Krybbedød og arvet utstyr...

Takk :-)
Vi bruker fra søsteren og siden det sto Risikoen ved å arve madrass fra søsken er imidlertid veldig liten forutsatt at den ikke er for slitt. Så vasker vi den og slapper av :-)

Står at sjansen for krybbedød er tredoblet ved arv fra søsken, og åttedoblet ved arv fra andre enn søsken..

Eg har kjøpt madrass av naboen. Vaska trekket, fryst madrassen. Den ser no heilt ny ut og eg spurte jordmor som sa at det var bedre å bruke den madrassen eg har fått kjøpt brukt, enn å invistere i ein ny og enkel skummadrass. Så det einetste som er nytt her er vogn og bilstol..

Akkurat madrass til seng har vi kjøpt nytt. Fordi vi ikke hadde det (det meste av babyutstyret vi hadde etter de to store ble ødelagt i en oversvømmelse for et år siden). Jeg kjøpte aerosleep elegance madrass og overmadrass med aerosleep laken i tillegg.

Har kjøpt ny madrass til minisenga. Tenker å bruke etter storebror/søster når vi bygger ut til vanlig sprinkelseng ved halvtårsalder. Kan jo vaske madrasstrekket og legge den ut en stund nå når det er meldt 10 minusgrader. De har uansett ligget på soveskinn og vi har kjøpt et nytt eget skinn på nøstebarn til lillebror :)

Back
Topp