KrepsenPrøverIgjen's drømmedagbok

KrepsenErBlittMamma

Forumet er livet
Vår kamp for å bli en familie...
Jeg er en jente på 20 år som er gift med verdens herligste mann
Vi har prøvd i to og et halvt år nå i februar, og tiden har vært veldig tung..
Ble gravide i 2008, men 13.desember mista vi, i uke 13+2 [:(]
 
Men ellers har vi det som plommen i egget;
Kjøpte oss tak over hodet juli '07,
vi eier og kjører en Audi A8,
vi eier og kjører Arctic Cat snøscooter,
vi har kattepuser,
han har 100% fast jobb som teknisk leder/verkstedmester på et bilverksted..
 
Jeg jobber som vikar i verdens beste barnehage, og stortrives.. Har så og si jobbet nesten 100% siden jeg begynte i november 2007... Har jobbet 100% siden november i fjor,
og nå har jeg fått forlenget kontrakten min ut dette barnehageåret.. (Er "bare" 64% (jobbings 4 dager i uken à 6timer),
men holder på å ta barne- og ungdomsarbeiderfaget, og har samling hver torsdag.. Så dagene er fylt opp, ja...
Og vips, så er utdannelsen endelig i boks [:)]
 
~~Vår prøvetid~~
 
Sluttet på p-pillen august '07, og har vært prøvere siden da...
 
11.september 2008
utredningen begynte [:D]
 
5.november 2008
fikk jeg brev fra gyn.; jeg fikk påvist PCOS..
 
14.november 2008
fikk jeg min første positive graviditetstest ever.. Vi var i lykkerus..
Vi trodde vi ikke var så langt på vei, men 11.desember var jeg på 2. UL, og legen kunne måle fosteret til å være 13 uker.. Og vi som trodde vi var 8 uker på vei da...
Trodde ikke på henne, men begynte og fortelle det til noen..
Og gjett om vi fikk bestemt oss for mange ting bare på torsdag og fredag...
 
Lørdag 13.desember
da jeg våknet hadde jeg vondt, men tenkte det bare var luft i magen..
Senere på dagen sier det SPLÆSJ, og jeg mister.. Fikk UL for å sjekke om det virkelig var sant, og da kunne gyn. konstantere at det ikke hadde overlevd, og jeg hadde vært 13 uker på vei..
 
Mars 2009
ny time hos gyn...
Han mener jeg må gå ned minst 20kg før jeg får Pergotime... Noe jeg syns er litt vanskelig og svelge, men men.. Har ikke så mye og si?
Det å gå ned i vekt viser seg å bli lettere sagt enn gjort..
Men han henviser meg heldigvis til ernæringsfysiolog [:)]
 
Juni 2009
var jeg hos ernæringsfysiologen og fikk mange gode tips og råd..
 
Torsdag 13.august 2009
tar jeg en graviditetstest, men den blir negativ (men etter tiden blir den positiv, og det har ikke skjedd meg før på hele prøvetiden...)
 
Det samme skjer
Lørdag 15.august 2009
men TR kom dagen etter, så...
 
2.september 2009
hadde jeg time hos ernæringsfysiologen igjen...
 
30.september 2009
hadde jeg ny time hos gyn., og han fant en cyste på 6cm..
[&:][8|]
 
29.oktober 2009
Første time med akupunktur, fotsone og magnetbenk!
Åh, dette var saker, det [:)]
 
21.desember 2009
ny time hos gyn., der jeg fikk vite at cysten hadde blitt større, så blir operasjon
 
1.februar
Gubben er på test
 
9.februar 2010
Vi får brev, og beskjed om at det nå mest sannsynelig kommer til å bli prøverør på oss.. Gyn. hører av seg etter neste test..
 
 
 
~Pynter opp siden med rosene jeg har fått av maysen [:)]~
 
 
 
PCOS
 
Hva står PCO og PCOS for?
PCO står for PolyCystisk Ovarier og PCOS står for PolyCystisk Ovarie Syndrom. Poly betyr flere, cyster er væskefylte blærer og ovarier er eggstokker.
 
PCOS kan medføre redusert fruktbarhet, overvekt, økt behåring og insulinresistens. Syndromet finnes hos rundt 5% av alle kvinner.
 

Hvorfor oppstår PCOS?
PCOS er et sammensatt og vanskelig problem. Syndromet oppstår når eggstokkene produserer for mye mannlige kjønnshormoner.
I tillegg får man en økt produksjon av østrogen. Dette fører til at eggene som skulle modnes i eggstokkene ikke får modnet skikkelig, men blir til væskefylte hulrom (=cyster) i stedet, og eggløsning uteblir (og det blir vanskeligere å bli gravid).
Overproduksjonen av mannlige kjønnshormoner er årsaken til mange av symptomene som kan oppstå hos dem med PCOS.
I tillegg spiller også insulin en rolle ved PCOS; kroppen reagerer dårlig på insulin, og man får såkalt insulinresistens. Også insulinresistensen kan føre til fruktbarhetsproblemer.
 
Ikke alle som får diagnosen PCOS har cyster i eggstokkene, men de aller fleste har uregelmessige menstruasjonssykluser.
 
Symptomer på PCOS
PCOS er et sammensatt hormonelt problem, som kan gi veldig varierende symptomer i ulik styrke hos dem som har problemet. Følgende symptomer kan være et tegn på PCOS:

  • Vektøkning
  • Sjenerende hårvekst (såkalt mannlig behåring; på overleppen, haken, innsiden av lårene og under navlen)
  • Noen mister også hår på hodet
  • Kviser
  • Lang tid mellom menstruasjonene
  • Vanskeligheter med å bli gravid
  • Du føler deg trett og sliten
  • Mange spontanaborter

Hva kan gjøres?
Ppiller kan normalisere hormonbalansen og minske kviseproblemet
Operasjon: ved hjelp av kikhullsoperasjon kan man fjerne cystene på eggstokkene
Hormontilførsel kan hjelpe dem som har problemer med å bli gravid
 
Hvilke andre sykdommer eller tilstander er knyttet til PCOS?
Det ser ut til at insulinresistens (insulinet i kroppen virker dårligere og produksjonen går opp) ofte rammer kvinner med PCOS. Enkelte mener også at insulinresistens er å regne som et symptom på PCOS. 
Fordi kvinner med PCOS gjerne har uregelmessige menstruasjonssykluser og/eller manglende eggløsning, produseres hormonet østrogen, men ikke progesteron.
Dermed kan livmorslimhinnen bli svært tykk og det kan føre til svært kraftige blødninger.
Uten behandling kan en stadig tykkere livmorslimhinne føre til kreft.
Heldigvis er denne krefttypen fremdeles sjelden og kan kanskje også forhindes ved bruk av p-piller som regulerer menstruasjonssyklusen.
 
PCOS fører også til høyere risiko for diabetes, høyt kolesterol, høyt blodtrykk og hjertesykdom. Får man sykdommen under kontroll tidlig, reduseres risikoen kraftig.
 
Utstyr
Ting jeg kommer over når jeg surfer på nettet, og som vi mest sannsynlig kommer til å kjøpe til en kommende baby.. (Og litt drømming...)
 


Voksi Urban Sort
 

Simo Duo Sort, mest sannsynlig med grønn softline, og kompaktunderstellet



HTS BeSafe iZi Sleep




HTS BeSafe iZi Combi X2
 





 





















50%pappa og 50%mamma


Mamma og Pappas Vekkerklokke


Under Opplæring


Pappas Fulltreffer


Liten men TØFF


My Mom Rocks


Rock Star
 

 
 
 
 
 
 

BabyBjörn bæresele

Cleva Mama Memory Foam Baby Pillow



Leandervugge med himmel


Reiseseng


Grind til trappa



Stelleveske med mange lommer, stelleunderlag og rom for flaske med thermofunksjon som holder melken avkjølt



Bleiebøtte Gratis fra Reflex [link=http://reflex.no/Default.aspx?tabid=314]http://reflex.no/Default.aspx?tabid=314[/link]


iiamo go er en helt ny BPA fri flaske, som varmer opp melk uten bruk av elektrisitet.


Badetermometer


3-delt beholder til f.eks. melkepulver
 
 

Hettehåndkle med navn
 
 
Hadde time hos
ernæringsfysiologen 2.september,
og hun er bare helt fantastisk å ha... Skal tilbake i januar.. Hvis ikke ting har bedret seg til da, skal vi ta mer tak... Men hun er så god å prate med ting om... [:)]
Lærer myyyye av henne [:D]
 
 
 
og jeg hadde time hos gyn. 30.september...
Oppdatering på side 2...
 
Torsdag tok jeg en test, men den var negativ.. Skulle se på den på kvelden, og der var det klart og tydelig et strek... Begynte å kave meg opp, selv om jeg viste det var langt etter tiden og alt det der...
 
Så tok jeg en ny test i går (lørdag), og den var også negativ... Men 30min etter jeg testet så jeg på testen, og et svakt strek var kommet til syne....
 
Men siden jeg aldri hadde fått falsk positiv test før (på disse 2 årene med myyyyyye testing), så tenkte jeg at næsj, det er sikkert ikke falsk positiv nå heller...
 
Men i kveld kom TR [:(][:@][&:]
 
Og fyyyyyyy for en smerte..
Lenge siden jeg har hatt menssmerter, så fyyy f...
 
Værste med det hele er at puppene har vært ømme, vært trøtt og sliten, hodepine og i gårkveld hadde jeg halsbrann...
Og jeg som til og med var sjåfør på fest i går...
(Men det var ikke bare pga de sene positive testene-var ikke på jobb litt på torsdag og hele fredag pga migrenen min, så da syns jeg ikke det blir rett og drikke heller.. Fikk kjempedårlig samvittihet for bare å dra i bursdagen, jeg..)
 
Jeg og gubben har ferie denne uka, og når man går hjemme så kjenner jeg at jeg bare tenker hardere på et lite nurk..
Off, tunge tider...
 
Men strax bare en mnd til jeg skal til gyn., og da SKAL jeg ha Pergotime!! SKAL SKAL SKAL!!!
 
Det hele har gått så langt at jeg faktisk leser masse om adopsjon.. Har lite håp om dagene...
Men sambo er ikke heeelt med på adopsjon, gitt... Men blir det eneste utvei, så adopterer jeg heller, enn å være barn-løs..
 
Jaja, må bare prøve å ikke tenke så mye på alt.. Men det er sååå lett og si..
SÆRLIG for alle andre...
Man kan ikke sette seg inn i hvordan det er, før man har prøvd lenge selv...
Vi vil så inderlig...
 
Men det blir vel vår tur også, håper vi.. Håper håper håper...
 
Og den dagen vi får positiv test, og nurket klamrer seg fast, så skal vi holde det hemmelig til uke 15, tror vi.. Vi ønsker det.. Dessuten så trenger jo ikke folk vite det tidlig heller, mener vi..
Angrer på at vi fortalte det sist...
Off...
 
Da skal jeg prøve å slenge meg på Nullenusken's "utfordring";
nemlig "Hippie-tilstands-uker"
 
Får prøve mitt beste, i allefall...
Så får vi se om det faktisk har noe for seg...
 
EL neste uke, tror jeg..
Men jeg kommer til å teste etter EL.. Men bortsett ifra det, så skal jeg "slappe av og ikke tenke på det"...
Noe jeg vet blir myyyyye lettere sagt enn gjort..
 
Hippie-bobla mi er gått i stykker...
 
Sitter å ser på en film som heter "The Story" inne på Causes på FB, og griner som bare det..
 
Gjett om hodet mitt arbeider..
"Hvorfor får ikke vi barn?"
"Hvorfor er det sååå mange dårlige foreldre som får barn kjempelett?"
"Hvorfor!?"
"HVORFOOOR!?"
 
Nei, nå tenker jeg bare mer og mer på barn for hver dag...
Og attpåtil passa jeg dattra til en venninne i dag.. Hun er 19mnd, og guuud vi har kosa oss..
Tror dere ikke jeg tenkte på at jeg storgleder meg til det er VÅRT barn jeg leker sammen med, i hvertfall 10 000 ganger på bare noen få timer...
 
Men er vell sånn når man har "avvenning" på noe (avvenning spør du? Ja, på å ikke tenke på svangerskap, graviditet og fødsel.. Er i en "hippie-boble", og der skal man bare tenke positive tanker, noe som er myyyye lettere sagt enn gjort!!), at man sprekker.. hehe..
Prøver på ny frisk i morgen...
Nå skal jeg tuuute og gråte mer, og bare drømme meg bort i min egen lille vilhabarnogblienfamilie-verden...
 
ORIGINAL: ElinR

håper pergo vil gjøre susen for dere[:D][:D][:D][:D]

 
Hååååper jeg får det når jeg skal til gyn. om 5 uker...
Ååååååh!!
 
ORIGINAL: ElinR

ORIGINAL: KrepsenPrøverIgjen

ORIGINAL: ElinR

håper pergo vil gjøre susen for dere[:D][:D][:D][:D]


Hååååper jeg får det når jeg skal til gyn. om 5 uker...
Ååååååh!!


 
er godt å få litt hjelp vettu, ofte ikke så mye som skal til[;)]


 
Litt kjedelig å må ha hjelp for å lage vårt eget barn [&:] 
Men bare det blir barn på oss, så driter jeg i det..
 
ORIGINAL: ElinR

ORIGINAL: KrepsenPrøverIgjen

ORIGINAL: ElinR

ORIGINAL: KrepsenPrøverIgjen

ORIGINAL: ElinR

håper pergo vil gjøre susen for dere[:D][:D][:D][:D]


Hååååper jeg får det når jeg skal til gyn. om 5 uker...
Ååååååh!!




 


er godt å få litt hjelp vettu, ofte ikke så mye som skal til[;)]





Litt kjedelig å må ha hjelp for å lage vårt eget barn [&:] 
Men bare det blir barn på oss, så driter jeg i det..


 
ja vi måtte også ha hjelp, men klaffet på prøverørsforsøk nr 3


 
3 prøverørsforsøk? Oi... Supert det klaffa, da.. [:)]
 
Åååh, har hatt to herlige dager sammen med Gubben på Fauske og i Bodø...
Vært på besøk hos familie og venner, drukket vin, grilla, shoppa og rett og slett bare kosa oss [:D]
 
Har bare slappa av, og levd i "Hippie bobla" mi [;)]
Det har funka kjempebra...
Åååå, herlige Nullenusken som kom opp med den ideèn [:)]
Og det å si til seg selv at det ordner seg, og alt det der, det har funka [:D]
Man ser lysere på ting...
 
MEN da vi var på Kremmerhuset i går, så var det kun meg og sambo og 5 andre der inne... De 5 andre besto av
ei gravid,
tre med barnevogn (lå seff barn oppi der, da [8D])
og ei med en baby i bæresele...
[:-]
Da må jeg innrømme att bobla mi holdt på å sprekke..
MEN [8D]
Prøvde bare å stirre mer på de nydelige vinglassene jeg og sambo diskuterte om å kjøpe [;)] hehe...
 
Nå skal vi nyte lørdagskvelden med god mat, tv og stearinlys... Kanskje en flaske vin..[;)]
Og ikke minst hverandre
 
Har oppdatert Utstyr
[:)]
 
Dette har vi allerede... Men det ble kjøpt av sambo før vi viste vi var gravide, og mista...
 







 
Aaaaw så mye fint på ønskelista [:)] 
Hehe. gøy inne på Kremmerhuset da [8|]
*Tar dere med i kveldsbønnen*
 
ORIGINAL: Nene85

Aaaaw så mye fint på ønskelista [:)] 
Hehe. gøy inne på Kremmerhuset da [8|]
*Tar dere med i kveldsbønnen*

 
Nei, ikke så positive minner fra det siste Kremmerhuset-turen [8D] hehehe....
Særri, tenk at det går an... Og etter en dag i Bodø, og 2386236 gravide og 2973483438778 millioner barnevogner (føltes i allefall sånn... Men det var maaaaange av hvert), så måtte jeg spørre gubben om han også la merke til alle gravide og alle med barnevogner.. Men det gjorde han tydligvis ikke, sa han, og fortsatte å gomle i seg softis [;)][8D]
 
Jeeeei, aftenbønnen skal rettes mot oss i 14dager-3uker nå [:)] hihi..
 
hvor har du fått tak i de utrolige fine trykkene på klærne?[:)]
 
ORIGINAL: diddelidei

hvor har du fått tak i de utrolige fine trykkene på klærne?[:)]

 
Hvem av de?
De med Pappas Fulltreffer osv?
 
de med arctic cat trykk[;)]
 
Back
Topp