Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nydelig Og den lua var sykt søt! Kan du dele hvor du har funnet mønster til den?Akkurat blitt ferdig med mariusgenser til jenta vår og en lillebjørnlue i str nyfødt. Så får vi se om vi får brukt den selv eller om den blir gave til noen andre dersom vi får en gutt som neste Vis vedlegget 448578Vis vedlegget 448579
Er lillebjørnlue fra Knitting for Olive. Bare å søke opp så finner du oppskriftNydelig Og den lua var sykt søt! Kan du dele hvor du har funnet mønster til den?
Takk!Er lillebjørnlue fra Knitting for Olive. Bare å søke opp så finner du oppskrift
Hvordan str. på pinner bruker du når du strikket de?Øvelse gjør mester Om du er ny på håndarbeidsfronten, så anbefaler jeg å begynne med å strikke disse babysokkene
Babysokk trinn for trinn - illustrert
For en tid tilbake fikk jeg spørsmål om hvordan jeg gikk fram når jeg strikket de babysokkene som jeg har laget en del av . Jeg lovet ...strikkogtoys.blogspot.com
Jeg har strikket de mange ganger! Der er veldig enkle og helt nydelige
Jeg strikka på 2,5Hvordan str. på pinner bruker du når du strikket de?
Skal prøve meg på de snart, men må vente til jeg har anledning til å få sitte uforstyrret en stund.
Nå spør jeg skikkelig dumt, men gravidhjernen min klarer ikke finne ut av detØvelse gjør mester Om du er ny på håndarbeidsfronten, så anbefaler jeg å begynne med å strikke disse babysokkene
Babysokk trinn for trinn - illustrert
For en tid tilbake fikk jeg spørsmål om hvordan jeg gikk fram når jeg strikket de babysokkene som jeg har laget en del av . Jeg lovet ...strikkogtoys.blogspot.com
Jeg har strikket de mange ganger! Der er veldig enkle og helt nydelige
Litt usikker på om jeg forstår hva du spør om, men du strikker de ti maskene du har satt av på midten nå fram og tilbake, uten noe annet.Nå spør jeg skikkelig dumt, men gravidhjernen min klarer ikke finne ut av det
Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det når jeg skal strikke sålen på de 10 maskene.
Hvordan skal jeg få tråden (pil 1) og strikke den «på» maskene (10 midterste) som skal bli sålen (pil 2) samtidig som det skal se pent ut?
Vis vedlegget 448744
Har prøvd å se på tegninga med forklaring, men skjønner det ikke
Kan sikkert få hjelp til forklaring av en strikkeglad kollega på mandag, men hadde lyst til å strikke i dag
Regner med det er kjempe enkelt, men keg klarer ikke skjønne hvordan jeg skal holde strikkepinnene/starte på den 1. av de ti midterste maskene ettersom tråden du strikker med er festet på enden av de 12 maskene jeg har på den ene siden.Litt usikker på om jeg forstår hva du spør om, men du strikker de ti maskene du har satt av på midten nå fram og tilbake, uten noe annet.
Deretter plukker du opp maskene på hver side av den lange som nå stikker ut.
Så strikker du 12 pinner,
Og deretter finner du de ti i midten igjen. Når du da strikker, strikker du 9 masker, deretter feller du to sammen. Snur, strikker 9 masker, og deretter felle to sammen. (Altså, strikke 9 masker og felle 10 og 11).
Da ser det plutselig ut som en sokk, og du kan felle av når det er 18 masker igjen på pinnen, 4 på hver side av de 10
Håper det ga mening
Uten å ha lest oppskriften men bare sett på bildet du la ut så tenker jeg at du skal bryte garnet på enden der garnet er nå, og legge det til på nytt til de 10 maskene. Gir det mening? Eller om det er felt av på begge sider først så det kun gjenstår de ti maskene i midten?Regner med det er kjempe enkelt, men keg klarer ikke skjønne hvordan jeg skal holde strikkepinnene/starte på den 1. av de ti midterste maskene ettersom tråden du strikker med er festet på enden av de 12 maskene jeg har på den ene siden.
Hvis jeg strekker tråden og bare fortsetter å strikke på de 10 midterste maskene, får jeg jo et stort hull.
Skulle hatt en video der jeg så hvordan man går fra å strikke rillestrikk med 34 masker til å kun strikke videre på de 10 midterste maskene… klarer ikke skjønne hvordan man gjør det.
Hadde vært supert med en Youtube video eller noe.
Kommer sikkert til å le av meg selv når jeg finner ut av det/blir vist av noen andre, men akkurat nå skjønner jeg ingenting
Ja, det gir mening.Uten å ha lest oppskriften men bare sett på bildet du la ut så tenker jeg at du skal bryte garnet på enden der garnet er nå, og legge det til på nytt til de 10 maskene. Gir det mening? Eller om det er felt av på begge sider først så det kun gjenstår de ti maskene i midten?
Ja, du må bare bryte av tråden der det trengsJa, det gir mening.
Tenkte på det etter å ha postet siste innlegg, men var usikker.
Må ha det inn med teskje
Litt det samme her. Har sååååå lyst til å strikke luer, bukser, heldress, genser, jakker/cardigan, kjole, osv… men får bare til babypledd og forhåpentligvis de babysokkene @Pippi23 la ut oppskriften på herJeg er veldig glad i å strikke men klarer ikke strikke noe annet enn luer og tepper! Skulle ønske jeg kunne strikke gensere
Sokker trengs jo uansettLitt det samme her. Har sååååå lyst til å strikke luer, bukser, heldress, genser, jakker/cardigan, kjole, osv… men får bare til babypledd og forhåpentligvis de babysokkene @Pippi23 la ut oppskriften på her
Klompelompe har veldig mange fine og relativt enkle oppskrifter anbefales å ta en titt du har i allefall god tid å øve påJeg er veldig glad i å strikke men klarer ikke strikke noe annet enn luer og tepper! Skulle ønske jeg kunne strikke gensere
Det er lenge siden jeg har strikket disse, men jeg mener å huske at jeg bare strikket meg «inn» til de 10 maskene. Så strikket jeg bare de frem og tilbake til det var langt nok om hjernen er sliten nå på kvelden, så ville jeg ha lagt det bort og sett på det i morgenNå spør jeg skikkelig dumt, men gravidhjernen min klarer ikke finne ut av det
Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det når jeg skal strikke sålen på de 10 maskene.
Hvordan skal jeg få tråden (pil 1) og strikke den «på» maskene (10 midterste) som skal bli sålen (pil 2) samtidig som det skal se pent ut?
Vis vedlegget 448744
Har prøvd å se på tegninga med forklaring, men skjønner det ikke
Kan sikkert få hjelp til forklaring av en strikkeglad kollega på mandag, men hadde lyst til å strikke i dag