Krabbing

CocoChanel Mademoiselle

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Novemberlykke 2016
Sist på barseltreff var det allerede en søt liten gutt som hadde begynt å krabbe og "skli" seg fram til leker og hvor han ville. Ble veldig imponert jeg. Lillemor her tar det heeeeeeeelt med ro på den fronten, så har ikke komt til det punktet vi iallefall.
Hvordan er det med deres små?
 
Min er 5 mnd til helga og kan kun rotere i sirkel når han ligger på mage. Hvis jeg legger han rett på parketten sklir han baklengs :p Ser ut som om han ikke er så langt unna å snu seg fra rygg til mage, men kan jo ennå være en stund til :) Jeg har fått hørt hele livet fra min mor hvilken fordel det er at babyen er treig med å krype og gå, og at jeg ikke må finne på å trene beina hans :p
 
Min er 5 mnd til helga og kan kun rotere i sirkel når han ligger på mage. Hvis jeg legger han rett på parketten sklir han baklengs :p Ser ut som om han ikke er så langt unna å snu seg fra rygg til mage, men kan jo ennå være en stund til :) Jeg har fått hørt hele livet fra min mor hvilken fordel det er at babyen er treig med å krype og gå, og at jeg ikke må finne på å trene beina hans :p

Hvorfor er det en fordel at babyen er treg til å krabbe og gå?
 
Hvorfor er det en fordel at babyen er treg til å krabbe og gå?
For det blir mer å passe på når di kommer seg rundt om kring går jeg ut ifra. Og i følge mamma var jeg så treig å gå (krabbet heller ikke) at jeg var gammel nok til å vite hva som var farlig når jeg først begynte å røre meg. Hun var i hvert fall veldig fornøyd med supertrege barn på den fronten :p
 
Her ligger han og å snur seg i sirkel når han ligger på ryggen eller magen. Snur seg over på magen (når han gidder å dra meg seg underste armen også). Ene gutten i barselgruppen min har begynt å reise seg opp også:-O. Men hos meg er min gutt yngst (født på nyttårsaften) mens de andre er født i oktober og november. Men de andre der er ikke helt igang med kryping de heller men åler seg mer bakover eller framover. Det kommer nok her også. Når han ligger på magen er han veldig frustrert når han ikke kommer framover som han vil:)
 
Lillebror blir 6 mnd til helga og han har lært seg å snu seg over på magen de siste 2-3 ukene. Ikke i nærheten av å krabbe, enda.
Begynt å legge seg på siden i senga også. Legger han på ryggen og han snur seg til siden :)
 
Min bare snur seg til magen, heeele tiden. Nekter å ligge på ryggen.. Holder på å bli gal fordi jeg må snu henne igjen hvert 3. Minutt :D 5 mnder på mandag
 
Mini her har ikkje tålmodighet te nåke serli.. :p ho ligge å krølle seg verre på ryggen,men på magen e da berre kjekt ei lito stond.. So berre hyle ho og må la ho ligga lenge før ho snur seg sjøl.. :p ellers berre snur ho seg litt,sånn rondt sin egen akse..:p
 
Juhu,lisja rulla over fra mage til rygg i kveld:) Stolt mamma❤️
Hu er 5,5 mnd:)
 
Min på 5 mnd gjør noen gode forsøk :) så blir spennende.
 
Her rulla ho å rundt begge veier men blir irritert etter 5min på gulvet fordi ho ikke kommer seg noen vei :p
 
Juhu,lisja rulla over fra mage til rygg i kveld:) Stolt mamma❤️
Hu er 5,5 mnd:)
Åh, ja, den stoltheten kjente jeg også da vår lillemor rulla fra mage til rygg for ikke veldig lenge siden. Felte t.o.m. en liten tåre og reflekterte over den milepælen det er. :D Blir litt tullerusk av dette. :p Nå begynner hun å få dreisen på rygg til mage også. Herlig! Gleder meg til å følge med videre på at hun finner ut av ting mer og mer!
 
Åh, ja, den stoltheten kjente jeg også da vår lillemor rulla fra mage til rygg for ikke veldig lenge siden. Felte t.o.m. en liten tåre og reflekterte over den milepælen det er. :D Blir litt tullerusk av dette. :p Nå begynner hun å få dreisen på rygg til mage også. Herlig! Gleder meg til å følge med videre på at hun finner ut av ting mer og mer!
Syns vi er så heldige som får være med på denne reisen, er så takknemlig❤️
 
Mi snudde seg fra rygg til mage 3.5 mnd gammel. Ho kommer seg frem til lekene og legger hode godt ned på gulve og skyter rompa i være og sparker fra. Selv gikk jeg når jeg var 10 mnd og ho ligner på meg i utvikling sier min mor. Spennende og se. Ho tar og Smokken og pakker den i munnen selv.noe ho har gjort lenge.
 
Mi snudde seg fra rygg til mage 3.5 mnd gammel. Ho kommer seg frem til lekene og legger hode godt ned på gulve og skyter rompa i være og sparker fra. Selv gikk jeg når jeg var 10 mnd og ho ligner på meg i utvikling sier min mor. Spennende og se. Ho tar og Smokken og pakker den i munnen selv.noe ho har gjort lenge.

Det med smokken gjør mi å :D
 
Vesla var tidlig ute med det meste, blir 6 månder om 8 dager. Ho ruller fra mage til rygg/rygg til mage og bruker både venstre og høyre side aktivt, putter i smokken selv, åler seg, bruker pinsettgrep på små leker, krabber og sitter. HS har sagt hun er veldig sterk, det fikk jeg merke ganske tidlig.
 
Vesla blir 6 måneder om 8 dager og var tidlig ute med det meste. HS har hele tiden sagt hun er veldig sterk, og det fikk jeg merke tidlig. Fikk 6 måneder skjema med hjem fra HS sist og kunne svare "ja" på alt :)
 
Vesla var tidlig ute med det meste, blir 6 månder om 8 dager. Ho ruller fra mage til rygg/rygg til mage og bruker både venstre og høyre side aktivt, putter i smokken selv, åler seg, bruker pinsettgrep på små leker, krabber og sitter. HS har sagt hun er veldig sterk, det fikk jeg merke ganske tidlig.
Hehe, lillemor her har også begynt med pinsettgrepet - på brystet mitt mens hun dier. Auu! :p
 
Back
Topp