Kvalmestillende

Noen her som mister all matlyst på Xonvea? :bag:

Nei, mista matlyst pga kvalmen og at man blir lei av å spise jevnlig. Var sånn første graviditet også så veit at det ikkje er pga xonvea for min del :)

Nei, mista matlyst pga kvalmen og at man blir lei av å spise jevnlig. Var sånn første graviditet også så veit at det ikkje er pga xonvea for min del :)
kvalmen er er mye bedre, men jeg får fortsatt ikke i meg noe særlig mat :grumpy: Syntes ikke å huske at jeg slet så mye med mat første svangerskap selv med kvalmen :bag:

Dere som er kvalme - kaster dere opp også? Her har kvalmen «ulmet» de siste dagene, men kaster ikke opp.. har følt en trang til å få det opp selv, men æsj vil jo ikke det heller og er redd det kanskje er sjau og ikke graviditeten - men da hadde det vel kommet opp/ut sv seg selv?
Jeg kastet ikke opp en eneste gang, forrige svangerskap, men ble diagnostisert til hyperemesis fordi jeg var konstant kvalm, fikk ikke i meg mat og hadde en heftig vektnedgang. Jeg var dårlig hele svangerskapet, prøvde flere kvalmestillende, tålte ikke lukt osv. var rett og slett jævlig.. kvalmen har meldt seg denne gangen også, men i går tok jeg én xonvea, og HALLELUJAH!!! Anbefales på det sterkeste!!

Har faktisk følt meg litt mer som meg selv igjen idag, minus trøttheten da, så kan virkelig anbefale xonvea :smiley-bounce012

Hører så mye bra om xonvea, virkelig på tide at den ble godkjent i Norge:Heartred men er det andre her enn meg som den ikke funker sånn kjempegodt på?:confused1 Dere med god effekt: når kom den for fullt?:)

Hører så mye bra om xonvea, virkelig på tide at den ble godkjent i Norge:Heartred men er det andre her enn meg som den ikke funker sånn kjempegodt på?:confused1 Dere med god effekt: når kom den for fullt?:)

I dag etter snart 2 uker på den (full dose) funker den ganske bra ! Kjenner at eg er gravid, men klarer å gjøre litt før eg må ta pause. Den har funka bra litt opp og ned på meg.

Noen her som mister all matlyst på Xonvea? :bag:
Får september baby, men gikk på xonvea fra uke 7 til uke 14, hadde mindre mat lyst gikk over til afipran, ble veldig dårlig fikk påvist hyperemesis så nå går jeg på 3 forskjellig, og merker mindre matlyst men klarer å spise, men føler jeg spiser mindre enn jeg burde.

Funker sånn passe på meg. Jeg er fortsatt megakvalm, men kaster opp mindre og klarer å få i meg mat.

I dag etter snart 2 uker på den (full dose) funker den ganske bra ! Kjenner at eg er gravid, men klarer å gjøre litt før eg må ta pause. Den har funka bra litt opp og ned på meg.
Så bra :Heartred er det først nå den føles stabil? Jeg har gått på den en uke og full dose i 4 dager.. krysser fingrene!

Funker sånn passe på meg. Jeg er fortsatt megakvalm, men kaster opp mindre og klarer å få i meg mat.
Det høres likt ut som meg. Tar knekken på oppkast men kvalmen er ikke noe særlig redusert.. ville helst hatt det omvendt, da oppkast i grunn ikke plager meg, men kvalmen er ulidelig.

Mat har alltid vært det som døyver den noe, så det blir fort noen ekstra kilo i svangerskapene:arghh:

Det høres likt ut som meg. Tar knekken på oppkast men kvalmen er ikke noe særlig redusert.. ville helst hatt det omvendt, da oppkast i grunn ikke plager meg, men kvalmen er ulidelig.

Mat har alltid vært det som døyver den noe, så det blir fort noen ekstra kilo i svangerskapene:arghh:
Samme her. Den intense kvalmen setter meg helt ut av spill. Forrige svangerskap forsvant det over natta i uke tolv, krysser fingrene for at det skjer denne gangen og. Hvor lenge har du vært kvalm tidligere svangerskap?

Samme her. Den intense kvalmen setter meg helt ut av spill. Forrige svangerskap forsvant det over natta i uke tolv, krysser fingrene for at det skjer denne gangen og. Hvor lenge har du vært kvalm tidligere svangerskap?
Krysser fingrene for deg! Med førstemann var jeg dårlig hele løpet ut, men andremann så gav det aller verste seg når jeg var halvveis, da kom det mer sporadisk og varte ikke hele døgnet. Så jeg håper det bare blir bedre og bedre for hvert svangerskap :)

Så bra :Heartred er det først nå den føles stabil? Jeg har gått på den en uke og full dose i 4 dager.. krysser fingrene!

Føltes stabilt første uka, så ble eg forkjøla og mer kvalm. Økte da dose, tok noen dager og nå er ikkje kvalmen så intens. Men eg må ta det ekstremt med ro og spise jevnlig for å ikkje være kvalm da. Så det funker ikkje perfekt, men sleppe å kaste opp som eg gjorde i forrige svangerskap og gå konstant kvalm.

Oi så deilig ! Min forsvant aldri i forrige, kvalmen bare letta litt , men hadde den til eg fødte

Kjører dere bil på Xonvea? Ser det er rød trekant på esken, og det står man skal holde seg unna oppgaver som krever full oppmerksomhet. Syns det er litt vanskelig mtp. Jobb, jobber som sykepleier, så litt usikker hva jeg skal gjøre. Spurte ikke legen om det da jeg ikke visste den hadde rød trekant før jeg hentet ut …

Jeg er så lykkelig! Er bare på dag to med xonvea, men jeg var i fullt alvor på vei inn i en tankerekke der jeg lurte på om dette virkelig var verdt det:meh: Nå har jeg hatt to dager der jeg ikke har vært overveldende kvalm, og livet ble så mye lettere:joyful::joyful: ikke er jeg trøttere heller:Heartred

Kjører dere bil på Xonvea? Ser det er rød trekant på esken, og det står man skal holde seg unna oppgaver som krever full oppmerksomhet. Syns det er litt vanskelig mtp. Jobb, jobber som sykepleier, så litt usikker hva jeg skal gjøre. Spurte ikke legen om det da jeg ikke visste den hadde rød trekant før jeg hentet ut …
Jeg gjorde det ikke i starten pga trøttheten, men nå kjører jeg når jeg føler meg opplagt til det :) Har du fortalt lederen din om graviditeten? Jeg ville kastet ballen til vedkommende i såfall:)

Jeg snakket med lege og jordmor om det. Legen sa jeg skulle være forsiktig til jeg visste om jeg ble trøtt av den (typ, ikke kjør bil første timene), og jordmor hadde aldri møtt noen som opplevde å ikke kunne kjøre bil av trøtthet eller reaksjon på xonvea. De fleste ble ikke trøttere engang. Jeg føler meg SÅ mye mer opplagt nå med medisin enn uten så dette bekymrer jeg meg ikke for:)

Husk at trekant ikke betyr at det er forbudt å kjøre, men at man ikke skal kjøre uten å vite hvordan man reagerer på medisinen:joyful:

Jeg gjorde det ikke i starten pga trøttheten, men nå kjører jeg når jeg føler meg opplagt til det :) Har du fortalt lederen din om graviditeten? Jeg ville kastet ballen til vedkommende i såfall:)
Nei, og vet ikke om jeg vil fortelle det helt enda da jeg ikke har jobbet der så lenge, er i utgangspunktet fulltidsstudent, men jobber helg og ekstravakter, men det hadde vell i utgangspunktet vært lurt med en dialog..
Jeg snakket med lege og jordmor om det. Legen sa jeg skulle være forsiktig til jeg visste om jeg ble trøtt av den (typ, ikke kjør bil første timene), og jordmor hadde aldri møtt noen som opplevde å ikke kunne kjøre bil av trøtthet eller reaksjon på xonvea. De fleste ble ikke trøttere engang. Jeg føler meg SÅ mye mer opplagt nå med medisin enn uten så dette bekymrer jeg meg ikke for:)

Husk at trekant ikke betyr at det er forbudt å kjøre, men at man ikke skal kjøre uten å vite hvordan man reagerer på medisinen:joyful:
Ja, ikke sant. Var veldig trøtt første dagen, men føler det er mer vanlig gravid-trøtthet nå, men tenker jo på at jeg skal håndtere medisiner og slikt, men kanskje bør jeg snakke med legen min om det, regner jo med flere jobber og går på xonvea samtidig:bag:

Back
Topp