Jada, med verdens storste falske glis.xsmile9 Prover bare aa ikke spy paa kontoret ditt, tenkte jeg for meg selv.

Er 8+4 i dag.

Nice Monday everyone :hello2

Ble litt kvalm av aa velge emojies faktisk, haha..litt mye bevegelse.. Dette blir en lang dag
 
Hadde det saann i helgen. Ikke kvalm og matlyst av en annen verden, og jeg som ikke har hatt lyst paa noe siden uke 3.
Synes ogsaa brystene var mindre oemme. Har hatt lett panikk hele helgen, tenkt SA/MA.
Fikk tilbake med renter i dag paa kvalme, matlyst og vonde pupper- passet utmerket (NOT) da jeg skulle filme utdanningsministeren i dag morges :dead:

Hun bare: er du ok, du ser litt blek og uvel ut?
Jeg: Jada, med verdens storste falske glis.xsmile9 Prover bare aa ikke spy paa kontoret ditt, tenkte jeg for meg selv.

Er 8+4 i dag.

Nice Monday everyone :hello2

Ble litt kvalm av aa velge emojies faktisk, haha..litt mye bevegelse.. Dette blir en lang dag


Haha huff :( hørtes slitsomt ut. Her er boblevann redningen. Drakk kaffe hos svigermor i går, ble akutt kvalm. Tror hun og reagerte litt, men sa ingenting
 
Naar paa dagen tar dere folat og vitaminer og saann?
Jeg er litt uggen hele dagen men har det absolutt verst paa morgenen. Da finner du meg ofte i trappa ikke langt fra toalettene hvor jeg sitter og gjor pusteovelser for aa komme gjennom den verste kvalmen samtidig som det er kort vei aa lope om jeg maa. Sliter med aa faa i meg mat paa morgnene men prover paa noe frukt og kanskje en yoghurt om jeg er heldig og etter det tar jeg vitaminenene mine. Men, jeg har en teori om at pillene gjoer meg enda kvalmere paa morgnenen..bruser sikkert litt i magen som er nesten tom. Hva gjoer dere? Hvilke erfaringer har dere?
Mumser tabletter som folat og estradiol på morgenen når jeg står opp. Ren rutine så det bare glir ned med litt appelsinjuice. Hadde jeg skulle tatt dem kveldstid tror jeg jeg hadde glemt stup i kvarten:confused:
 
7+2, og de siste dagene har kvalmen kommet for fullt, trodde jeg skulle slippe unna denne gangen:rolleyes:
Bare lyst på ting med smeltet oss, som sist.. så går endel i ostesmørbrød :shy: Og frukt da, det går fint..
 
Back
Topp