Kvalmestillende

Med tanke på at du er innlagt så har du sikkert blitt presentert det allerede, men nevner det likevel: har du prøvd Zofran? Jeg hadde hyperemesis med mine og fikk begynne på zofran i 2.tri (er frarådt før). Jeg var fortsatt kvalm, men greide i stor grad å beholde både mat og drikke. I 1.tri med andremann hadde jeg tilsvarende effekt av kombinasjonen afipran, postafen og b5 Håper du blir bedre snart:Heartred
Jeg har fått zofran intravenøst i 2 dager, også har jeg fått postafen, b6, og 1 annen kvalmestillende i tablett form også b12 intravenøst 1 gang, også 5 L væske ca, men de skal stoppe væske nå også skal jeg prøve og drikke vanlig dette døgnet og prøve og spise, så utsette de sonde. Så får jeg se hva som skjer i morgen :) :Heartbigred
Og når jeg ble skrevet ut skulle jeg få noe resept på noe nye kvalmestillende.

Hvor mange dager tok det før de fungerte? :)
Formiddagen dagen etter , men eg trengte bare laveste dose da. Økte dosen nå på dag 7 til 3 tabletter om dagen.

Dere som har fått medisiner mot kvalme, får dere det fordi dere kaster opp også? Jeg er ganske kvalm, men kaster ikke opp så usikker på om det er noe jeg også kan få

Dere som har fått medisiner mot kvalme, får dere det fordi dere kaster opp også? Jeg er ganske kvalm, men kaster ikke opp så usikker på om det er noe jeg også kan få
Eg fekk før eg begynte å kaste opp, men kasta opp i forrige svangerskap så legen visste det. Tipper du får uansett er jo for å sleppe kvalmen

Du kan få selv om du ikke kaster opp jeg gjorde det, fikk xonvea i uke 7 til uke 14 måtte over på afirpan men hadde 0 effekt, ble innlagt uke 15 med hypermeises, nå har jeg 3 forskjellige :arghh:

Bedre søke hjelp for tidlig enn fot seint, er å anbefale, ble så dehydrert at kroppen begynte suge væske ut av fettet i kroppen, skulle nesten få sonde næring men slapp i siste liten, grunnet jeg fikk god behandling på sykehuset med væske og nye medisiner.

Dere som er kvalme - kaster dere opp også? Her har kvalmen «ulmet» de siste dagene, men kaster ikke opp.. har følt en trang til å få det opp selv, men æsj vil jo ikke det heller og er redd det kanskje er sjau og ikke graviditeten - men da hadde det vel kommet opp/ut sv seg selv?

Dere som er kvalme - kaster dere opp også? Her har kvalmen «ulmet» de siste dagene, men kaster ikke opp.. har følt en trang til å få det opp selv, men æsj vil jo ikke det heller og er redd det kanskje er sjau og ikke graviditeten - men da hadde det vel kommet opp/ut sv seg selv?
Gått konstant kvalm i 3 uker nå. Kun kastet opp to ganger. Kan plutselig begynne å brekke meg, men ingenting kommer opp. Ved sjau vil jeg nok tro du hadde kastet opp ja :)

Gått konstant kvalm i 3 uker nå. Kun kastet opp to ganger. Kan plutselig begynne å brekke meg, men ingenting kommer opp. Ved sjau vil jeg nok tro du hadde kastet opp ja :)
Fysj… hadde håpet å slippe unna svangerskapskvalme ja - men her er vi tror jeg :whacky011

Har også bare vært konstant kvalm og brekt meg, men ikke kastet opp :bag:

Ved sjau vil det som regel komme opp ja:) min erfaring er at det er veldig stor forskjell på oppkast ved sjau og graviditet! Ved sjau får man en umiddelbar lette i kvalmen på rundt en 15-20min etter man har kastet opp, mens ved graviditet er man like kvalm når hodet kommer opp av doskåla:dead:

Forrige graviditeten min hadde jeg den kvalmen fra uke 6 til 14, uten å kaste opp en eneste gang :depressed:

Til dere som har gått gravide før; Når ga kvalmen seg? :depressed:

Det er veldig varrierende frå gravid til gravid. Min ga seg aldri helt, men styrken på kvalmen letta etter uke 14. kasta dog opp ca kvar 14 dag(veldig random) til og med fødedag.

Noen her som mister all matlyst på Xonvea? :bag:

Back
Topp