Kvalmen vekk - livredd

Kvalmen min forsvant i uke 9, blir veldig bekymret av det. Var på ul 9+4 og alt så bra ut :) men klarer liksom ikke slappe helt av da. Håper alt er bra med deg og ønsker deg lykke til på ul onsdag!
 
Ja da ble det min tur til å bli enda mer redd enn jeg allerede har vært dette svangerskapet! Siden slutten av uke 5 har jeg vært skikkelig dårlig med kvalme...i uka her har det hjulpet å kaste opp på morgenen. Men nå våknet jeg plutselig i går morgest (uke 8+5) uten kvalme og blir dermed kjemperedd for at lille i magen ikke lever lengre...! Spesielt siden legene gang på gang har sagt at kvalmen er bra og spør om symptomene mine når jeg kommer...
Det blir nok lange dager fram til ul på onsdag...har jo sett den lille ha det bra i tre uker nå..men nå er jeg enda mer redd enn jeg har vært tidligere...

Huff, skjønner du blir engstelig.. Det er ikke lett dette, og det er tanker som lett kan dukke opp. Min kvalme kommer og går, det er liksom ingen logikk. Jeg velger å tenke så positivt som mulig - legge fra meg Google;-) Internett kan være skummelt, og kilden til mange vonde tanker. Noe som fungerer fint for meg er å ta en dag av gangen, stille meg små delmål - og juble når jeg når dem. Hver dag er en ny seier:) Vi skal nok komme i mål denne gangen:)
 
Ja da ble det min tur til å bli enda mer redd enn jeg allerede har vært dette svangerskapet! Siden slutten av uke 5 har jeg vært skikkelig dårlig med kvalme...i uka her har det hjulpet å kaste opp på morgenen. Men nå våknet jeg plutselig i går morgest (uke 8+5) uten kvalme og blir dermed kjemperedd for at lille i magen ikke lever lengre...! Spesielt siden legene gang på gang har sagt at kvalmen er bra og spør om symptomene mine når jeg kommer...
Det blir nok lange dager fram til ul på onsdag...har jo sett den lille ha det bra i tre uker nå..men nå er jeg enda mer redd enn jeg har vært tidligere...
Jeg har det på samme måte.. Har vært sykemeldt p.g.a kvalme og plutselig så var den først mindre intens og nå er den så å si borte. Har også hatt brunlig utflod siden fredan så jeg er også livredd.. Men de sier at det er normalt at kvalmen avtar litt i uke 8.. :)
 
Ja da ble det min tur til å bli enda mer redd enn jeg allerede har vært dette svangerskapet! Siden slutten av uke 5 har jeg vært skikkelig dårlig med kvalme...i uka her har det hjulpet å kaste opp på morgenen. Men nå våknet jeg plutselig i går morgest (uke 8+5) uten kvalme og blir dermed kjemperedd for at lille i magen ikke lever lengre...! Spesielt siden legene gang på gang har sagt at kvalmen er bra og spør om symptomene mine når jeg kommer...
Det blir nok lange dager fram til ul på onsdag...har jo sett den lille ha det bra i tre uker nå..men nå er jeg enda mer redd enn jeg har vært tidligere...

Jeg skjønner at du er bekymret. Da jeg var 8+4 våknet jeg opp uten å være noe kvalm eller ha ømme bryst. (Dette hadde jeg hatt siden 5+5) og jeg venter tvillinger så syns det var litt rart. Men på UL uken etter koste begge to seg. Er nå 10+1 og har ikke vært spesielt kvalm siden. Min lege sa bare til meg når jeg sa at kvalmen hadde forsvunnet; åja så flott. Krysser fingrene for at det kommer til å gå bra på din UL og :)
 
Uff skjønner du er red da. Men kvalmen og alt annet kan jo komme og gå. Jeg skal på UL til onsdagen og er redd det ikke skal være liv i magen. Er syv uker på vei da. Tidlig UL pga jeg har mista flere ganger. Jeg fikk selv panikk i forrige uke da jeg ikke kjente murringer i magen mer. Men de kom tilbake dagen etter. Så begynte jeg med vondt i hodet og så forsvant den etter tre dager og da fikk jeg enda mer panikk. Har ikke blitt kvalm enda. Får bare en sånn fort kvalm sulten følelse veldig ofte. Så håper den fortsetter og komme.
 
Lurer jammen på om kvalmen bare har blitt mildere jeg, og at postafen derfor har fungert optimalt siste to dagene. I morgest droppet jeg nemlig postafen (siden kvalmen hadd gitt seg) og da kastet jeg opp da jeg sto opp! Ikke like ille som det har vært men det kan jo kanskje bare bety at kvalmen er på retur
 
Lurer jammen på om kvalmen bare har blitt mildere jeg, og at postafen derfor har fungert optimalt siste to dagene. I morgest droppet jeg nemlig postafen (siden kvalmen hadd gitt seg) og da kastet jeg opp da jeg sto opp! Ikke like ille som det har vært men det kan jo kanskje bare bety at kvalmen er på retur
Dette går bra skal du se:)
 
Jeg er 9+5 nå og kvalmen kommer fortsatt, så bare vær glad du er fri for det :) jeg håper at min er vekk til 17 mai :p
 
Lurer jammen på om kvalmen bare har blitt mildere jeg, og at postafen derfor har fungert optimalt siste to dagene. I morgest droppet jeg nemlig postafen (siden kvalmen hadd gitt seg) og da kastet jeg opp da jeg sto opp! Ikke like ille som det har vært men det kan jo kanskje bare bety at kvalmen er på retur
Her varierer det også. Hver gang jeg har hatt en god dag eller to, og håper det er den nye "normalen", så henger jeg over do neste dag.
Men føler også at jeg har blitt flinkere å kjenne på kroppen hva som hjelper. Sover når jeg trenger det, tar postafen regelmessig og bruker sea-bands hele døgnet. Og spiser fornuftig og lett mat. Derfor er jeg ikke like dårlig nå som jeg var i uke 6.
 
Her varierer det også. Hver gang jeg har hatt en god dag eller to, og håper det er den nye "normalen", så henger jeg over do neste dag.
Men føler også at jeg har blitt flinkere å kjenne på kroppen hva som hjelper. Sover når jeg trenger det, tar postafen regelmessig og bruker sea-bands hele døgnet. Og spiser fornuftig og lett mat. Derfor er jeg ikke like dårlig nå som jeg var i uke 6.

Tenker postafen er viktig her ihvertfall.. Alt jeg har inntatt idag har kommet i retur!
 
Nå er det jeg som er det du var...
Jeg er ikke kvalm. Utrolig deilig, men som med mange andre gjør det meg bekymret...!
Har legetime på torsdag som oppfølging av sykemeldingen jeg fikk i uke 6 pga. sterk kvalme, så nevner det ihvertfall for henne. Selv om jeg tipper hun kommer til å si at jeg må være glad til og at alt helt sikkert er bra.
Hvor tidlig begynner man å høre hjertelyd egentlig? Det er vel sikkert for tidlig?
 
Nei de hører ikke etter hjertelyd før i uke 13/14 ca..
 
Nå er det jeg som er det du var...
Jeg er ikke kvalm. Utrolig deilig, men som med mange andre gjør det meg bekymret...!
Har legetime på torsdag som oppfølging av sykemeldingen jeg fikk i uke 6 pga. sterk kvalme, så nevner det ihvertfall for henne. Selv om jeg tipper hun kommer til å si at jeg må være glad til og at alt helt sikkert er bra.
Hvor tidlig begynner man å høre hjertelyd egentlig? Det er vel sikkert for tidlig?

Går du fortsatt på kvalmestillende? Til meg var det tydeligvis bare disse som fungerte bedre fordi kvalmen har endret seg..
Jeg droppet jo postafen i går. Jeg klarte ikke å holde på så mye som en dråpe vann i går - kastet opp ALT jeg inntok :/

Så idag er jeg tilbake på postafen og formen er grei igjen :)
 
Nei, de to siste dagene har jeg ikke tatt postafen...
 
Nei, de to siste dagene har jeg ikke tatt postafen...

Men altså - denne kvalmen SKAL jo forhåpentlig gi seg etterhvert! Så egentlig er det jo ikke grunn til å tro st noe er galt (selv om jeg såklart forstår tankene dine).. Bekymrede gravide vet du...

Vær ærlig med legen å fortell hvor bekymret du er - eventuelt ta deg en privat UL dersom du ikke klarer å roe deg!

Her er det ul i morgen og jeg er stresset som alltid
 
4 lange uker til jeg har UL, så får vi se om jeg klarer å roe meg til den tid ;)
Lykke til i morgen :)
 
4 lange uker til jeg har UL, så får vi se om jeg klarer å roe meg til den tid ;)
Lykke til i morgen :)

Hvis du ikke klarer å roe deg så må det da gå an å få ul før det?
Men som sagt... Litt googling viser jo også at mange mister kvalmen rundt denne tiden også.. Er nok "for mye" kunnskap som gjør oss så nervøse...
Hva hadde jeg ikke gitt for å være så naiv som sist har jeg mange ganger sagt... Da viste jeg ikke om alt som kunne gå galt, og tok derfor alt av symptomer/mangel på symptomer som helt normalt
 
Ja, legen mente såklart at det var ingen grunn til å være urolig. Men så kastet jeg opp i dag tidlig også da... Etter flere dager med god form.
Hun ville faktisk ikke at jeg skulle starte i jobb igjen enda heller, siden jeg sover 11-12 timer i døgnet. Ikke rart formen blir bedre av det
Så var det litt andre ting som også spilte inn på forlenget sykemelding da.
Satser på at den lille har det bra. Har jo fremdeles andre symptomer :)
 
Back
Topp