Kreativitetstråden (strikking, male, tegne, hekle, osv)

Jeg har aldri heklet før og vil nå prøve å lage en veske.. det er en gratisoppsnrift fra minmote og den heter «festvesken». Problemet begynner med en gang. Det står: legg opp 14 masker. Men det står ingenting om hva slags masker…. Jeg er som sakt helt nybegynner så hva tenker dere? Ser det er noe som heter luftmasker eller fastmasker etc.. noen som har peiling?
(Jeg har heller ingen som kan lære meg det, så tenkte å finne videoer hehe ).
Jeg kan dessverre ikke hjelpe med hekling, men jeg ville googlet det akkurat slik det står i oppskriften og sett på de videoene som dukker opp da :)

IMG_8984.jpeg
Noen som kan hjelpe meg å tolke oppskiften? Det er til Islender. Det står at 1 omgang ved fargeskift skal strikkes rett. Er den omgangen i tillegg til *2 omg farge 2 og 3 omg farge 1*?

Nyfødtlue

Legger ved link til en nyfødtlue som er superenkel å strikke, selv for nybegynnere som også er gratis :D Det er lue som tilhører amandaprosjektet (strikkede luer til nyfødte på rikshospitalet). Strikket denne til datteren min sist, skal strikke en grønn nå til lillebror :Heartblue

Ble endelig ferdig med «sokkene»:
IMG_1720.jpeg
Ble litt skavanker her og der, men er fullt brukbare.
Må nok gå ned på pinnestørrelsen for jeg strikket i størrelse nyfødt, men de er nok mer lik størrelse 3-6 mnd, muligens enda større (jeg strikker ganske løst).
Skal kjøpe nye pinner i morgen og starte på et nytt par jeg satser på å gi bort i gave i en baby shower jeg skal i i slutten av januar.

Strikket barnehagevotten til lillemor så hun har i bhg neste sesong. Nå mangler bare den andre votten :p IMG_7649.jpeg

Back
Topp