Krabbing

Pinsettgrep her og. Det med smokken har hun gjort en stund(putte inn i munn, ta ut av munn), veeeldig glad i det! Hun ruller fra rygg til mage, men ikke noe særlig fra mage til rygg. Å ligge på magen liker hun bare en kort stund, men hun kommer seg jo ikke rundt igjen, så da blir det litt sutring da:p he he. Om hun virkelig gidder, så klarer hun det, for jeg har sett at hun kan..
Ingen krabbing eller sitting her i gården, men hun er flink til å pushe seg bakover og framover, særlig bakover.
 
Vesla var tidlig ute med det meste, blir 6 månder om 8 dager. Ho ruller fra mage til rygg/rygg til mage og bruker både venstre og høyre side aktivt, putter i smokken selv, åler seg, bruker pinsettgrep på små leker, krabber og sitter. HS har sagt hun er veldig sterk, det fikk jeg merke ganske tidlig.
Gutten min på 5,5 mnd er også akkurat slik, stor og våken er han og.
 
Lillebror blir 6 mnd til helga og han har lært seg å snu seg over på magen de siste 2-3 ukene. Ikke i nærheten av å krabbe, enda.
Begynt å legge seg på siden i senga også. Legger han på ryggen og han snur seg til siden :)
Omtrent som lillesøster her, det:) Hun lærte seg å snu fra mage til rygg og rygg/mage en drøy uke før hun ble 6 mnd. Hun kan ligge ganske lenge på magen, og kan gjerne rulle bort til en leke, og rulle tilbake igjen. Prøver hele tiden å sette seg opp ( ala sit-ups), så hun må få bra magemuskler etterhvert;) hender seg at hun setter tærne nedi gulvet og løfter opp baken litt fra mageleie, men eller ikke så mye tegn til krabbing foreløpig. Må vel kjøpe slike krabbeknebeskyttere med antiskli. Hun synes det er veldig gøy å tulle med smokken. Tar den inn og ut, og syns det er gøy å sette den med smokkdelen stikkende ut.
 
Hun er 6 mnd her, løfter overkroppen med strake armer, og prøver sitt beste å kave seg opp. Tar nok 1 mnd til før hun krabber ordentlig. Ruller rundt begge veier, tar smokken ut av munnen min og inn i sin. Står på egne bein kjempelenge mens jeg kler på henne. Er jo så søt :p :)
 
Back
Topp