Kvalme!!!

Jeg har prøvd alt som er mulig å prøve utenom medisiner, holder snart ikke ut, skjønner ikke at folk orker å gå gjennom dette flere ganger :arghh:
Ja, det er merkelig med det. Etter babyen er ute husker man alle de fine tingene. Første sparkene, kveldsparkene som holder deg med selskap og all forventningen og spenningen. :Heartred Så vil man så gjerne oppleve det igjen, men så glemmer man helt første trimester med den intense kvalmen og utmattelsen. Er fælt å ha det slik! Føler jeg har hatt omgangssyke i flere uker. :depressed: Men det kommer en tid hvor det er et minne, og man plutselig vil gjøre det igjen likevel. :laughing002

Ja, det er merkelig med det. Etter babyen er ute husker man alle de fine tingene. Første sparkene, kveldsparkene som holder deg med selskap og all forventningen og spenningen. :Heartred Så vil man så gjerne oppleve det igjen, men så glemmer man helt første trimester med den intense kvalmen og utmattelsen. Er fælt å ha det slik! Føler jeg har hatt omgangssyke i flere uker. :depressed: Men det kommer en tid hvor det er et minne, og man plutselig vil gjøre det igjen likevel. :laughing002
Det er helt sant! Min tredje gang med denne forferdelig evige omgangssyken :hilarious: men det er glemt om noen måneder :love017

Jeg kommer aldri til å glemme dette "tror" jeg haha.
Jeg haaaater å være kvalm, hadde gjort alt for å slippe den :dead: er som du sier, omgangssyke hver eneste dag!

Jeg kommer aldri til å glemme dette "tror" jeg haha.
Jeg haaaater å være kvalm, hadde gjort alt for å slippe den :dead: er som du sier, omgangssyke hver eneste dag!
Haha, jeg skjønner deg godt! Hater kvalme over alt i verden selv. :shy: Finnes ikke verre gravidplage!

Men funker de? For så lenge jeg slipper å være kvalm så får jeg bare sovne i ny og ne xsmile9haha
Jeg syns se funker litt, tar toppen. Men er fremdels veldig kvalm med de, så da var det ikke verdt det for meg. Men man reagerer jo forskjellig på medikamenter, så verdt å teste kanskje :Heartpink

Kvalmen har meldt seg nesten for fullt her også nå :bag::banghead: jeg vet det er lurt å unngå å være sulten men jeg har ikke lyst på noe mat og blir dårlig av tanken på å spise. Salt chips og saltstenger er det eneste som hjelper LITT

Har akkurat reist 3 timer med fly hjem fra Athen. Tøffeste ferien jeg har vært på, og enda tøffere å reise når man er så prega av kvalmen. Det med kvalme er tøft!!

Jeg måtte bare ha medisin og fikk phenergan på siste to svangerskapene. Det hjalp veldig ❤️ ellers gikk det i grønne epler, farris, salt potetgull, betasuppe, drikkebuljong og å ikke bli sulten. Mye søvn, lite aktivitet, ble jeg sliten/rørte meg for mye, kastet jeg opp.. :hungover: kastet opp på alle 4, guttene var verst, da spydde jeg fra uke 6 til fødsel... :puke

Dere som sliter med kvalme, er dere sykemeldt? Hvor dårlig ble dere før dere sykemeldte dere? Jeg føler meg skikkelig kvalm og uggen, men har kun spydd en gang for noen dager siden. Jeg brekker meg en del. Det er slitsomt å gå på jobb og føle seg uggen hele dagen, men samtidig så klarer jeg jo å gå på jobb. Synes det er vanskelig å vite hva jeg bør gjøre :p

Da har jeg begynt å kaste opp, hele frokosten i do. :crybaby2 Noen tips til frokoster eventuelt andre ting å gjøre, spise, drikke på morgenen for å ikke kaste opp!

Dere som sliter med kvalme, er dere sykemeldt? Hvor dårlig ble dere før dere sykemeldte dere? Jeg føler meg skikkelig kvalm og uggen, men har kun spydd en gang for noen dager siden. Jeg brekker meg en del. Det er slitsomt å gå på jobb og føle seg uggen hele dagen, men samtidig så klarer jeg jo å gå på jobb. Synes det er vanskelig å vite hva jeg bør gjøre :p
Jeg har vært hos legen i dag og blitt sykemeldt 50% i 3 uker nå i første omgang. (Jobber vanligvis 100%), med muligheter for å øke sykemeldingen til 100% ved behov. Jeg er stort sett kvalm hele dagen, verre om jeg er sulten og alltid etter at jeg har våknet uansett om det er etter natten eller etter en hvil. Også veldig preget av svimmelhet. Kaster opp 1-3 ganger per dag, varierer.

Jeg jobber som sykepleier på en korttidsavdeling og har ikke mulighet til å slippe alt jeg har i henda for å løpe å spy… vil tro det hadde vært litt annerledes kanskje om jeg hadde en roligere jobb, hvor jeg kun trengte å fokusere på meg selv. Samtidig tenker jeg på meg selv, og at jeg har lite igjen for å slite meg gjennom jobb hver dag, for å ligge helt utslått etterpå! Men føler du selv at formen din vil prege arbeidshverdagen din såpass at du ikke burde vært i jobb, uavhengig av hva ditt yrke er, ville jeg dratt til legen og spurt om mulighetene for sykemelding en liten periode :)

Ikke for å være skikkelig ekkel og demotiverende, men jeg ble lagt inn pga svangerskapskvalme første gang og det gikk ikke bra… men det finnes jo dessverre unntak. Så jeg håper jeg var unntaket og at dere er «bekreftelsen» :D

Ikke for å være skikkelig ekkel og demotiverende, men jeg ble lagt inn pga svangerskapskvalme første gang og det gikk ikke bra… men det finnes jo dessverre unntak. Så jeg håper jeg var unntaket og at dere er «bekreftelsen» :D
Var kvalmere med blæremolahelvetet enn med førstemann, og enda kvalmere nå, så Gud vet hva den ul’en på fredag viser :dontknow

Back
Topp