Oppdatering etter times hos gyn. 30.september 2009
Han var glad syklusene er blitt stabile etter jeg begynte på Metformin, og jeg skal fortsette med Metformin helt til den dagen jeg blir gravid...
Han mente nå at jeg må ta av meg 25 (!!!!!!) kg, (jada, er overvektig, men 25kg [&:][:(]), og vi snakket litt om jeg følger opp det jeg og ernæringsfysiologen snakker om... Noe jeg gjør så godt jeg kan...
Så var det tid for undersøkelse, og han hadde med seg en student... Var innmari flau da jeg kom inn døren og så han, han var jo ung og kjekk.. Men prøvde å ikke tenke på det, da gikk det bra... Værste var vel at sekretæren hans er ei jeg vet godt hvem er [8|] (Han har hatt forskjellige sekretærer hver gang jeg har vært der [&:])
Gyn. undersøker meg først ved å se og kjenne.. Noe som gjorde voooondt... Så spurte gyn. om studenten også kunne kjenne, og seff ga jeg han lov til det... ("Du vet du kan si nei"-men herrejesus, skal de bli utdanna må de da ha praksis [8D])
De sa alt kjentes bra ut, men vi måtte ta en innvendig UL...
Studenten og gyn. snakker med hverandre, på et språk jeg ikke skjønte en dritt av...
"Du har fått en cyste siden sist"... "Jeg regner den til 6cm"..
*Jeg holder på å grine-tar meg på tak*
Etterpå snakker vi litt om hva som kommer til å skje...
Jeg skal tilbake 21.desember, for å se om den er blitt mindre, eller borte.. Hvis ikke blir det operasjon.. Kikhullsoperasjon..
Spurte om det ikke var aktuelt med kur nå...
"Hadde du forventet det?" spurte gyn. meg...
"Ja, sa jeg".. "Det hadde jeg"... Men var vist ikke noe vits siden jeg hadde fått regelmessige sykluser, og pga cysten...
(Men nå SKAL jeg gå ned i vekt, og jeg skal bestille meg time til akupunktur og fotsone, og så bare håpe på det beste!!)
Ja, spurte også om jeg måtte kutte ut Metforminen den dagen jeg skal drikke alkohol.. (Alkohol senker jo blodsukkeret, det samme som M gjør..)
"Nei, hvor har du hørt de?"
Så fortalte jeg at jeg har en venninne som også har pcos og insulinresistens, og som fikk beskjed av legen at hun ikke måtte ta M den dagen hun skulle drikke...
"Det var nytt for meg" sa gyn.. "Drikker du ofte?"
Da ble jeg irritert og svara kvast, "Ja, jeg drikker faktisk nå og da!!"
Iallefall så hadde han ikke hørt noe om det bla bla bla...
Så da var det bare å håpe det ikke blir vondere, for ta må jeg ta kontakt med gyn...
Håååper cysten forsvinner av seg selv... Og at jeg blir gravid til neste gang jeg skal dit, uansett om håpet er nede på nada nå [:(]