Kvalm!

Froggc86

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
Hva hjelper dere å komme igjennom kvalmen?
Hva anbefaler dere? Hva spiser dere i løpet av dagen?

For meg hjalp det å spise lite, men ofte.. drikke iskald saft el vann m sitron.. Jeg ble også anbefalt Postafen reisesyketabletter av legen, disse er helt trygge under graviditet..men iom jeg var så sliten og trøtt prøvde jeg la vær, blir jo mer trøtt av disse.. [emoji6]

Enig med [emoji1318]
Mye frukt, klementiner, druer, bær syns jeg er godt. Men klarer spise lite, så spiser ganske ofte.

Knekkebrød med avokado og frokostblanding som regel til frokost [emoji28]

Appelsinjuice og ritzkjeks! Ofte og små måltider[emoji5]

Spiser lite og ofte.
Diverse jeg får i meg når kvalmen herjer: isvann med eller uten sitron, iskald appelsinjuice og grapefruktjuice, bringebær, mango, melon, ananas, tørre knekkebrød.

Jeg bruker afipran 3 ganger daglig, postafen slår meg bare helt ut.

Spiser: appelsin, sitronbrus uten kullsyre, melon, knekkebrød. Også små porsjoner med middag, te, hveteboller, druer, Spise ofte og lite.

Får dere gjort noe? Jeg blir så utslått av kvalmen... i dag har jeg ligget på sofaen fra 9-16... orker ikke sette over en klesvask en gang.. [emoji85]

Her kaster jeg opp flere ganger om dagen. Men det som funker best er knekkebrød, Korsmo kjeks og epler/frukt. Drikker som regel godt utblandet saft.

Ristet loff med smør funket for meg forrige gang. Spis ofte. Spesielt når kvalmen er på sitt værste og det er det siste du har lyst til. Og spis etter klokka. Ikke etter sult.

Sist fikk jeg bare i meg loff og limonade. Det var helt krise, alt kom rett opp.

Nå handler det egentlig bare om å spise jevnlig nok for å holde det i sjakk - dvs småspising hele tiden :p

Før kom jeg meg fint gjennom arbeidsdagen på et par knekkebrød, i dag spiste jeg i løpet av 7 timer: et rundstykke, 6 knekkebrød, en pose nøtter, et eple, sjokolademelk, smoothie og en sjokolade :D

Har ikke gått opp noe ennå, men hvis det fortsetter sånn blir jeg rund!

Sist fikk jeg bare i meg loff og limonade. Det var helt krise, alt kom rett opp.

Nå handler det egentlig bare om å spise jevnlig nok for å holde det i sjakk - dvs småspising hele tiden :p

Før kom jeg meg fint gjennom arbeidsdagen på et par knekkebrød, i dag spiste jeg i løpet av 7 timer: et rundstykke, 6 knekkebrød, en pose nøtter, et eple, sjokolademelk, smoothie og en sjokolade :D

Har ikke gått opp noe ennå, men hvis det fortsetter sånn blir jeg rund!

Så godt å høre at det er flere! Er kun når jeg tygger på noe at kvalmen holder seg på avstand (Og når jeg ligger, men det er vanskelig på jobb). Så på 7.5 time i dag gikk det ned 4 knekkebrød, litt kjeks, yoghurt, banan, frokostblanding og sukkererter. Så rett hjem til en stor porsjon taco! :)

Får dere gjort noe? Jeg blir så utslått av kvalmen... i dag har jeg ligget på sofaen fra 9-16... orker ikke sette over en klesvask en gang.. [emoji85]
Jeg er i uke 12 og har hatt BETYDELIG redusert energinivå frem til nå. [emoji22][emoji24][emoji30]

Syns det eneste som hjelper er å ligge helt stille. Kvalmen kommer i bølger og topper seg når jeg beveger meg, er litt sulten, akkurat har spist eller må tisse. Spiser gjerne det som frister akkurat der og da, men som regel gir fristelsen seg i det jeg legger noe klart på fatet, haha.

Måtte regulere de litt i starten, da jeg ikke fant rett punkt. Men fant til slutt og har ikke vært kvalm siden :-)

Regulerte de også i stad for var like dårlig i dag [emoji85][emoji40]

Back
Topp