Kvalme

Takk! Når venninner har fortalt om svangerskapskvalme har jeg aldri trodd det var så ille. Jeg er helt satt ut av spill.
Prøv å start dagen med å spise salte kjeks i senga før du står opp!! Og drikke litt kaldt vann.. Det utgjorde mye forskjell for meg!!!
 
Prøv å start dagen med å spise salte kjeks i senga før du står opp!! Og drikke litt kaldt vann.. Det utgjorde mye forskjell for meg!!!
Takk! Skal prøve det. Prøvde med en knekk av knekkebrødet i dag tidlig med et glass eplejuice med vann, men det ble bare verre. Har saumfart www for tips, men det er ikke alt jeg har troen på. Og mange er testet uten hell. Salte kjeks innkjøpt nå. Jeg fortsetter å prøve for kan ikke ha det slik i nesten 10 uker til...
 
Jeg merker at jeg kan egentlig ikke klage, for jeg er ikke skikkelig kvalm ennå. Og kanskje blir jeg det ikke heller :) Er aldri sånn at jeg lurer på om jeg må spy, men jeg er uggen og føler kvalmen «ligger i halsen» konstant hele dagen. Føles også litt som jeg må spise noe hele tiden for å ikke bli dårlig:hungover:
 
Takk! Skal prøve det. Prøvde med en knekk av knekkebrødet i dag tidlig med et glass eplejuice med vann, men det ble bare verre. Har saumfart www for tips, men det er ikke alt jeg har troen på. Og mange er testet uten hell. Salte kjeks innkjøpt nå. Jeg fortsetter å prøve for kan ikke ha det slik i nesten 10 uker til...

verdt å prøve! Men viktig at det taes før man står opp! Også drikk litt kaldt vann etterpå! Jeg har spist en del kjeks (ritz).. litt uggen kan jeg være! Men hvis jeg ikke spiser det, så er jeg fyllesyk hele dagen og orker ingenting;)
 
Takk! Skal prøve det. Prøvde med en knekk av knekkebrødet i dag tidlig med et glass eplejuice med vann, men det ble bare verre. Har saumfart www for tips, men det er ikke alt jeg har troen på. Og mange er testet uten hell. Salte kjeks innkjøpt nå. Jeg fortsetter å prøve for kan ikke ha det slik i nesten 10 uker til...
Du kan prøve å bruke sjøsyke-armbånd.
Jeg brukte det med nr 1 i 5,5 mnd
 
Jeg var nettopp hos legen og fikk utskrevet Prostafen. Noen har har erfaringer med dette?
 
Her har kvalmen meldt seg, sammen med hosting. Kjempegøy!
 
Det skal jeg undersøke! Fungerte det godt for deg?
Ja det hjalp meg veldig godt, legen holdt nesten på å legge meg inn på sykehus fordi eg fikk for lite næring pga kvalme og oppkast, så begynte jeg å bruke sjøsyke-armbånd og det hjalp, det tok ikke vekk all kvalme men mye og maten ble i magen:oops::D men det hjelper ikke på sekundet men 1-2 dager så virket det på meg:)
 
Då har kvalmen meldt inn ankomst.
Føler at det ligger i halsen:hungover::hungover:, egentlig lyst å ligge meg under dynen å blir der. Men med samboer som jobber natt og sover dag og en på 1 år, går ikke det:oops:
Kjenner jeg gruer meg litt til jobb imorge:nailbiting:
 
Måtte dra hjem fra jobb i dag, var såå kvalm. Kastet opp når jeg kom hjem! Glad jeg reiste hjem. Må dra til legen i morgen!
 
Ja det hjalp meg veldig godt, legen holdt nesten på å legge meg inn på sykehus fordi eg fikk for lite næring pga kvalme og oppkast, så begynte jeg å bruke sjøsyke-armbånd og det hjalp, det tok ikke vekk all kvalme men mye og maten ble i magen:oops::D men det hjelper ikke på sekundet men 1-2 dager så virket det på meg:)

Det virker faktisk overraskende godt på med også
Kjøpte i går, litt skeptisk og merket ikke noe særlig forskjell synes jeg, så jeg tok dem av meg da jeg la meg. Våknet på matte for å tisse og var kjempekvalm. Tok armbåndene på og kvalmen ble betraktelig bedre etter 5 min :O
Fortsatt kvalm/dårlig ila dagen med lite matlyst, men er liksom forskjell på det og å ligge i frø under dyna av kvalme eller å kaste opp.

Vil tro det er litt individuelt hvor godt det funker, og såklart, har man HG/ekstrem svangerskapskvalme må vel sterke hjelpemidler til, men dette har så langt gitt effekt for min del. Håper det varer!
 
Det virker faktisk overraskende godt på med også
Kjøpte i går, litt skeptisk og merket ikke noe særlig forskjell synes jeg, så jeg tok dem av meg da jeg la meg. Våknet på matte for å tisse og var kjempekvalm. Tok armbåndene på og kvalmen ble betraktelig bedre etter 5 min :O
Fortsatt kvalm/dårlig ila dagen med lite matlyst, men er liksom forskjell på det og å ligge i frø under dyna av kvalme eller å kaste opp.

Vil tro det er litt individuelt hvor godt det funker, og såklart, har man HG/ekstrem svangerskapskvalme må vel sterke hjelpemidler til, men dette har så langt gitt effekt for min del. Håper det varer!
Så kjekt at det virket for deg:)
Kan hende at det blir bedre etter lengre du ha de på.
 
Noen som vet om man kan bli sykmeldt for svangerskapskvalme? Dette er helt forferdelig... ikke helt ideelt å måtte forklare det på jobb, men går det ikke så går det ikke
Ja, det kan du!
 
Jeg var nettopp hos legen og fikk utskrevet Prostafen. Noen har har erfaringer med dette?
Jeg fikk en annen type da Postafen ga meg tungt hode, en annen type kvalme og enda mere trøtthet. Jeg bruker nå en type som tar det værste av kvalmetoppene, husker ikke navne i farta. Dette gjør så jeg klarer å ta meg av 1 åringen om dagene, og at jeg får i meg næring/ikke kaster opp
 
Er mye mer kvalm denne gangen enn de andre graviditetene.. Prøver å holde det i sjakk ved å spise lite og ofte, men er vanskelig når det ikke er mye som frister.
 

Jeg fikk en annen type da Postafen ga meg tungt hode, en annen type kvalme og enda mere trøtthet. Jeg bruker nå en type som tar det værste av kvalmetoppene, husker ikke navne i farta. Dette gjør så jeg klarer å ta meg av 1 åringen om dagene, og at jeg får i meg næring/ikke kaster opp
så bra å høre du har noe som hjelper! Jeg synes Prostafen hjelper noe. Har veldig helt ekstremt dårlig... som å være matforgiftet 24/4. Dere vet hva jeg snakker om... Jeg er noe bedre på Prostafen, men er ikke i toppform på noen måte. Fortsatt kvalm, slapp og alt det der, men jeg klarer å få ned noe mat. Det i seg selv hjelper jo for at man blir mindre kvalm og slapp. Gi lyd når du kommer på hva den heter den du går på :)
 


så bra å høre du har noe som hjelper! Jeg synes Prostafen hjelper noe. Har veldig helt ekstremt dårlig... som å være matforgiftet 24/4. Dere vet hva jeg snakker om... Jeg er noe bedre på Prostafen, men er ikke i toppform på noen måte. Fortsatt kvalm, slapp og alt det der, men jeg klarer å få ned noe mat. Det i seg selv hjelper jo for at man blir mindre kvalm og slapp. Gi lyd når du kommer på hva den heter den du går på :)
Afipran heter den.
Huff ja, skjønner hvordan du har det.Håper det gir seg etterhvert når 2 trimester er igang
 
Jeg har vært veldig kvalm de siste tre dagene, men i dag våknet jeg og følte meg bedre. Så glad for å ikke være kvalm, men tankene om eventuelle negative årsaker til svakere symptomer kommer lurende..:wideyed:
 
Back
Topp