Jeg har hatt hypermesis begge gangene jeg har vært gravid og bare venter på at kvalmen skal komme. Føler meg uggen allerede og er bare 4+4 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hehe, jeg er veldig god på å spise!Åh føler så med dere damer! Er ikke kvalm annet enn når jeg ikke spiser mat ofte nok, og jeg er dårlig på det. Og litt hvis jeg lukter noe som ikke er godt... Men ikke noe trivlig å ikke få gjort noenting fordi man er så dårlig![]()
Jeg har spydd hele tiden siden fredag. Hva tid kontakter man legen? Hvordan vet man om man har hypermesis?Jeg har hatt hypermesis begge gangene jeg har vært gravid og bare venter på at kvalmen skal komme. Føler meg uggen allerede og er bare 4+4![]()
Er dette din 7. Svangerskap ? Jeg blir helt imponert? Hvor gammel er du og hvordan får du det til? Og kvalme alle gangene? Helt fantastisk !!Har vært kvalm med alle 6 og er det denne gangen også.. Litt bedre for hvert svangerskap, heldigvis.
Mine triks er: passe på å aldri bli sulten- nøtter i lomma. Nok hvile- gjerne en dupp på sofaen ila dagen. Bort med alle lukter som trigger kvalmen. Og frisk luft.
Det er vel litt individuelt når en kontakter lege, men når jeg kjenner at jeg er helt uttørket(produserer lite urin osv), da pleier jeg å kontakte legen. Hypermesis diagnosen får en når en mistet så så mange kilo ila kort tid, er dehydrert(ser det på utskillelse av ketoner). En helt forferdelig tilstandJeg har spydd hele tiden siden fredag. Hva tid kontakter man legen? Hvordan vet man om man har hypermesis?
Da har nok ikke jeg det. Har spydd i mange dager men ikke mistet ett eneste gram.Det er vel litt individuelt når en kontakter lege, men når jeg kjenner at jeg er helt uttørket(produserer lite urin osv), da pleier jeg å kontakte legen. Hypermesis diagnosen får en når en mistet så så mange kilo ila kort tid, er dehydrert(ser det på utskillelse av ketoner). En helt forferdelig tilstand![]()
Det er jo bra at kroppen din har nok næring likevel. Obs obs om kvalmen skulle bli langvarig eller du blir dehydrert. Da må du kontakte lege. Håper kvalmen gir seg snart. Hvor mange uker er du på vei? Når begynte kvalmen?Da har nok ikke jeg det. Har spydd i mange dager men ikke mistet ett eneste gram.
Uke 8 og kvalmen har litt en stund men slo kraftig ut på torsdag -fredag hvor jeg har ikke gått noen plass pga kvalme og oppkast av altDet er jo bra at kroppen din har nok næring likevel. Obs obs om kvalmen skulle bli langvarig eller du blir dehydrert. Da må du kontakte lege. Håper kvalmen gir seg snart. Hvor mange uker er du på vei? Når begynte kvalmen?
Er dette din 7. Svangerskap ? Jeg blir helt imponert? Hvor gammel er du og hvordan får du det til? Og kvalme alle gangene? Helt fantastisk !!