Kreativitetstråden (strikking, male, tegne, hekle, osv)

Øvelse gjør mester :) Om du er ny på håndarbeidsfronten, så anbefaler jeg å begynne med å strikke disse babysokkene :)

Jeg har strikket de mange ganger! Der er veldig enkle og helt nydelige :love017
Hvordan str. på pinner bruker du når du strikket de?
Skal prøve meg på de snart, men må vente til jeg har anledning til å få sitte uforstyrret en stund.

Øvelse gjør mester :) Om du er ny på håndarbeidsfronten, så anbefaler jeg å begynne med å strikke disse babysokkene :)

Jeg har strikket de mange ganger! Der er veldig enkle og helt nydelige :love017
Nå spør jeg skikkelig dumt, men gravidhjernen min klarer ikke finne ut av det :think005
Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det når jeg skal strikke sålen på de 10 maskene.
Hvordan skal jeg få tråden (pil 1) og strikke den «på» maskene (10 midterste) som skal bli sålen (pil 2) samtidig som det skal se pent ut?
IMG_1676.jpeg
Har prøvd å se på tegninga med forklaring, men skjønner det ikke :confused005

Kan sikkert få hjelp til forklaring av en strikkeglad kollega på mandag, men hadde lyst til å strikke i dag :shy:

Nå spør jeg skikkelig dumt, men gravidhjernen min klarer ikke finne ut av det :think005
Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det når jeg skal strikke sålen på de 10 maskene.
Hvordan skal jeg få tråden (pil 1) og strikke den «på» maskene (10 midterste) som skal bli sålen (pil 2) samtidig som det skal se pent ut?
Vis vedlegget 448744

Kan sikkert få hjelp til forklaring av en strikkeglad kollega på mandag, men hadde lyst til å strikke i dag :shy:
Litt usikker på om jeg forstår hva du spør om, men du strikker de ti maskene du har satt av på midten nå fram og tilbake, uten noe annet.

Deretter plukker du opp maskene på hver side av den lange som nå stikker ut.

Så strikker du 12 pinner,

Og deretter finner du de ti i midten igjen. Når du da strikker, strikker du 9 masker, deretter feller du to sammen. Snur, strikker 9 masker, og deretter felle to sammen. (Altså, strikke 9 masker og felle 10 og 11).
Da ser det plutselig ut som en sokk, og du kan felle av når det er 18 masker igjen på pinnen, 4 på hver side av de 10 :joyful:

Håper det ga mening

Litt usikker på om jeg forstår hva du spør om, men du strikker de ti maskene du har satt av på midten nå fram og tilbake, uten noe annet.

Deretter plukker du opp maskene på hver side av den lange som nå stikker ut.

Så strikker du 12 pinner,

Og deretter finner du de ti i midten igjen. Når du da strikker, strikker du 9 masker, deretter feller du to sammen. Snur, strikker 9 masker, og deretter felle to sammen. (Altså, strikke 9 masker og felle 10 og 11).
Da ser det plutselig ut som en sokk, og du kan felle av når det er 18 masker igjen på pinnen, 4 på hver side av de 10 :joyful:

Håper det ga mening
Regner med det er kjempe enkelt, men keg klarer ikke skjønne hvordan jeg skal holde strikkepinnene/starte på den 1. av de ti midterste maskene ettersom tråden du strikker med er festet på enden av de 12 maskene jeg har på den ene siden.
Hvis jeg strekker tråden og bare fortsetter å strikke på de 10 midterste maskene, får jeg jo et stort hull.
Skulle hatt en video der jeg så hvordan man går fra å strikke rillestrikk med 34 masker til å kun strikke videre på de 10 midterste maskene… klarer ikke skjønne hvordan man gjør det.
Hadde vært supert med en Youtube video eller noe.

Kommer sikkert til å le av meg selv når jeg finner ut av det/blir vist av noen andre, men akkurat nå skjønner jeg ingenting :think005

Regner med det er kjempe enkelt, men keg klarer ikke skjønne hvordan jeg skal holde strikkepinnene/starte på den 1. av de ti midterste maskene ettersom tråden du strikker med er festet på enden av de 12 maskene jeg har på den ene siden.
Hvis jeg strekker tråden og bare fortsetter å strikke på de 10 midterste maskene, får jeg jo et stort hull.
Skulle hatt en video der jeg så hvordan man går fra å strikke rillestrikk med 34 masker til å kun strikke videre på de 10 midterste maskene… klarer ikke skjønne hvordan man gjør det.
Hadde vært supert med en Youtube video eller noe.

Kommer sikkert til å le av meg selv når jeg finner ut av det/blir vist av noen andre, men akkurat nå skjønner jeg ingenting :think005
Uten å ha lest oppskriften men bare sett på bildet du la ut så tenker jeg at du skal bryte garnet på enden der garnet er nå, og legge det til på nytt til de 10 maskene. Gir det mening? :) Eller om det er felt av på begge sider først så det kun gjenstår de ti maskene i midten?

Uten å ha lest oppskriften men bare sett på bildet du la ut så tenker jeg at du skal bryte garnet på enden der garnet er nå, og legge det til på nytt til de 10 maskene. Gir det mening? :) Eller om det er felt av på begge sider først så det kun gjenstår de ti maskene i midten?
Ja, det gir mening.
Tenkte på det etter å ha postet siste innlegg, men var usikker.
Må ha det inn med teskje :hungry:

Jeg er veldig glad i å strikke men klarer ikke strikke noe annet enn luer og tepper! Skulle ønske jeg kunne strikke gensere :(

Jeg er veldig glad i å strikke men klarer ikke strikke noe annet enn luer og tepper! Skulle ønske jeg kunne strikke gensere :(
Litt det samme her. Har sååååå lyst til å strikke luer, bukser, heldress, genser, jakker/cardigan, kjole, osv… men får bare til babypledd og forhåpentligvis de babysokkene @Pippi23 la ut oppskriften på her :love017

Klompelompe har veldig mange fine og relativt enkle oppskrifter :love017 anbefales å ta en titt :)du har i allefall god tid å øve på ;)

Vis vedlegget 448744

Det er lenge siden jeg har strikket disse, men jeg mener å huske at jeg bare strikket meg «inn» til de 10 maskene. Så strikket jeg bare de frem og tilbake til det var langt nok :) om hjernen er sliten nå på kvelden, så ville jeg ha lagt det bort og sett på det i morgen :)

Første genseren jeg strikket var snøløvegenseren. Veldig fin start-genser :) Og essensielt å lære seg magic loop først som sist, istedenfor å tulle med 5 pinner på ermene. Søk på YouTube, veldig enkel sak

Gavestrikk. Selskapskragen til baby 9 mnd og Minmotebalaklava til mor.

Vedlegg

• IMG_4014.jpeg
    IMG_4014.jpeg
    2,8 MB · Visninger: 14
  • IMG_4019.jpeg
    IMG_4019.jpeg
    3,3 MB · Visninger: 14
Jeg har aldri heklet før og vil nå prøve å lage en veske.. det er en gratisoppsnrift fra minmote og den heter «festvesken». Problemet begynner med en gang. Det står: legg opp 14 masker. Men det står ingenting om hva slags masker…. Jeg er som sakt helt nybegynner så hva tenker dere? Ser det er noe som heter luftmasker eller fastmasker etc.. noen som har peiling?
(Jeg har heller ingen som kan lære meg det, så tenkte å finne videoer hehe ).

Back
Topp