Kvalme

Jeg har hatt hypermesis begge gangene jeg har vært gravid og bare venter på at kvalmen skal komme. Føler meg uggen allerede og er bare 4+4 :(

Min kvalme kom etter uke 5, får håpe du slipper... Er så dårlig at jeg ligger kun i seng og sofa :(

Åh føler så med dere damer! Er ikke kvalm annet enn når jeg ikke spiser mat ofte nok, og jeg er dårlig på det. Og litt hvis jeg lukter noe som ikke er godt... Men ikke noe trivlig å ikke få gjort noenting fordi man er så dårlig :(

Åh føler så med dere damer! Er ikke kvalm annet enn når jeg ikke spiser mat ofte nok, og jeg er dårlig på det. Og litt hvis jeg lukter noe som ikke er godt... Men ikke noe trivlig å ikke få gjort noenting fordi man er så dårlig :(
Hehe, jeg er veldig god på å spise! :p og prøver å holde det verste i sjakk med å spise, men siden man har så treig fordøyelse så får jeg også vondt i magen så jeg lager en vond sirkel.. Tenker å prøve akupunktur.. Noen som har prøvd dette? Noe MÅ funke for oss som blir så dårlige..

Har vært kvalm i 2 uker nå, men først i dag hang jeg over doskåla :( er 8+1 i dag. Håper det går over om ikke så lenge.

Har vært kvalm med alle 6 og er det denne gangen også.. Litt bedre for hvert svangerskap, heldigvis.

Mine triks er: passe på å aldri bli sulten- nøtter i lomma. Nok hvile- gjerne en dupp på sofaen ila dagen. Bort med alle lukter som trigger kvalmen. Og frisk luft.

Har vært kvalm med alle 6 og er det denne gangen også.. Litt bedre for hvert svangerskap, heldigvis.

Mine triks er: passe på å aldri bli sulten- nøtter i lomma. Nok hvile- gjerne en dupp på sofaen ila dagen. Bort med alle lukter som trigger kvalmen. Og frisk luft.
Er dette din 7. Svangerskap ? Jeg blir helt imponert? Hvor gammel er du og hvordan får du det til? Og kvalme alle gangene? Helt fantastisk !!

Jeg har spydd hele tiden siden fredag. Hva tid kontakter man legen? Hvordan vet man om man har hypermesis?
Det er vel litt individuelt når en kontakter lege, men når jeg kjenner at jeg er helt uttørket(produserer lite urin osv), da pleier jeg å kontakte legen. Hypermesis diagnosen får en når en mistet så så mange kilo ila kort tid, er dehydrert(ser det på utskillelse av ketoner). En helt forferdelig tilstand :(

Det er vel litt individuelt når en kontakter lege, men når jeg kjenner at jeg er helt uttørket(produserer lite urin osv), da pleier jeg å kontakte legen. Hypermesis diagnosen får en når en mistet så så mange kilo ila kort tid, er dehydrert(ser det på utskillelse av ketoner). En helt forferdelig tilstand :(
Da har nok ikke jeg det. Har spydd i mange dager men ikke mistet ett eneste gram.

Da har nok ikke jeg det. Har spydd i mange dager men ikke mistet ett eneste gram.
Det er jo bra at kroppen din har nok næring likevel. Obs obs om kvalmen skulle bli langvarig eller du blir dehydrert. Da må du kontakte lege. Håper kvalmen gir seg snart. Hvor mange uker er du på vei? Når begynte kvalmen?

Er 5+4 i dag og våknet i dag tidlig med skikkelig kvalme. Kom noen uker før enn sist

Kvalmen er på plass her å :sad015 bare 4+4 og jeg skal jobbe dobbelt i sommer... Æsj

Det er jo bra at kroppen din har nok næring likevel. Obs obs om kvalmen skulle bli langvarig eller du blir dehydrert. Da må du kontakte lege. Håper kvalmen gir seg snart. Hvor mange uker er du på vei? Når begynte kvalmen?
Uke 8 og kvalmen har litt en stund men slo kraftig ut på torsdag -fredag hvor jeg har ikke gått noen plass pga kvalme og oppkast av alt

Er dette din 7. Svangerskap ? Jeg blir helt imponert? Hvor gammel er du og hvordan får du det til? Og kvalme alle gangene? Helt fantastisk !!

Dette er mitt 7. Svangerskap. Jeg blir 35 i år, fikk min første når jeg var 23 etter endt sykepleier utdanning. Jeg tror grunnen til at vi får det til er at min karriere som sykepleier må vente (har hatt små stillinger opp til 50% og nå kun helger). Mannen har hatt grei inntekt så det har gått greit slik. Det er en stor og viktig jobb, som krever sitt, både som gravid og mamma. Også trives jeg også veldig med å ha en stor flokk rundt meg. Kvalmen skulle jeg gjerne vært foruten. Men den går heldigvis over!

Back
Topp