Kunne dere kalt opp barna etter besteforeldre/oldeforeldre?

Eldste er kalt opp etter besteforeldrene sine.
 
Datteren vår har fått min bestemors mellomnavn. Vi hadde det og et par andre alternativer på lista, og da bestemor døde da yngste var 3,5 uke ble det slik [emoji173]️
 
Njæ. Mannen var ivrig på at mini skulle bli oppkalt etter mormora hans som døde noen mnd før jeg ble gravid. Så hennes navn sto på lista vår, men mini passa ingen av navnene på lista da hun kom. Kler navnet sitt godt uansett, da.
 
Ja, mini er oppkalt etter oldefaren sin. Oldefar døde ung, så navnet var ikke så "nært" heller :)
 
Aldri i livet! Skikkelige gammeldagse og utdaterte navn.
Er selv oppkalt etter mine besteforeldre og har aldri likt navnet mitt, spesielt ikke da jeg var liten. Er kun damer på 85+ som har samme navn som meg :p
 
Gutten vår er oppkalt etter bestefar sin og 2 oldefedre.
 
Olga, esther, vendela, ludvig

Så nei, kunne ikke brukt de
 
Ja absolutt :)
 
Kunne ikke det nei. Hadde vi ville hatt dobbeltnavn hadde vi ihvertfall kalt opp storesøster etter min oldemor men vi syntes det ble nok navn fra før og vi vil ha navn som passer i Norden og i Egypt av dem har navn som passer og som vi liker
 
Jeg elsker gamle navn, så det kunne jeg lett gjort. Min lille er oppkalt etter sin oldefar på farssiden.
 
Min eldste er oppkalt etter sine bestefedre. Mannen min mistet sin far som unge og ville gjerne kalle opp. Så da tok vi min far sitt navn og hans og satte sammen, lett å si, og 'ingen' heter det sammen for særlig moderne er det ikke. Egentlig aldri et navn jeg hadde valgt alene, men hadde ikke problem med å godta det siden det var så viktig for han. De to andre har egen navn. Ble for mange meninger om oppkalling så da gadd vi ikke
 
Mi er oppkalt etter 2 av sine oldeforeldre (samme navn) og tippoldemoren sin :)
 
Tilfeldigvis har faktisk minsten blitt oppkalt. Han har samme navn som sin tippoldefar, noe jeg ikke fant ut før lenge etter. :)
Det blir ingen oppkalling nå, alle de fine navna i slekta er allerede tatt av mine søskenbarn.:p
 
Eldste er oppkalt etter min oldemor. Har også funnet ut at hennes bestemor het også det, så er visst et navn som har gått igjen [emoji4] Frøkna som kommer i juli skal ha dobbeltnavn etter 2 av oldemødrene til samboer/barnefar [emoji4]
Hadde nok ikke oppkalt etter noen mens de fortsatt levde.
 
Nei, for meg blir navnene for gammeldagse. Og samboer heter det samme som pappaen min til første fornavn og har samme mellomnavn som sin egen far.
 
Alle tre er oppkalt etter besteforeldre og oldeforeldre her. To av de har en annen variant av navnet da.
 
Min sønn er oppkalt etter sin bestefar, Morfar allerede og han henter Jens Anders (Anders er hans ene fadder. Vår datter er delvis oppkalt etter sin farmor heter Theresa og vår datter heter Therese
 
Back
Topp