Kunne du tilgitt utroskap?

Hadde vel satt meg ned og snakket med han om utroskapen. Og bestemt meg da for om det er en liten sjanse for å tilgi eller om det er bare å pakke sakene og flytte.

Kunne tilgitt hvis det var snakk om en enkeltepisode, og det kun var sex og ikke følelser involvert :hungover: vanskelig å si hvordan man ville reagert før det evt hadde skjedd, men han hadde nok fått gjennomgå og virkelig overbevist meg om at det aldri skulle skje igjen :bored:

Det kommer ann på hva som var skjedd, et forhold på si kunne jeg ikke ha tilgitt men om det bare var sex en gang så hadde jeg nok kunne gjort det ja.

Det hadde vært nokså dobbelmoralsk av meg å ikke tilgi en engangsforseelse, men samtidig så er vi et veldig annet sted i forholdet og i livene våre enn vi var den gangen han tilga meg for det samme. Måtte ha snakket om det og sett hva vi begge følte.

Brudd umiddelbart. Det å kunne stole på partneren sin er en stor del av samlivet, mener jeg. Hadde nok ikke klart å stole på mannen min igjen dersom han hadde vært utro.

Det avhenger helt av hvordan situasjonen er. Jeg har på en måte alt tilgitt det for mange år siden, og ja det var tøft, men det var det for oss begge. Jeg er ikke litt redd engang for at det skal skje igjen, for livssituasjonen vår i dag er en helt annen. Hadde det skjedd nå hadde jeg ikke tilgitt nei.

Tror ikke jeg hadde klart å fortsette forholdet, men vanskelig å si siden jeg ikke har opplevd det. Vi snakket om utroskap tidlig i forholdet, og vi er ulike på hva vi synes hadde vært verst. For meg hadde det vært verre om han hadde følelser for en annen dame enn om han hadde hatt et noe night stand. Men for ham er det motsatt. Uansett ble vi enige om hvor våre grenser går, og at ingen av oss tolererer at den andre tråkker over de grensene.

Tror aldri det hadde blitt det samme mellom oss hvis han eller jeg hadde vært utro. Hadde jeg tilgitt, tror jeg allikevel jeg hadde tatt det opp å brukt det i alle diskusjoner i lang tid fremover. Det hadde nok ødelagt mellom oss til syvende og sist uansett. Han betyr så mye for meg, så jeg ville vært så såret å skuffet.

Kommer helt an på årsaken, situasjonen generelt og omfanget av utroskapen. Jeg kunne godt ha tilgitt det under visse omstendigheter, mens andre omstendigheter hadde gjort det utilgivelig. Men håper jo på å slippe det noen gang.

Kommer helt an på årsaken, situasjonen generelt og omfanget av utroskapen. Jeg kunne godt ha tilgitt det under visse omstendigheter, mens andre omstendigheter hadde gjort det utilgivelig. Men håper jo på å slippe det noen gang.

Kommer helt an på situasjonen. Et forhold på si hadde jeg aldri tilgitt, men en one night stand. . Hmm. Kommer an på. Fortalte han det til meg selv, eller fikk jeg vite om det på en annen måte? Hvem var det med? Og så måtte han ha jobba hardt for å vinne tilliten min tilbake.

Jeg opplevde det. Tilga, og gikk videre. Men noe i sexlivet var ødelagt for meg.
Senere var han økonomisk utro. Det ødela enda mer. Ble skilt.

Jeg håper jeg hadde satt meg selv høyere enn han, og gått i brudd med det samme. Vanskelig å vite, men jeg håper det!

Back
Topp