Kvalme

Veivalsa

Forumet er livet
Himmelbarn
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Marshmallows2021
Merker dere noe til det enda? :)
 
Nei, ingenting.... er 5+4 idag. Nyter det enda, og har et håp om at jeg slipper dette svangerskapet :angelic:
 
Yes....har vært så kvalm å dårlig at jeg er blitt sykemeldt og fått kvalmestillende:hungover: heldigvis roet seg litt nå:happy:så håper bare det ikke blir verre. 8+2 i dag
 
Det er mulig jeg har glemt fra forrige svangerskap, men mener at Jeg ikke var noe særlig kvalm før uke 8. Det var aldri så ille at jeg kastet opp, men spiste heller ikke særlig mat og lå stort sett på sofaen noen uker.
Nå er jeg bare 5+4 og synes morgenkvalmen har blitt verre for hver dag :arghh: men det er jo ikke sikkert det blir noe verre enn dette likevel - lov å håpe. Var skikkelig kvalm en halvtime etter jeg sto opp før det ble bedre, men litt kvalm er jeg fortsatt.

Enn så lenge har jeg satt iverk tiltak som
Å drikke nok vann
Ha noe mat på nattbordet, spiser før jeg står opp
Slutta å drikke kaffe (liker fortsatt smaken, men blir kvalm etter å ha drukket opp koppen)
Sove nok, snill mann står opp med mini nå i ferien hvertfall (han har våknet mellom 6 og 6.30 i det siste :bag:)

Tror også jeg skal prøve B6 etter å ha lest her

https://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/gynekologi/gode-rad-om-svangerskapskvalme
 
Er 5+6 i dag og de siste dagene har jeg begynt å bli litt uggen sånn jevnt gjennom hele dagen. Men er ikke så ille at jeg gjør noe med det, kaffe er fortsatt det første jeg hiver i meg når jeg våkner :p
 
8+3, har vært kvalm med oppkast i flere uker. Fått kvalmestillende, men nå har det tatt seg opp, så mulig jeg må få sykemelding, klarer såvidt og gå på jobb. Håper det gir seg snart
 
ikke kvalm, men var på butikken og ble VELDIG kvalm når jeg passerte krydderhylla! holdt på å kasteopp! haha
 
Litt kvalme. Men jeg har ferie, så jeg har mulighet til en del naps og å ta det med ro, så det går bra. Mannen skifter se fleste bæsjebleiene om dagen ;)
 
Veldig kvalm jevnt over hele dagen, verst på kvelden. Spiser flere små måltider og spiser salte kjeks, det hjelper, heldigvis! :wacky:
 
Vanvittig kvalm om kveldene og nettene. Enkelte dager er det så galt at det ikke går an å sove eller prate. Men spyr ikke, bare brekker meg hele tida og kjenner meg skikkelig kvalm. Men på dagtid går det greit heldigvis, så jobben går ok.
 
Ble skikkelig uggen denne uken. Uke 6. Det virker ganske vilkårlig når det slår til... Gruer meg til å starte på jobb igjen for jeg vil absolutt ikke dele dette det nå.
 
Jeg er kvalm nesten hele tiden, har tatt kvalmestillende siste dagene. Er 6+1 nå. Prøver å minske kvalmestillende nå og heller finne matvarer og te som virker lindrende... har en kopp Ginger Chai fra Twinings Infusion på gang nå, håper det smaker Ok og virker!:)
 
5+6 kom kvalmen! Sammen med mye sterkere luktesans også...:depressed: Er 6+2 idag, men klager ikke foreløpig. Har ikke kastet opp, men føler at det «sitter i halsen» konstant:grumpy:
 
Har vært kvalm siden før positiv test. Bare sånn uggen-kvalm da, ingen oppkast. Er 7+3 nå og har ikke vært så veldig kvalm på noen dager. Var bittelitt kvalm i uke 6 og 7 sist, men da hadde jeg jo også anledning til å sove og ligge så mye på sofaen jeg ville (dette er barn nr to...).
 
Huff denne dagen har vært helt grusom :(
Ikke kastet opp, bare nesten, men alt kommer ut den andre veien. Hadde virkelig ikke dette sist, da var det mer forstoppelse.
Blir kvalm av alt mulig, til og med å drikke vann.
Eneste jeg har spist er saltpinner, så tror jeg må sende mannen etter mer etterpå.
Håper virkelig dette bare er en dårlig dag og at det ikke skal være så ille hver dag fremover.
 
Huff denne dagen har vært helt grusom :(
Ikke kastet opp, bare nesten, men alt kommer ut den andre veien. Hadde virkelig ikke dette sist, da var det mer forstoppelse.
Blir kvalm av alt mulig, til og med å drikke vann.
Eneste jeg har spist er saltpinner, så tror jeg må sende mannen etter mer etterpå.
Håper virkelig dette bare er en dårlig dag og at det ikke skal være så ille hver dag fremover.

Grøss, føler med deg.. Er kvalm til tross for kvalmestillende! Venter bare på at det må bli oppkast snart.. men krysser fingrene for at jeg slipper det. 6+1
 
Sist gang var jeg super kvalm rundt denne uka 6+5, mens nå merker jeg omtrent ikke noe til at jeg er gravid håper alt går bra men svangerskapet her. Noen som har hatt det helt forskjellig fra er svangerskap til et annet?
 
Jeg er uggen, men heldigvis så har det ikke blitt til at jeg kaster opp. Nå har jeg ferie, så mulig det og bidrar til at formen er såpass grei. Hjelper å drikke mye vann, ikke bli for varm og spise jevnlig. Ritz kjeks duger som nødmat :hilarious:
 
Sist gang var jeg super kvalm rundt denne uka 6+5, mens nå merker jeg omtrent ikke noe til at jeg er gravid håper alt går bra men svangerskapet her. Noen som har hatt det helt forskjellig fra er svangerskap til et annet?

Var litt kvalm forrige gang i et par uker, men kan aldri huske at det var så ille som i dag. Så foreløpig forskjell her :) var ikke kvalm før uke 8 sist, og nå er jeg bare ca 5+4.
Kjenner også ei som spydde masse med første og ikke var kvalm i det hele tatt andre gang.
 
Back
Topp