Kvalme!!!

Kakemoms

Glad i forumet
Maisløyfene 2024
Hei jenter, for dere som sliter med kvalme, hva hjelper dere?
Jeg blir snart gal, våkner kvalm og det varer helt til jeg legger meg, er såå lei :depressed:

Jeg blir snart gal, våkner kvalm og det varer helt til jeg legger meg, er såå lei :depressed:
Grønne epler, grønne druer, farris, pluss evt eplejuice har hjulpet for min del. Men jeg går også på kvalmestillende jeg da, pga jeg slet med ekstrem kvalme første gang jeg ble gravid :)

Sjokomelk og salt chips hjelper litt ihvertfall.
Og Farris hjelper på å holde veskebalansen i kroppen når man kaster opp mye.

Hos meg er kvalmen konstant hele dagen, men jeg kaster «bare» opp på morgen og kveld. :wacky:

For meg har ingenting hjulpet enda:( Er også kvalm fra jeg våkner til jeg sovner. Kaster ikke opp, bare kvalm og uggen hele dagen. Veldig hemmende. Hjelper litt å spise men ikke lenge.

Grønne epler, grønne druer, farris, pluss evt eplejuice har hjulpet for min del. Men jeg går også på kvalmestillende jeg da, pga jeg slet med ekstrem kvalme første gang jeg ble gravid :)
Takk for tips:happy:
Hva slags kvalmestillende går du på?

For meg har ingenting hjulpet enda:( Er også kvalm fra jeg våkner til jeg sovner. Kaster ikke opp, bare kvalm og uggen hele dagen. Veldig hemmende. Hjelper litt å spise men ikke lenge.
Nei samme her, eneste som hjelper er å spise, men kan ikke spise hele døgnet:shy:
Går helt fint å være kvalm når man har helg, men tanken på at jeg skal jobbe i morgen stresser meg litt :sorry:

Fikk Afipran forrige svangerskap og har fått det nå også. Det var helt ille sist, bare lå på sofaen og klarte ingenting pga kvalmen.

Noe som såvidt hjelper her er å ligge på et mørkt kaldt rom uten klær
Bukse og bh føler eg det blir verre med ‍♀️
Bruker Xoneva, men hjelper ikkje på kvalmen kun at jeg ikke spyr døgnet rundt.

Sjokomelk og salt chips hjelper litt ihvertfall.
Og Farris hjelper på å holde veskebalansen i kroppen når man kaster opp mye.

Hos meg er kvalmen konstant hele dagen, men jeg kaster «bare» opp på morgen og kveld. :wacky:
Jeg har prøvd alt som er mulig å prøve utenom medisiner, holder snart ikke ut, skjønner ikke at folk orker å gå gjennom dette flere ganger :arghh:

Sliter også masse med kvalme og svimmelhet gjennom hele dagen, har tatt seg veldig opp den siste uka. Kastet opp i dag og i går. Bedrer seg en kort periode ved inntak av mat, men problemet er at det er vanskelig å innta mat når man er så kvalm og føler seg så dritt… fått legetime i morgen for vurdering av sykemelding

Back
Topp