Kunne dere kalt opp barna etter besteforeldre/oldeforeldre?

Eldste har oldemoren på farssidens navn som mellom navn, å lillesøster har min oldemors navn som mellom navn :) Aileen & Oleanna

Nei. Vi vurderte det, Men føler at det er besteforeldrenes navn

Yngste starter på samme forbokstav som både farmor og bestemor da. M.
Eldste starter på samme forbokstav som oldemor. R.

Noe mer enn det har vi ikke gjort. Og ikke ville vi ha kliss like navn heller :)

Ja. Guttungen er oppkalt etter oldefaren sin og faktisk to av tipp-tippoldefedrene sine. Det andre navnet viste vi faktisk ikke, da min oldefar og samboers oldemor begge var adoptert, så dems fedre het det samme og som da er guttungens mellomnavn.

Eldste har samme mellomnavn som sin oldemor. Men oldemoren bruker bare kallenavn så jeg husket ikke navnet hennes når jeg forslo mellomnavn. Eldste er også oppkalt etter sin døde tante. Yngste har familiemann langt bak. Mellom navnet hans er vel bestefaren til mannens bestefar. Så ett stykke bakover og brukte det fordi vi likte det og eneste vi var enige om.

Men må legge til at jeg vurderte navnet til mamma hvis yngste hadde vært jente. Ganske spesielt som nesten ingen heter.

Ja. Minsten her har to fornavn, et etter oldefar og et etter tippoldefar. Siste er også en versjon av pappaen sitt navn :)

Eldste har mellomnavn etter sin mormor :)

Last edited:
Ja, 3 av mine har oldeforeldrene sine navn ❤️

Ja, men ikke på hans side :hilarious:

Eldste datteren min har navn etter oldemødrene mine på morssiden. Og nest eldste datter har etter min eksmanns bestemor.

Jeg kunne godt ha kalt opp baby etter både mamma og pappa. Men mamma nekter! Hun liker ikke sitt eget navn noe særlig, mens jeg synes det er nydelig.

Ikke etter barna sine besteforeldre, nei. Liker ikke så godt å oppkalle etter noen barnet er mye sammen med. Eldste sitt navn er siste delen av navnet til sambo sin morfar (men vi valgte nok navnet primært fordi vi likte det) Yngste er ikke oppkalt.

Får vi gutt neste gang skal han bli kalt opp etter to av oldefedrene sine. Gutten vår er kalt opp etter bestefaren.

Begge jentene er/skal bli oppkalt etter våre bestemødre.

Mini er oppkalt etter oldefaren sin.

Back
Topp