Kvalme

Var ikke kvalm i det hele tatt forrige gang. Nå har jeg vært dårlig siden 7dpo :arghh: Får håpe det roer seg snart :p
 
Litt kvalme. Men jeg har ferie, så jeg har mulighet til en del naps og å ta det med ro, så det går bra. Mannen skifter se fleste bæsjebleiene om dagen ;)
Samma her! Bæsjebleie om mårran er døden!
 
Jeg blir helst kun kvalm når jeg er sulten så er ikke mye plaget ennå heldigvis er 6 uker på vei. :)
 
Grøss, føler med deg.. Er kvalm til tross for kvalmestillende! Venter bare på at det må bli oppkast snart.. men krysser fingrene for at jeg slipper det. 6+1

Huff ja :( trodde det var blitt litt bedre i ettermiddag, men nei, nå er jeg bare dårlig igjen. Klarer nesten ikke drikke og med én gang jeg gjør det, blir jeg raskt dårlig selv om det bare er en liten slurk..
Hvor dårlig var du for å få kvalmestillende? Eller har du historie med HG fra før?
 
Huff ja :( trodde det var blitt litt bedre i ettermiddag, men nei, nå er jeg bare dårlig igjen. Klarer nesten ikke drikke og med én gang jeg gjør det, blir jeg raskt dårlig selv om det bare er en liten slurk..
Hvor dårlig var du for å få kvalmestillende? Eller har du historie med HG fra før?

Nei, har aldri vært gravid før. Men hadde afipran utskrevet fra før, pga medisinutløst kvalme etter operasjon. Legen sa jeg bare skulle bruke kvalmestillende om jeg følte behov for det.. tenker det er god nok grunn når kvalmen påvirker daglige gjøremål! Tenker forresten å prøve postafen isteden, det er en annen type medikament enn afipran, tror det har mindre farer ved seg. Postafen skal være reseptfritt:) Men mulig man får det på resept fra legen også, kanskje billigere? Synes uansett du burde prøve noe når du er så påvirket, grusomt å være så kvalm!!
 
Nei, har aldri vært gravid før. Men hadde afipran utskrevet fra før, pga medisinutløst kvalme etter operasjon. Legen sa jeg bare skulle bruke kvalmestillende om jeg følte behov for det.. tenker det er god nok grunn når kvalmen påvirker daglige gjøremål! Tenker forresten å prøve postafen isteden, det er en annen type medikament enn afipran, tror det har mindre farer ved seg. Postafen skal være reseptfritt:) Men mulig man får det på resept fra legen også, kanskje billigere? Synes uansett du burde prøve noe når du er så påvirket, grusomt å være så kvalm!!

Hvis det er like ille når jeg våkner i morgen ringer jeg til legen og hører hva hun har å si. Største problemet er at jeg ikke klarer å drikke selv om jeg er utrolig tørst. Har drukket 2 vannglass, noen slurker saft og noen slurker cola i dag. Så det er jo noe, men ikke nok.
 
Hvis det er like ille når jeg våkner i morgen ringer jeg til legen og hører hva hun har å si. Største problemet er at jeg ikke klarer å drikke selv om jeg er utrolig tørst. Har drukket 2 vannglass, noen slurker saft og noen slurker cola i dag. Så det er jo noe, men ikke nok.

Nei, da er det jo stor fare for å bli dehydrert. Regner med hun har noen råd eller medisiner å anbefale;) Lykke til!
 
Her begynte kvalmen midt i uke 6 om jeg husker rett. Er 8+5 nå. Går stort sett greit så lenge jeg ikke blir for sulten eller sliten.
 
Ja!! Litt smått innimellom tidlig.. Men nå denne uken (8+3) Har den kommet sterkere!! Håper det går fort over... Hvis jeg er kvalm fra morningen av så er hele dagen ødelagt! Nå har jeg begynt å spise salte kjeks I senga før jeg står opp, og da får jeg faktisk kontrollert kvalmen!
 
Jeg har foreløpig sluppet ganske greit unna, selvom jeg nærmest venter litt på den, da jeg føler det er et sikkert tegn. Hehe. Men jeg er like gravid fordeom da. Jeg er 8 uker i morgen
 
Hvis det er like ille når jeg våkner i morgen ringer jeg til legen og hører hva hun har å si. Største problemet er at jeg ikke klarer å drikke selv om jeg er utrolig tørst. Har drukket 2 vannglass, noen slurker saft og noen slurker cola i dag. Så det er jo noe, men ikke nok.
Ett tips er å ha litt sitron i vannet, da er det enklere å drikke synes jeg i alle fall. Det er omtrent det eneste jeg får i meg om dagen, vann med sitron og litt tørt knekkebrød :meh:
 
Ett tips er å ha litt sitron i vannet, da er det enklere å drikke synes jeg i alle fall. Det er omtrent det eneste jeg får i meg om dagen, vann med sitron og litt tørt knekkebrød :meh:

Det hørtes ikke så dumt ut. Skal prøve i morgen :)
 
Jeg innså nå at posten min så litt vel sur ut, jeg er bare lei av å være kvalm :hilarious:

Haha, det tenkte jeg slettes ikke over. Det er helt jævlig å være så kvalm at det blir helt lammende, så lov å være sur. Jeg har allerede grått i dag fordi jeg er så sliten av ikke å ha fått i meg noe og har bare vært sånn lammende kvalm i én dag :hilarious:
 
Noen som vet om man kan bli sykmeldt for svangerskapskvalme? Dette er helt forferdelig... ikke helt ideelt å måtte forklare det på jobb, men går det ikke så går det ikke
 
Noen som vet om man kan bli sykmeldt for svangerskapskvalme? Dette er helt forferdelig... ikke helt ideelt å måtte forklare det på jobb, men går det ikke så går det ikke

Ja, det kan man såklart bli :) vil tro det er den vanligste grunnen til sykemelding i starten av en graviditet.
 
Ja, det kan man såklart bli :) vil tro det er den vanligste grunnen til sykemelding i starten av en graviditet.
Takk! Når venninner har fortalt om svangerskapskvalme har jeg aldri trodd det var så ille. Jeg er helt satt ut av spill.
 
Jeg har vært kvalm i et par uker nå, er 7+0. Jeg døyver det med å spise og spise, ikke helt optimalt.

Jeg har heldigvis sluppet unna trettheten jeg har hatt i tidligere svangerskap.
 
Back
Topp