Kunne dere kalt opp barna etter besteforeldre/oldeforeldre?

Eldste er oppkalt etter bestefedrene sine, en del av hvert navn sett sammen til ett, og minste er oppkalt etter oldefaren sin.
 
Kunne tenkt meg min mormors navn, men om vi får en jente blir hun kalla opp etter sambos bestemor :) Ellers kunne jeg tenkt meg en variant av morfars navn, om vi noen gang får en gutt til :)
 
Eldste er oppkalt etter sin tippoldemor :)
 
Her er det en Ingrid som jeg gjerne vil kalle opp etter.
 
Førstemann er oppkalt etter sin tippoldemor og tippoldefar, morfaren sin og meg og pappaen hvis vi tenker at den felles "stammen" i navnet er det vi går etter. Hvis ikke, er det tippoldefaren:)
 
Lillesnupp er oppkalt etter oldemor som fortsatt lever. Nydelig navn og ei veldig stolt oldemor:happy:
 
Vi har snakket om å kalle opp etter mannens bestefar som nylig gikk bort. Annet enn det har vi ikke snakket om noen oppkalling. Jeg drømmer riktignok om å bruke min oldemor sitt navn, men det blir ikke første jenta, og jeg tror ikke han er helt fan av det.
 
Guttene er ikke oppkalt etter noen, venter nr 3 i desember, får se hva vi gjør da. Får vi en jente har jeg litt lyst til å kalle henne opp etter farmor :)
 
Eldstegutten vår heter etter farfaren. Det er et såkalt "gammelmannsnavn" og vi hadde nok ikke valgt det av andre grunner enn det sentimentale aspektet. Mannen ønsket det veldig da faren hans døde mens han var liten og det gledet svigermor, så valget var lett.

I dag synes jeg selvsagt at navnet er kjempefint :) De to andre er ikke oppkalt etter noen.
 
Jeg har fra jeg var ganske ung tenkt at om jeg fikk en jente skulle hun kalles opp etter min oldemor Mathilde. Men etterhvert ble det så mange som het det, så da ble det ikke det likevel :)
Men syns det er et veldig fint navn
 
Vi vurderte det siden min mor døde for ikke lenge siden, men syns det ble så rart. Tror ikke det har gått lang nok tid enda.

Etter oldeforeldre hadde ikke vært aktuelt, for gammeldags.
 
Nei [emoji23][emoji23][emoji23]
 
Storesøster her er kalt opp etter oldemor på min side og mormor på samboer sin side
 
Sønnen vår får oldefarens navn :)
 
Begge våre gutter har fått navn etter familie. Førstemann fikk navnet etter sin oldefar og lillebror har fått navnet til son bestefar og tippoldefar
 
Ja, kunne det da jeg liker mine besteforeldre / olderforeldre sine navn, men vi gikk for noe annet istedet:smug: Kanskje mine søsken tar en oppkalling når den tid kommer :)
 
Back
Topp