Kva er det dummaste spørsmålet du har fått som gravid?

Jeg følte det litt slik som aliens innimellom:p haha
At det så slik ut da, for jeg kjente ganske lite bevegelser pga morkaka foran og hun sparket mot ryggen min :p


Jeg var faktisk ganske enig med han, at det var slikt det føltes ut på starten da han virkelig klarte å sprake hardt fra seg, nå ser det derimot ut som det er tatt rett ut fra aleien filme;)
 
"Er du sikker på at terminen er riktig?"
Spørsmål fra totalt ukjent dame i et bryllup jeg var i, tre måneder før termin. Jeg var jo såååå stor, så terminen min kunne umulig være riktig mente hun.. Om det ikke var fler inni der da.
 
Av legekontoret: Har du tenkt å ta abort siden du ringer og bestiller time så tidlig?
Ringte samme dag som positiv test, altså 4 uker på vei.
Svarte nei, men at jeg ville ha en time fastsatt for å få bekreftet svangerskapet osv pga jeg plutselig ble gravid selv om flere leger hadde sagt jeg var steril pga manglende eggløsning ;)

Ellers var det standard ord fra jordmødre: Sikker på at det kun er 1 inni magen?
Jeg: Ja.
Jordmor på helsestasjon: Da MÅ du ha svangerskapsdiabetes! *Henviste meg til fødeavdelingen samme dag*
Konklusjon: Ingen svangerskapsdiabetes, men en stor unge som breia seg i magen :p og 5 døgn senere lå han i armene mine <3
 
Kan ikke husk at jeg fikk noen dumme spørsmål. Fikk jo sånne "sikker på at det bare er en inni der" spørsmål, men var jo stor så det var jo ikke dumt å spørre om , Hehe
 
Fått spørsmål om det er samme far til nunmer to som på han første... Vi har vært sammen i 10 år! :p
 
"Dette var ikke helt planlagt det da skjønner jeg?"

Ikke bare: "var det planlagt".
 
Sikker på at du har termin til uka?

Var visst ikke så stor, men dette var da i oktober og jeg hadde visst om graviditeten siden februar, så jeg var rimelig sikker på at ungen kom snart :p
 
"Var det planlagt"?
"Er de naturlige"? Er mange som tror tvillinger kun kommer av prøverør:p
 
Om ikke jeg skulle dra hjem til mamma og pappa snart.. Jeg lurte jo på hvorfor, og fikk til svar "der jeg er fra, er den gravide hjemme hos foreldrene de siste 3 mnd før fødsel, for å få hjelp til ting..."
Eeeehm, ville heller være i mitt eget hjem med min egen mann :p
Hahah var ifrån var denna personen ??
 
Kunde på jobb: "skal du ha barn?"
Meg: "ja har vel ikke så veldig mye valg akkurat nå da!!" (7 mnd på vei :p )
"Begynner det å bli tungt?" (Spørr folk etter nesten 9 mnd graviditet..) JA DET ER TUNGT :p men jeg klager ikke fordi jeg føler meg heldig. Så folk vil jeg skal klage mere
"Var det planlagt?" Svar: ja det var planlagt. "Hva, det kan ikke ha vært planlagt siden du fortsatt er student x)" "jo faktisk studenter kan også bli gravid hvis vi vil, vi har faktisk rett til det..." :p er jo et fritt land vi lever i x)
 
Hva? Er du gravid? Trodde bare du hadde lagt på deg!
 
jeg fortalte folk første terminen vi fikk på tidlig UL. Så i uke 18 fikk vi ny termin. Og da fikk jeg spm om min mann forsatt var far til barnet.
Jeg håper virkelig det siden vi er gift. ;)

En annen ting jeg har hørt flere ganger som ikke er ett spørsmål
"så du ble gravid på prevensjon"... "har ikke hørt noen andre som har blitt det ".
 
Back
Topp