Kvalme!!!

Denne kvalmen tar livet av meg, går på Xonvea 3 ganger daglig uten effekt.
Er helt utslitt, vil bare sove for å slippe å kjenne på grusomheten.

Denne kvalmen tar livet av meg, går på Xonvea 3 ganger daglig uten effekt.
Er helt utslitt, vil bare sove for å slippe å kjenne på grusomheten.
Kan relatere til dette. Kan kastet opp 3 ganger daglig i 9 dager på rad nå, og kvalmen er konstant tilstede. Skal prøve å begynne på Xonvea fra i kveld, jeg ber på mine knær om at det fungerer… dette er helt gruuuusomt…

Kan relatere til dette. Kan kastet opp 3 ganger daglig i 9 dager på rad nå, og kvalmen er konstant tilstede. Skal prøve å begynne på Xonvea fra i kveld, jeg ber på mine knær om at det fungerer… dette er helt gruuuusomt…
Krysser fingrene for at de hjelper på deg:angelic:

Er det mange som har prøvd kvalmenedsettende? Funker det?

Er Xonvea et nytt preparat? Legen min har ikke nevnt dette, bare afipran, postafen og zofran. Er også kvalm døgnet rundt :depressed:
Xonvea er ganske nytt ja, og det første og eneste legemiddelet laget spesielt for svangerskapskvalme. :joyful:

Er det mange som har prøvd kvalmenedsettende? Funker det?
Jeg har god effekt av afipran! Blei veldig trøtt av postafen. Har ikke prøvd xonvea. Men tar ganske høy dose vitamin b6, selv om jeg ikke aner om det har hatt noen effekt.. Er ikke like dårlig som forrige svangerskap (enda) i alle fall

Er Xonvea et nytt preparat? Legen min har ikke nevnt dette, bare afipran, postafen og zofran. Er også kvalm døgnet rundt :depressed:
Xonvea er nytt, og ganske dyrt. Det består av antihistamin og vitamin b6. Så man kan egentlig like gjerne ta postafen og b6..

Jeg har god effekt av afipran! Blei veldig trøtt av postafen. Har ikke prøvd xonvea. Men tar ganske høy dose vitamin b6, selv om jeg ikke aner om det har hatt noen effekt.. Er ikke like dårlig som forrige svangerskap (enda) i alle fall

Xonvea er nytt, og ganske dyrt. Det består av antihistamin og vitamin b6. Så man kan egentlig like gjerne ta postafen og b6..
Okay, jeg blir så trøtt av afipran og prostafen. Ikke tar det kvalmen nok heller til at det er verdt å sove hele dagen.. får bare holde ut :depressed:

Okay, jeg blir så trøtt av afipran og prostafen. Ikke tar det kvalmen nok heller til at det er verdt å sove hele dagen.. får bare holde ut :depressed:
Postafen kan ha bedre effekt hvis du kombinerer med b6. Verdt et forsøk i alle fall :Heartred
Men ja den trøttheten er ikke alltid så mye bedre enn kvalme heh.

Aha- jeg sjekka multivitaminene mine, og det er visst b6 i dem.
Sannsynligvis ikke nok til å ha effekt mot kvalme..
Vitamin B6 (=pyridoksin) Vitamin B6 kan hjelpe mot svangerskapskvalme hos noen kvinner. Vanlig dosering er 1 tablett 40 mg morgen og kveld

Dere som går på Xonvea hvor mange tabletter tar dere om dagen og har dere effekt? Har til nå gått på afipran som gjør at jeg kaster opp mindre, men er fortsatt veldig kvalm hele døgnet. Får i meg brød, havregrøt og andre kornprodukter, men sliter med å få i meg nok væske og har kronisk hodepine.

Akupunktur har helt klart hjulpet for meg!
Bruker også kvalmearmbånd fra apoteket, usikker på effekten, men skader i hvert fall ikke! Ellers; gjøre minst mulig :confused:

Dere som går på Xonvea hvor mange tabletter tar dere om dagen og har dere effekt? Har til nå gått på afipran som gjør at jeg kaster opp mindre, men er fortsatt veldig kvalm hele døgnet. Får i meg brød, havregrøt og andre kornprodukter, men sliter med å få i meg nok væske og har kronisk hodepine.
Jeg tar to tabletter før jeg legger meg på kvelden, og de fungerer hele dagen etter. Er ikke kvalm, men mye mat smaker fortsatt rart.

Jeg tar 2 tab på kvelden før jeg legger meg. Disse hjelper på morningen. Tar Afipran ved behov på formiddagen og ettermiddagen.

Back
Topp