Kvalme!!!

Så kvalm og slapp i dag at jeg ikke klarte å være på jobb. Ikke opplevd i tidligere svangerskap. Vært litt kvalm etter middag men aldri fra morgenen av. Kjenner dette er slitsomt. I tillegg er jeg ekstremt trøtt og sliten. Sover 10-12 timer hver natt. Og kan enda sove på dagen om jg har mulighet.

Jeg er gravid med barn nr.3 og var veldig kvalm i begge de forrige svangerskapene (kastet ikke opp). Jeg leste at vitamin b6 kunne hjelpe mot kvalme, og har siden uke 5 tatt tilskudd av b6. Jeg er klar over at alle svangerskap er ulike, men jeg har pr i dag (9+3) ikke vært i nærheten så kvalm som begge de andre svangerskapene. Om det er b6 eller at jeg bare er heldig, det vet jeg ikke. Men kanskje verdt å prøve?

Jeg sliter ikke så fælt med kvalme, men jeg sliter litt med at jeg er kjempesulten uten at noe frister.
Og bare tanken på å spise gjør meg uggen og følelse av at det vokser i kjeften på meg… men jeg fikk i meg en riskake(cheese) med baconost i dag, og det hjalp skikkelig. Jeg fikk i meg NOE som ikke fikk meg på brekker’n. Det er jo salt og godt også, så kan hende det hjelper mot kvalme også for de av dere som sliter med det :Heartred

Kvalm stort sett hele døgnet, og kaster opp alt jeg får ned… kjenner at det tærer litt på psyken, denne formen.

Kvalmen ble på et vis litt lettere å takle etter at jeg fikk vite at det er to små trøbbelmakere inni der. Ikke rart jeg er kvalm og fikk mage fort :laughing021
Åå er det to denne gangen ! Så stas :love7 du får igjen for de du har mistet, veldig koselig å høre:Heartred
Håpte nesten selv på to pga HG :laughing002

Jeg er såå kvalm og uvel — klarer ikke ha energi til å leke med 2,5åringen sånn som jeg gjorde før. Håper dette går fort over for jeg føler meg som verdens verste mor. Håper ikke kvalmen varer lengre pga. at det er to inne i magen.

Jeg er gravid med barn nr.3 og var veldig kvalm i begge de forrige svangerskapene (kastet ikke opp). Jeg leste at vitamin b6 kunne hjelpe mot kvalme, og har siden uke 5 tatt tilskudd av b6. Jeg er klar over at alle svangerskap er ulike, men jeg har pr i dag (9+3) ikke vært i nærheten så kvalm som begge de andre svangerskapene. Om det er b6 eller at jeg bare er heldig, det vet jeg ikke. Men kanskje verdt å prøve?
Jeg har hørt det samme så jeg har tatt tilskudd av vitamin B og det kan hende det er derfor jeg ikke er like kvalm som sist.

Tips som funka gull her i kveld - Grandiosa! Altså ikke det beste sånn næringsmessig men gikk fra å være ganske kvalm og det hadde vart hele kvelden, til nesten kvalmefri etter litt grandis. Håper det funker flere ganger, for det var sååå deilig å få litt fred fra den kvalmen!!

Jeg tar xonvea for kvalmen, som kvalmestillende til bruk i svangerskap. Det er en kombinasjon av antihistaminer og

Jeg blir kvalm hver gang jeg spiser. Skikkelig slitsomt. Kan jo ikke sulte heller…

Er det vanlig at kvalmen først kommer i uke 7? Føler meg helt for j*#%=*g

Syns det har blitt verre og verre fra uke 6 ca. Toppet seg her i forrige uke(8). Er fortsatt like kvalme nå, uke 9. Fra tidligere har jeg vært kvalm helt til uke 20 ish, men det har roet seg og ikke vært så intenst som uke 8-12. :Heartpink

Syns det har blitt verre og verre fra uke 6 ca. Toppet seg her i forrige uke(8). Er fortsatt like kvalme nå, uke 9. Fra tidligere har jeg vært kvalm helt til uke 20 ish, men det har roet seg og ikke vært så intenst som uke 8-12. :Heartpink
Høres ut som meg denne gangen. Ble kvalm nesten samtidig som positiv test, men det holdt seg til litt innimellom. Fra uke 6 ble det verrre, og fra uke 7 enda verre. :( Føler meg ganske klar for at det skal snu nå kjenner jeg, men er vel kanskje noen uker igjen. Æsj! 8 uker i morgen heldigvis. Teller ned til 12 uker som om det er en magisk grense hvor all kvalme forsvinner. :laughing002 Funka ikke sist, men ble om ikke annet bedre.

Jeg e så kvalm og dorlig! Så mye verre enn sist graviditet. Akuratt no syns jeg bare dette e så dritt. Gikk. Brakk meg hele dag på jobb på torsdag, og jeg jobber i butikk.. Går bare ikke. Skal til lege på onsdag så tror jeg sprørr om sykmelding da. Grusomt å gå med denne kvalmen hele tiden.. Litt motløs. Og jeg som egentlig vil ha flere barn, tenker no at dette blir siste graviditet. Men vet jo at jeg glemmer dette heldigvis! ❤️

I dag vil jeg bare spise og spise for å holde kvalmen unna. Men det virker bare noen minutter, og jeg kan jo ikke spise hele tiden :bag:

Back
Topp