Kvalmestillende

SleepQueen

Forelsket i forumet
Novemberlykke2024❤️
Første gang jeg er gravid. Har brukt kvalmestillende midler av andre grunner før men blir svært døsig og dårlig.
Spiser jevnlig og drikker masse vann.

Har skrevet til legen nå for å få hjelp.
Noen som har anbefalinger. Jeg er i nød hehe.

Kommet et nytt kvalmestillende i Norge som hovedsakelig er til gravide. Ikke noe erfaring selv, men fungerte bra for en venninne. Xonvea heter den :Heartred

Kommet et nytt kvalmestillende i Norge som hovedsakelig er til gravide. Ikke noe erfaring selv, men fungerte bra for en venninne. Xonvea heter den :Heartred
Tusen takk!! jeg skal nevne det til legen. Har ikke fått svar enda. Jeg ligger for det meste hele dagen nå med ganske intens kvalme:Heartred

Tusen takk!! jeg skal nevne det til legen. Har ikke fått svar enda. Jeg ligger for det meste hele dagen nå med ganske intens kvalme:Heartred

Det positive med kvalmen er at du veit helt sikkert at det er baby, var det eg trøstet meg med i første svangerskap :Heartred

Men det er hardt, ta en dag av gangen.
Og sjølv om det ikkje frister i det hele tatt å gå ut så hjelper faktisk frisk luft. Fiskegrateng var veldig greit for min del å spise , av alle ting :hilarious: Også anbefaler eg å spise mat som er lett å kaste opp visst oppkasten kjem. Smoothie, yoghurt osv er mye lettere enn brødmat, brødmat er massivt å å få opp igjen :sour:

Jeg brukte postafen første svangerskap, var ekstremt trøtt og døsig den første uka men så var det akkurat som kroppen vendte seg litt til det. Gikk på det til uke 12-13.

Tusen takk for fantastiske tips! Dere er bare så gode :Heartred Har vært å hentet ut xoneva og kjøpt postafen + sånne reisesyke armbånd. Det blir verre og verre hver dag, men det er helt sant: det er et sunnhetstegn for at alt går riktig vei og jeg prøver å tenke slik <3

Lurer sånn på hvem av de jeg skal teste først. Skal lese meg litt opp og teste nå i kveld. Håper døsigheten kan forsvinne etterhvert og at det blir verdt det!

• Omsorg
Reactions: Lou
Tusen takk for fantastiske tips! Dere er bare så gode :Heartred Har vært å hentet ut xoneva og kjøpt postafen + sånne reisesyke armbånd. Det blir verre og verre hver dag, men det er helt sant: det er et sunnhetstegn for at alt går riktig vei og jeg prøver å tenke slik <3

Lurer sånn på hvem av de jeg skal teste først. Skal lese meg litt opp og teste nå i kveld. Håper døsigheten kan forsvinne etterhvert og at det blir verdt det!
Oppdater gjerne med hva du syntes om Xonevea :Heartred

Jeg turte ikke ta i går så jeg skal prøve i løpet av helgen. Har litt angst men jeg angrer jo selfølgelig nå :dead::Heartred
Jeg er bare 4+5 (sånn ish) og ble sist veldig dårlig i uke 6. Så blir fort at jeg vil prøve dem jeg også :shy:

Jeg er bare 4+5 (sånn ish) og ble sist veldig dårlig i uke 6. Så blir fort at jeg vil prøve dem jeg også :shy:
Jeg er veldig spent. Legen min anbefalte disse før postafen, men er usikker på hvem jeg skal prøve først. Tror jeg bare hopper rett på Xoneva. Har ikke vært så intens kvalme i dag som i går så er glad jeg ventet, men blir også nervøs når jeg har noen gode timer. Man vinner aldri hahah <3

Oppdater gjerne med hva du syntes om Xonevea :Heartred
Da har jeg testet de. Tok i går kveld. Sleit litt med å sovne fordi jeg får litt angst av nye legemidler. Ble veldig døsig, kan faktisk hende de hjalp meg med å sovne.

I dag så våknet jeg med mild kvalme så jeg tror de har gjort noe. Det kan være tilfeldig også men jeg skal prøve flere dager ❤️

Da har jeg testet de. Tok i går kveld. Sleit litt med å sovne fordi jeg får litt angst av nye legemidler. Ble veldig døsig, kan faktisk hende de hjalp meg med å sovne.

I dag så våknet jeg med mild kvalme så jeg tror de har gjort noe. Det kan være tilfeldig også men jeg skal prøve flere dager ❤️
Oppdatering: jeg er så slapp enda. Trodde det bare var fordi det ikke var bikket ettermiddagstid men jeg er fremdeles veldig slapp. Må sitte med øynene igjen en del og føler meg kraftløs i kroppen. Dette er ikke uvanlig for meg da jeg har utmattelsesyndrom men var sterkere i dag og på en annen måte. Men kvalmen er helt levelig med medisin. Men tror jeg heller vil ha kvalme enn denne ekle følelsen.. tror jeg kommer til å bruke ved behov..

Oppdatering: jeg er så slapp enda. Trodde det bare var fordi det ikke var bikket ettermiddagstid men jeg er fremdeles veldig slapp. Må sitte med øynene igjen en del og føler meg kraftløs i kroppen. Dette er ikke uvanlig for meg da jeg har utmattelsesyndrom men var sterkere i dag og på en annen måte. Men kvalmen er helt levelig med medisin. Men tror jeg heller vil ha kvalme enn denne ekle følelsen.. tror jeg kommer til å bruke ved behov..
Åå kjedelig å bli så og sliten av dem :bag:

Men jeg er en case for meg selv så ville absolutt prøvd den når du har behov for den ❤️ er glad jeg testet!! Ligger enda men er litt bedre nå.
Kvalmen har kommet snikende i dag. Syntes det var tidlig denne gangen :bag: Blir nok sikkert til å prøve :dead:

Jeg slet skikkelig med kvalme forrige svangerskap, og jeg fikk beskjed om da jeg var innlagt på Ullevål tidlig i svangerskapet (pga kvalme) om at man gjerne må bruke kvalmestillende noen dager før de får full effekt, i tillegg er de fleste veldig slitne og trøtte i første trimester okke som, så vanskelig å skille hva som er hva. På meg slapp trøttheten etter at jeg hadde gått på pillene en periode.

Jeg brukte postafen, det funket bra på meg og opplevdes trygt. Legen jeg snakket med sa at det er et legemiddel som har vært på markedet i nesten 70 år.

Hold ut <3 den kvalmen er helt grusom.

Jeg slet skikkelig med kvalme forrige svangerskap, og jeg fikk beskjed om da jeg var innlagt på Ullevål tidlig i svangerskapet (pga kvalme) om at man gjerne må bruke kvalmestillende noen dager før de får full effekt, i tillegg er de fleste veldig slitne og trøtte i første trimester okke som, så vanskelig å skille hva som er hva. På meg slapp trøttheten etter at jeg hadde gått på pillene en periode.

Jeg brukte postafen, det funket bra på meg og opplevdes trygt. Legen jeg snakket med sa at det er et legemiddel som har vært på markedet i nesten 70 år.

Hold ut <3 den kvalmen er helt grusom.
Tusen takk for fint svar ❤️ jeg skal snakke litt med legen og kanskje bare hoppe I det. Men den trøttheten trigger en del da jeg har hatt alvorlig grad av utmattelse og jeg føler jeg er på vei tilbake selv om det bare er en bivirkning. Jeg har ikke klart å stå opp eller lage meg mat selv i dag og jeg er nødt til å klare det i ukedagene. Det er snart ute av kroppen nå heldigvis. Håper at med langtidsbruk at det er bedre, men får kanskje prøve det i påsken da mannen her hjemme hele dagen :hilarious:

Kvalmen har kommet snikende i dag. Syntes det var tidlig denne gangen :bag: Blir nok sikkert til å prøve :dead:
Veldig kjekt og samtidig veldig synd med kvalmen din :hilarious: :Heartred har helt hat elsk forhold. Akkurat nå litt mer hat hahah

Sniker! Jeg bruker denne selv og er 28+0 i morgen. Ville anbefalt deg og prøvd noen av de litt rimeligere alternativene først. Xonvea på full dose koster meg 300,- for 5 dager. Så det er over 16.000,- i utgifter ila svangerskapet bare til info. Håper du blir fort kvitt kvalmen❤️

Redigert: ser nå at du har hentet ut og at dette var en litt eldre post :facepalm:

Sniker! Jeg bruker denne selv og er 28+0 i morgen. Ville anbefalt deg og prøvd noen av de litt rimeligere alternativene først. Xonvea på full dose koster meg 300,- for 5 dager. Så det er over 16.000,- i utgifter ila svangerskapet bare til info. Håper du blir fort kvitt kvalmen❤️

Redigert: ser nå at du har hentet ut og at dette var en litt eldre post :facepalm:
Hehe ja jeg testet ut for første gang i dag/går. Bare fantastisk at du bumper posten. Veldig godt poeng med utgiften. Eg har ikke reknet på dette og SHIT.. ser ut som det må bli test av postafen også ❤️

Back
Topp