Kvalme

Siljapewsh

Flørter med forumet
Helt forferdelig med kvalme, ikke morgen kvalme men 24 t / 7 kvalme. Drikker cola og spiser Ritz kjeks. Har ikke prøvd sjøsyketabl enda. Noen erfaring med det?

Helt forferdelig med kvalme, ikke morgen kvalme men 24 t / 7 kvalme. Drikker cola og spiser Ritz kjeks. Har ikke prøvd sjøsyketabl enda. Noen erfaring med det?
Off, føler med deg! Jeg er sånn jeg og:( Har du prøvd Sea Band? Jeg kjøpte meg det, og de hjelper litt på kvalmen altså:) Ikke helt borte, men demper symptomer. Ellers så fant jeg ut at grønne epler (de sure!) og vann med sitronsaft hjelper!:) Lykke til videre!

Prøvde afipran i forrige svangerskap, men følte det ikke hjalp så mye. Kjøpte sea band i går og kan se ut som de virka bittelitt!? Var dødskvalm på butikken i går og følte jeg skulle kaste opp og litt etter jeg tok de på så var jeg ikke så kvalm lengre. Vet ikke om det bare er tilfeldig.

Plages 24/7 selv . Er så ille at jeg ikke har sjangs i å få i meg cola og kjeks iallefall . Prøvd å ta ett tygg med melon hver halvtime nå , men usikker på om det holder seg . Blæh

Er kvalm 24/7 jeg også.. Driver å brekker meg innimellom, men kaster heldigvis ikke opp :)
Ritz kjeks kan jeg ikke spise, fikk mega halsbrann før her en dag:hungover:

Sjøsyketabeletter ville ikke ho på apoteket anbefale meg sist jeg var der og kjøpte seaband.

Er kvalm 24/7 jeg også.. Driver å brekker meg innimellom, men kaster heldigvis ikke opp :)
Ritz kjeks kan jeg ikke spise, fikk mega halsbrann før her en dag:hungover:

Sjøsyketabeletter ville ikke ho på apoteket anbefale meg sist jeg var der og kjøpte seaband.
sammer her, hun på apoteket ba meg kjøpe seaband men det hjelper ikke.. hun ville ikke at jeg skulle kjøpe sånne tabl mot kvalme.

Off, føler med deg! Jeg er sånn jeg og:( Har du prøvd Sea Band? Jeg kjøpte meg det, og de hjelper litt på kvalmen altså:) Ikke helt borte, men demper symptomer. Ellers så fant jeg ut at grønne epler (de sure!) og vann med sitronsaft hjelper!:) Lykke til videre!

Signerer denne! Grønne, sure, kalde epler - Og iskaldt isvann med sitron :D
Cola har jeg lyst på heeele tiden, men jeg tørs liksom ikke drikke verken det eller Kaffe...?

sammer her, hun på apoteket ba meg kjøpe seaband men det hjelper ikke.. hun ville ikke at jeg skulle kjøpe sånne tabl mot kvalme.
Det var det ho dama på apoteket sa til meg også. Seaband virker ikke på meg heller.. Småspising fungerer, men jeg sliter fordi jeg ikke har matlyst. Har ikke lyst på noenting! Intet som frister, ikke mat, ikke godis, ikke kjeks...:wtf:

Jeg fikk anbefalt Postafen av legen, reisesyke tabletter.. Kvalmen bør mye verre og disse varer i 12-24 timer!!!! Det var en helt forferdelig dag :-( man blir også veldig trøtt av disse.. Går med seabånd men føler ikke noe lindring..

Cola har jeg lyst på heeele tiden, men jeg tørs liksom ikke drikke verken det eller Kaffe...?
Cola zero drikker jeg, men prøver å begrense det til 0,5L hvis jeg drikker det en dag.. Og det går jo fort :p

Har du prøvd Pepsi i stedenfor cola? Huske me lerte på skolen at de "angrep" forskjellige ting me magevondt/kvalme, så e verdt et forsøk :) Masse god bedring!

Drikker både kaffe og cola jeg;) Har stumpet røyken helt (hurra for meg!), så litt cola og kaffe i løpet av dagen unner jeg meg;) Er begrenset hvor mye jeg drikker av det da, i og med at jeg er så kvalm...

Med andremann var jeg sykt kvalm 24/7 og klarte ikke annet enn å ligge nesten. Fikk afipran stikkpille den hjalp meg litt, men de man svelger hjalp ingenting.. Det er så grusomt as:(

Jeg blir værre av cola/kullsyre. Blitt det med alle tre. Smaker plutselig vondt også. .:meh:

Men går fint enda, bare nyter at jeg fremdeles fungerer. Kjæresten gruer seg til kvalmen slår til for fullt. Sist gang greide jeg ikke gjøre noe på flere uker og ble vurdert innlagt... Han på 9 måneder blir vel ikke med på det :laughing021

Med nr 1 drakk jeg døven cola og spiste Marie kjeks. Men var lengre på vei når jeg ble dårlig enn jeg er nå. Var ca 8 uker på vei når jeg ble dårlig. Så blir spennende å se nå.

Jeg var sinnsykt kvalm i går og dagen før, men i dag våknet jeg superforkjøla men null kvalme. Sitter å ønsker meg kvalmen tilbake jeg..mest fordi jeg syns det er betryggende å føle meg gravid..

Har vært litt kvalm med noe oppkast men idag ble det skikkelig gale. Har ikke klart å holde på noenting etter jeg kom hjem fra jobb. Alt jeg drikker kommer opp og lukter får meg til p kaste opp med en gang. Håper dagen blir bedre imorgen ellers så klare jeg ikke holde dette mye lenger skjult og jeg er bare 7+4.

Der kom kvalmen til meg også, 5+4 idag :( hadde den 24/7 i de to andre sv.skapene så blir vel sån denne gangen å :(
Jeg blir litt bedre når jeg spiser noe, men bare det å klare å spise når man er så kvalm er jo ikke enkelt :s

Jeg har også flere perioder med kvalme og svimmelhet i løpet av dagen. Det værste tror jeg likevel er de "faukene" jeg har med kraftige brekninger. De trenger ikke nødvendigvis å komme sammen med kvalme, men det er som regel av disse jeg kaster opp. Matlysten er lik null, men jeg tvinger i meg litt og litt mat og holder det som regel nede.

Hvilke unnskyldninger serverer dere kollegaer for kvalmen? Jeg har løget så det renner av meg den siste uken, men jeg tror at noen begynner å få en mistanke.. ;)

Jeg krysser fingrene for at jeg slipper unna denne gangen! Men er bare 4+3, så den kommer vel snikende her også etterhvert :(

Back
Topp