Kutte ned på nattamming

Min var et par måneder eldre da, men med ham fungerte det veldig godt å snakke om at puppen skal sove slik som bamsen etc, gjentok det på natta. Startet med sovende pupp mellom 00-05, også utvidet vi til hele natta. Gikk raskere og lettere enn jeg hadde forventet! Så det er en fordel med å vente til er mer verbale. Var ingen gråt eller behov for flaske eller at pappa måtte overta :) men hadde nok vært verre uten samsoving her da

Lillejenta forguder puppen og spiser dårlig med fast føde :(
Jeg vil egentlig ikke kutte ut nattpupp, men nå må hun bare få i seg mer av annen mat. Jeg tror ikke vi får hjelp fra leger etc om vi fortsatt nattammer, for hs er så bestemt på at det er årsaken til at hun spiser dårlig på dagen.
 
Jeg vil egentlig ikke ha barn i sengen jeg heller, men fikk ikke valget denne gangen. En del ting som spiller inn, men kort sagt har hun hatt problemer med å die, så vi har tatt igjen det tapte ved å ta mange amminger og langvarige amminger, noe som da ble lettest i sengen slik at jeg kunne slappe av samtidig. Men hadde jeg fått valget hadde jeg valgt å ha sengen for oss selv :)
Noen ganger må man jo bare finne midlertidige løsninger for at barna skal ha det bra :dummy:. Dere får jo rommet tilbake tilslutt :)
 
Noen ganger må man jo bare finne midlertidige løsninger for at barna skal ha det bra :dummy:. Dere får jo rommet tilbake tilslutt :)
Ja vi må jo det. Tenker på at det bare er for en periode etc. Målet er å få henne ut av sengen før konfirmasjonen :p
 
Ja vi må jo det. Tenker på at det bare er for en periode etc. Målet er å få henne ut av sengen før konfirmasjonen :p
Tja :hilarious: svigerinne til nabo til svigers har en sønn på 18 (svigerinne er fra Thailand og enke, sønnen er født i Norge), og mor og sønn leier leilighet i kjelleren hos min svoger. Jeg og samboer lurte på hvordan de fikk plass da det kun er et soverom, og joda, de sov sammen :hilarious:
 
Tja :hilarious: svigerinne til nabo til svigers har en sønn på 18 (svigerinne er fra Thailand og enke, sønnen er født i Norge), og mor og sønn leier leilighet i kjelleren hos min svoger. Jeg og samboer lurte på hvordan de fikk plass da det kun er et soverom, og joda, de sov sammen :hilarious:

Hoho ^^
 
Jeg vil egentlig ikke ha barn i sengen jeg heller, men fikk ikke valget denne gangen. En del ting som spiller inn, men kort sagt har hun hatt problemer med å die, så vi har tatt igjen det tapte ved å ta mange amminger og langvarige amminger, noe som da ble lettest i sengen slik at jeg kunne slappe av samtidig. Men hadde jeg fått valget hadde jeg valgt å ha sengen for oss selv :)
Dere får sengen tilbake..:happy: Noen ganger må man jo,bare finne midlertidige løsninger.
 
Dere får sengen tilbake..:happy: Noen ganger må man jo,bare finne midlertidige løsninger.

Japp :)
Og jeg må jo innrømme at det var praktisk da hun begynte å forsyne seg selv om morgenen ^^
Våknet og fant henne liggende sovende over meg med en pupp i munnen ^^
 
Jeg vekker mannen jeg [emoji14] Siden vi begge er i jobb for tiden og jeg er gravid med nummer to har jeg veldig god samvittighet for å vekke ham og sende ham ut i dobbeltsengen som står på lille sitt rom.

Så lenge du er hjemme i permisjon og mannen ikke våkner er det sikkert greit at du tar ansvar på natten. Med førstemann dro jeg tidlig tilbake på jobb så da måtte nesten mannen gradvis ta over på natten.

Er vel delte meninger om å amme i søvn. Gjør det som passer dere. Her har det aldri vært noe problem. Når lille var vant til å sovne ved puppen gjorde det bare at han (og dermed jeg) sovnet lettere etter måltider på natten. Mer enn en gang mannen våknet neste morgen og fant ut at vi begge hadde sovnet midt i et måltid :hilarious:

Hadde jeg jobbet så hadde det nok blitt annerledes. Hadde ihvertfall prøvd å vekke ham..

Eldste ble ammet i søvn, og det fungerte veldig bra,men kunne ikke sove i senga samme oss fordi da sov hun nesten ikke. Men hun sov natta gjennom fra 2 uker.
Sovner forsåvidt når jeg ammer jeg og, men ingen av oss sover godt da. Minsten sover best på magen, og snur fælt på seg, og om jeg snur på ham (har en trang til å snu ham rundt) så våkner han brått. Lettere å la ham ligge på magen i sprinkelsenga hvor han har litt mer luft rundt seg. Når han snur seg seøv selvfølgelig. Han ser ut til å sove bedre i sprinkelsenga, men "våkner" av vane.
 
Japp :)
Og jeg må jo innrømme at det var praktisk da hun begynte å forsyne seg selv om morgenen ^^
Våknet og fant henne liggende sovende over meg med en pupp i munnen ^^
Våkner du ikke av at hun krabber over deg?
 
Følger denne da vi har samme `problem` med lillegutt på snart 11 måneder :D Her er det annenhver time hele natten med amming , og vi har ordnet med eget rom men han ender opp i vår seng på natten uannsett :rolleyes:
 
Har testet med litt grøt i kveld, og tidligere middag. Brukte litt tid på å sovne, men var fornøyd og sovnet en time etter puppen. Ser ut til å sove godt ihvertfall, så spent på natta
 
Liten oppdatering herfra. Lille sover mye bedre i senga si.
Far har "flyttet" inn på rommet med storesøster, og jeg har testet et par dager hvor småe ligger med meg og da har han våknet annenhver time eller oftere. Om jeg tar ham opp og ammer sittende, for så å legge ham ned, så kan hab sove i 3-6 timer sammenhengende da blir det bedre søvn på oss alle
 
Back
Topp