Krølla82's dagbok

Nå er jeg på dag 55 av syklusen...[&:] merkelig kropp asså. Jeg har også klart å bli syk...merka det på torsdag kveld og på fredag var det helt jævelig og gå på jobb.Jeg hadde vondt i hele kroppen og hadde høy feber. Lørdag dro jeg på legevakta og legen ble sjokkert fordi jeg hadde så høy crp den skal normalt ligge på under 8 og min var på 160 + måle apparatet gikk ikke lenger enn 160 så hvor mye over den er aner ingen. Jeg må tilbake og ta nye blodprøver på mandag for å se om den har sunket. Fikk pencilin så jeg håper den hjelper. Har visst fått et kraftig virus og har bakterier i blodet. Fikk ikke lov under noen omstendigheter til å gå på jobb på mandag. Håper jeg blir frisk fort.
 
Så kjedelig å være syk..... Håper det hjelper med penicilin og at du blir fort frisk... God bedring iallefall[:)]
 
ORIGINAL: RANDÅLF

Så kjedelig å være syk..... Håper det hjelper med penicilin og at du blir fort frisk... God bedring iallefall[:)]

 
Tusen takk.Føler meg bedre nå heldigvis.Godt det finnes piller som kan hjelpe en.[:)] 
 
Nå må jeg bare tømme meg for alt så om du leser dette så ikke ta noe av det ille opp...jeg må bare få det ut...
 
Hvorfor skal alle andre enn meg bli gravide...vips der ser de på typen sin også er de gravide...mens for oss klaffer det ALDRI føles det som.... ja vi har bare prøvd i 6 mnder og 3 uker dvs snart 7 mnder og det begynner å føles forferdelig lenge...jeg begynner å tenke hva F er galt med oss. Hva har vi gjordt som ikke fortjener en spire. Jeg hater også meg selv for denne grusomme misunnelsen og sjalusien ovenfor andre det klaffer for...hvorfor er jeg slik?? Jeg er da ikke slik vanligvis...jeg som er som er så snill vanligvis. huff...jeg føler meg så ond.[:(] Jeg vet også at jeg må slanke meg kraftig hvis vi skal ha mulighet til å få hjelp med ivf fordi de krever en bmi på 30 eller mindre og min er en god del over det. Føles jo liksom ekstra håpløst når jeg vet at vi ikke er i den gruppen som vil kunne få hjelp engang. Da er det ikke håp i tunellen engang...huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuffffffffffff...nei nå får jeg skjerpe meg...skamme meg.[:-]
 
Oi nå var det lenge siden jeg hadde skrevet her... nå har vi prøvd i 8 mnder og 5 dager. Vært mye opp og ned og frem og tilbake i det siste.Sambo har vel fått litt angst og skulle plutselig ikke ha barn på mange år her,men han har roa seg på det og vil ta det som det kommer. Jeg har vært hos legen og fortalt om mine lange sykluser. Jeg skal tilbake og ta blodprøver for å skjekke om jeg har hatt el mellom den 2 og 4 desember. Så det blir jo spennende...forrige syklus var heldigvis mer stabil, var på 34 dager så håper den kan ha krabbet seg ned på 28-30 dager nå. El skal da være på fredag eller i løpet av helgen så tvi tvi. Jeg har også tenkt jeg skulle prøve wild yam denne pp, kan jo hende at det funker. Jeg skal prøve det mest for morroskyld. Så krysser fingrene og håper på spire i magen til jul.Det er det jeg ønsker meg mest av alt til jul.
 
Heisann krølla [:)]
Tror ikke det er så lett for disse mannfolkene å sette seg helt inn i prøvinga på samme måte som vi "kvinnfolk" gjør.. Det er vi som blir så stressa av å gå å kjenne på symptomer og teste oss under el og ikm!
Ser du også sliter med en del ustabile sykluser.. Har legene funnet ut noe hos deg?
Håper virkelig du får en spire til jul!! Det er mitt aller største juleønske også [:)][:)][:)]
Klem
 
ORIGINAL: mammamilla

Heisann krølla [:)]
Tror ikke det er så lett for disse mannfolkene å sette seg helt inn i prøvinga på samme måte som vi "kvinnfolk" gjør.. Det er vi som blir så stressa av å gå å kjenne på symptomer og teste oss under el og ikm!
Ser du også sliter med en del ustabile sykluser.. Har legene funnet ut noe hos deg?
Håper virkelig du får en spire til jul!! Det er mitt aller største juleønske også [:)][:)][:)]
Klem

 
Nei mann folka klarer ikke å se det fra samme synspunkt som oss for det er  som du sier ikke de som går og kjenner på symptomer.
 
Syklusene mine er veldig ustabile ja, har snakka med legen om det og han ville ta blodprøve for å skjekke om jeg har el. Skal gjøre det på 19-21 syklusdag noe som er fra 2-4 desember. Så det blir spennende å se hva resultatet av de blir. Har nå ikke merka noe til el enda denne pp så spørs vel om jeg har el hver mnd.
 
Vi får håpe nissen syns vi har vært KJEMPE snille jenter i år.[:D]
 
ORIGINAL: snuppis30

Hvordan går det med deg?

 
Jo det går bra med meg. Jeg og sambo har ikke snakket mer om unger, men vi har jo hatt sex og han hopper ikke av så jeg tror han bare er redd for å innrømme at han har lyst på unge. Han har jo sagt at det som skjer skjer. Og jeg har tidligere sagt at abort tar jeg aldri og det er han enig i han ser abort som "drap" han så det er ingen fare med at han vil at jeg skal ta det om jeg blir gravid. Så da ser vi hva som skjer en stund til.[:)]
 
Jeg skal til legen og ta blodprøver neste uke, de skal skjekke om jeg har hatt el og måle blodsukker osv. Så blir spennende å se. Jeg har ikke merka noe til el så hvis jeg ikke har hatt det når blodprøven tas så skal jeg kreve å bli henvist til gyn for å få feks prego. Sambo har gått med på å skjekke seg, men jeg vil ikke stresse han med det. Så blir det utredning på oss så tar vi det da.
 
Sånn jobb messig går det ikke så bra da...har ikke fått meg noen jobb enda. Har kun vært arb ledig i 2 mnder da så det er jo ikke så ille, men jeg merker at det er kjett å gå hjemme. Jeg prøver å pusle med litt i huset og har begynnt å tegne litt for å få tia til å gå.[:)]
 
ORIGINAL: snuppis30

ORIGINAL: Krølla82


Jo det går bra med meg. Jeg og sambo har ikke snakket mer om unger, men vi har jo hatt sex og han hopper ikke av så jeg tror han bare er redd for å innrømme at han har lyst på unge. Han har jo sagt at det som skjer skjer. Og jeg har tidligere sagt at abort tar jeg aldri og det er han enig i han ser abort som "drap" han så det er ingen fare med at han vil at jeg skal ta det om jeg blir gravid. Så da ser vi hva som skjer en stund til.[:)]

Jeg skal til legen og ta blodprøver neste uke, de skal skjekke om jeg har hatt el og måle blodsukker osv. Så blir spennende å se. Jeg har ikke merka noe til el så hvis jeg ikke har hatt det når blodprøven tas så skal jeg kreve å bli henvist til gyn for å få feks prego. Sambo har gått med på å skjekke seg, men jeg vil ikke stresse han med det. Så blir det utredning på oss så tar vi det da.

Sånn jobb messig går det ikke så bra da...har ikke fått meg noen jobb enda. Har kun vært arb ledig i 2 mnder da så det er jo ikke så ille, men jeg merker at det er kjett å gå hjemme. Jeg prøver å pusle med litt i huset og har begynnt å tegne litt for å få tia til å gå.[:)]



Ja, det blir lange dager å bli hjemme uten jobb [:'(] Jeg synes at det var kjedelig å være hjemme i 6 måneder (levde om natta og sov på dagen), men heldigvis fikk/får jeg studere hjemme [:)] Temp Team og Jobzone var de eneste vikarbyråene som har tilbud meg jobb [8|]

 
Er sånn som meg det sover hele dagen og er oppe på kvelden og natta.Jeg liker å sove asså, men begynner nesten å bli for mye soving.[8D] Du er heldig som har studeringa og drive med, da har du liksom noe du må gjøre. Har krav om innleveringer etc.Nå vimser jeg liksom bare rundt i en hverdag uten regler,krav og plikter. Er digg på en måte, men grusomt kjedelig på en annen måte. På den lyse siden så har jeg fri hele jula da og får den lange juleferien. Får se på det som en lang ferie.[;)]
 
ORIGINAL: snuppis30

Jeg er kjempe glad for at jeg fikk tilbud om vikarjobb via Jobzone, og det har hjulpet meg å få døgnrytmen tilbake [:)]
 
Har du hørt med NAV om kurs?

 
Ja det kan jeg tenke meg. Er registrert hos jobbzone jeg også, men ikke hørt noe fra de eller...men er jo ikke lenge jeg har vært ledig så jeg får ha is i magen.
 
En kompis av meg som også går på dagpenger har snakket med de og de tilbyr jobbsøker kurs og gravemaskin sertifikat. Så er liksom ikke så interessant det om jeg ikke MÅ.
 
ORIGINAL: snuppis30

Et tips jeg fikk vite på jobbklubbkurset er å oppdatere CV'ene dine som du har på forskjellige vikarbyårer+ NAV for å vise at du er interessert i å jobbe. Du trenger bare å fjerne punktum i siste settningen og lagrer det [:)] Da er CV'ene dine konstant på toppen [:)]

 
Ja det var smart. Da skal jeg prøve det.[;)]
 
ORIGINAL: snuppis30

Jeg håper at jeg får en god nyhet i morgen [:)]

 
Ja det hadde jo vært topp da...Er det mulighet for fast ansettelse der eller?
 
ORIGINAL: snuppis30

Nei [:'(] Det er en del som har vært syke og det var mye å gjøre, og nå har dem kommet a jour på jobben.

 
Æsj det er jo litt kjett da...håpe det dukker oppe noe fast for seg etterhvert da.[:)]
 
ORIGINAL: snuppis30

ORIGINAL: Krølla82

ORIGINAL: snuppis30

Nei [:'(] Det er en del som har vært syke og det var mye å gjøre, og nå har dem kommet a jour på jobben.


Æsj det er jo litt kjett da...håpe det dukker oppe noe fast for seg etterhvert da.[:)]



Ja, og nå har jeg fått litt mer erfaring med å jobbe på kontor [:)]

 
Ja og det er jo kjempe positivt da...da får du prøvd ut det du studerer i praksis.Ikke noe som er bedre enn det. Og du har et nytt punkt å sette på cv'n.[:)]
 
Nå har jeg starta på Wild yam...blir spennende å se om det funker. Hadde jo vært gøy,men det skal vel litt til, men har funka på andre så er vel verdt forsøket. Så er bare å krysse fingrene og håpe på det beste. Merker at denne pp har jeg mer tro enn på lenge og det er skummelt.For da er fallgruven så mye dypere om tr kommer,men engang må det jo være vår tur også. Så får satse på at august 2009 er mnden som er meant to be for oss.[:)]
 
God følelsen er fortsatt her og jeg har en del symptomer også: vekslende hard og løs mage, halsbrann, flyr på do i ett sett, er kjempe trøtt og slapp, fått mye tørrere hud, murringer i livmoren, festeblødning(?)
 
Så denne pp håper håper håper jeg virkelig at det skal sitte en spire i magen min...er kun 2 dager til ikm så er ikke lenge til jeg får svaret. Håper bare ikke at jeg skuffer meg selv denne mnden ved å håpe for mye.
 
ORIGINAL: snuppis30

Hva synes du at svigermoren din skal flytte inn hos dere for en periode?

 
Det blir definitivt spennende og en utfordring...[8D] Jeg håper det går bra. Selvfølgelig er den ingen drømme situasjon,men jeg skal ihvertfall prøve å gjøre det beste ut av det og prøve å tenke det er bare midlertidlig. Og det håper jeg det er også.[;)]
 
Åssen går det med deg? [:)]
 
ORIGINAL: snuppis30

ORIGINAL: Krølla82

ORIGINAL: snuppis30

Hva synes du at svigermoren din skal flytte inn hos dere for en periode?


Det blir definitivt spennende og en utfordring...[8D] Jeg håper det går bra. Selvfølgelig er den ingen drømme situasjon,men jeg skal ihvertfall prøve å gjøre det beste ut av det og prøve å tenke det er bare midlertidlig. Og det håper jeg det er også.[;)]

Åssen går det med deg? [:)]



Med meg går det bra [:)] Jeg kjøpte bursdaggave til mannen min i dag siden han har bursdag i morgen. I morgen så skal jeg kjøpe julegaven hans, så er vi ferdig med julegavene [:)]
 
Hvordan går det med deg?

 
Her går det veldig bra...blodprøven i dag var super blodsukker på 4,8 så ikke noe diabetes. HELDIGVIS![:)] Ellers så har jeg jo hatt el denne pp så det er jo kjempe bra og blodprøvene sa det samme så det er jeg så fornøyd med. Ellers så er ikm om 2 dager og jeg er veldig spent på om det er en julgavespire der.[;)]
 
Har igjen noen julegaver jeg,men begynner å bli ferdig.Skal bli godt å bli ferdig med gavene så jeg bare kan slappe av å kose meg og glede meg til jul.[:)]
 
Svak positiv test i dag...Fikk sjokk jeg og måtte se igjen...den er veldig svak da,men den er der...Jeg merker at jeg blir jo glad,spent og litt iverig, men jeg blir også redd for å bli skuffa igjen siden jeg fikk 3 positive tester i mars og var jo ikke gravid da.
 
Jeg HÅPER jeg får sterkere test om noen dager...det vil i såfall bli den beste julegaven...men tør ikke håpe for mye....
 krysser fingrene og ber til høyere makter.[:)]
 
ORIGINAL: sikon

ORIGINAL: Krølla82

Svak positiv test i dag...Fikk sjokk jeg og måtte se igjen...den er veldig svak da,men den er der...Jeg merker at jeg blir jo glad,spent og litt iverig, men jeg blir også redd for å bli skuffa igjen siden jeg fikk 3 positive tester i mars og var jo ikke gravid da.

Jeg HÅPER jeg får sterkere test om noen dager...det vil i såfall bli den beste julegaven...men tør ikke håpe for mye....
 krysser fingrene og ber til høyere makter.[:)]

ÅÅÅÅÅÅÅÅ !!! Håper virkelig du får en mer positiv test om noen dager !!;D


 
Tusen takk.[:)]
 
Back
Topp