Krølla82's dagbok

Krølla82

Forumet er livet
Tenkte jeg skulle begynne å skrive dagbok nå som det endelig skjer noe i livet mitt.
 
Jeg har skrevet noen innlegg tidligere, noen av dem har har vel kanskje lest dem. Men jeg kan jo oppdattere litt for dere som ikke kjenner til min situasjon.
 
Jeg og samboren min har vært midt i mellom prøving og ikke prøving nå de siste ukene. Vi har snakka om barn og typen har blitt mer og mer klar. Men han har ikke klart å hoppe av. Jeg har hatt lyst på barn en stund, men typen har syns at vi var for unge og at det er for mye annsvar ol.
 
Vi har ikke hatt sex på en stund nå ca 1 uke fordi jeg har følt at jeg presser han, og han føler at han ikke klarte å gi av seg selv så mye som jeg forventa.Jeg har villet at et barn skal være noe vi begge ønsker.
 
I går kveld hadde vi sex igjen, jeg er ikke i min fruktbare periode nå, hadde el et sted mellom den 14 og den 16. Jeg er ikke helt sikker på dette, men ganske sikkert. For i går når vi hadde sex hoppa han ikke av. Han stoppa liksom bare og trakk seg ikke ut med engang, jeg ble så sjokka at jeg merka ikke om det kom noe inni meg. hehe. Tror jeg nesten mista pusten og var i en annen verden der et øyeblikk.Så det er jo to alternativer, enten gikk han all the way, eller så gikk det ikke for han. Jeg kjennte etter på lakenet om det var bløtt der, men det var det ikke. Og etter en stund så merka jeg at jeg ble veldig våt på lårene. Så jenter hva tror dere?!¨
 
Vi har vært sammen i 2,5 år og kun hoppa av hele tiden. Før det så hoppa også bare x'en av også så det er lenge siden noen gutt gikk all the way for å si det sånn og jeg husker ikke hvordan det kjenntes ut.
 
Kanskje jeg er litt merkelig, men jeg var så sjokka da han ikke trakk seg ut at jeg holdt nesten på å besvime. Da jeg fikk summa meg litt sa jeg " Hoppa du ikke av????!!![:)][:)][:)][:)]". Hva tror du sa han da og smilte.[;)]
 
 
 
Hei[:)]

Så utrolig spennende!![:D]
Jeg pleier ihvertfall å kjenne at det renner, så siden du ble våt på lårene virker det jo som han gikk all the way[:D]
Han er nok på god gli. Krysser fingrene for at det betyr at han er klar til å prøve
Det var ihvertfall sånn sambo viste at han var klar[;)] Masse lykke til!!!
 
Høres jo ut som om han er klar da... Men ta å spør han skikkelig!
Det at du ble våt på lårene indikerer jo at han gikk all the way [:D]
Så utrolig spennende!!!
 
Gratulera med velvillig kjæreste!! [:)]
Da va lignende situasjon med meg og typen min. Eg har hatt lyst på i evigheter (føles da vertfall ut som) Og no i romjula så tok an ein "all the way" på meg.
Han va ein sånn kondom fyr, låg alltid ein kondom under puta hans. Og eg blei like skuffa kvar gang da låg ein ny under puta.
Men plutselig ein dag så va da tut og kjør, full pakke. [:D]
Så me er aktive prøvere i vår 4 prøve periode..
 
Dette ble en trist dag. Kl 02 i natt sovnet pappa'n min inn etter langtids sykdom. I juli 07 fikk han påvist svulst på spiserøret. Han hadde da i lengre tid hatt problemer med å svelge mat. I august/septemer fikk han strålebehandling, noe som ikke hjalp. Pappa har hatt problemer med hjertet og pga det kunne de ikke operere bort svulsten. I juli da kreften ble påvist fikk han vite at han hadde max 3 mnder igjen å leve. Vi visste nå at han aldri kom til å bli bedre, vi visste ikke hvor fort det kom til å gå og heller ikke hvor fort han kom til å bli verre. I begynnelsen av Januar fikk han satt inn en stendt i spiserøret så han skulle kunne svelge bedre.Denne ga han store smerter og bedret ikke svelgingen, så den gjorde heller vondt verre. Han fikk etterhvert så store smerter at han ble lagt inn på Gjøvik sykehus, der lå han til midten av februar. De kunne ikke gjøre noe mer for han, han ble dopa ned med masse morfin og han begynnte sove så og si hele dagen. Han ble så flyttet til et sykehjem, han ble gradvis verre, språket ble verre og verre og vi kunne til slutt ikke skjønne hva han sa.

Siste gangen jeg så pappa var i går. Rett før jeg skulle dra hjem og sto og tok farvel så sa han "du kommer tilbake du". Jeg sa, ja jeg kommer tilbake jeg pappa, selv om jeg da visste inni hjertet mitt at jeg hadde sett han i live for siste gang. Jeg kan ikke forklare hvordan jeg kunne merke dette, men jeg så det på øynene hans at det var ikke livskraft igjen i øynene hans. Han fortjente å få slippe. Jeg sa det til samboeren min da vi satte oss i bilen at nå har jeg sett pappa for siste gang og jeg fikk rett. Kjennte det så på magefølelsen.

Jeg ble vekket kl 03 i natt av min søster med beskjeden "pappa er død". De var alle på sykehjemmet. Jeg har tenkt mye på det de siste mndene , om hva jeg skulle gjøre når denne dagen kom, og har da bestemt meg for at jeg ikke ville se han død. Jeg vil huske han slik han var, vil ikke se for meg han død og få masse bilder i hode av han som ikke er noe hyggelige. Jeg følte det samme i dag at jeg fikk tatt farvel med han i går, jeg vil huske han i live og slik han var. Og det føles veldig riktig.

Jeg er selvfølgelig veldig trist, gråt i natt og har snakka mye med samboeren min. Han mista selv faren sin for noen år siden og vet hvordan det føles. Godt å ha noen som har vært i samme situasjon så nært også. Jeg har den første bamsen jeg fikk av pappa på sykehuset da jeg ble født, jeg fant den, holdt rundt den, gråt og tenkte på pappa. Det var fint og det hjelp veldig.

Det jeg tenker nå er at endelig har han fått fred. Nå har han ikke vondt lenger.Nå kan han bare hvile. Det jeg syns er verst er at jeg ikke kommer til å høre stemmen hans mer, at jeg aldri får snakka med han igjen. Jeg har alltid vært en skikkelig pappadalt, men nå må jeg lære meg og stå på egene ben. Jeg har jo fortsatt mamma og det er jeg kjempe glad for. Det er viktig for meg å være der for henne og hjelpe henne igjennom dette. Vi er også 5 søsken så er en stor familie og sammen skal vi komme sterke ut av dette.

Til pappa.

Endelig kan du sove, endelig slipper du å ha vondt mer.
Nå slipper du å ligge der maktesløs i sengen 24 timer i døgnet, og bare eksistere.
Jeg er utrolig glad i deg, du er den mest fornuftige og smarteste personen jeg
noen gang har kjent og noen gang kommer til å kjenne.
Jeg er utrolig stolt over å være datteren din, takk for at du var den du var og
takk for alt du har lært meg av verdier i livet.
Tusen takk for all den tid vi fikk sammen og alle de gode minnene du har gitt meg opp igjennom livet.
Fred over ditt minne kjære pappa.
Du var og er en stor stor mann.
Takk for alt.

klem "minste jenta" Therese
 
    Lykke t!! Høres ut som du får en spennanes periode framover =)
 
ORIGINAL: maiskarn

    Lykke t!! Høres ut som du får en spennanes periode framover =)

 
Takk for det! Ja dette blir spennende!
 
hey snuppa.. gratulerer med dagbok.. håper du kommer deg inn i termin forum så fort som mulig.. vill vite hvordan det går veit du.. er og nå på msn og jeg. men synd det med appaen din. kondolerer så masse.. sender over en hel haug med klemmer og håper det går bra med deg.. klem
 
Huff.. Blir så trist når jeg leser det du har skrevet om pappaen din[:(] Begynner å gråte selv.. Den kreften er en grusom sykdom som har tatt livet at mange mennesker[:(] Håper samboeren din er der for deg i denne tunge tiden![:)]
 
ORIGINAL: babylahermine

hey snuppa.. gratulerer med dagbok.. håper du kommer deg inn i termin forum så fort som mulig.. vill vite hvordan det går veit du.. er og nå på msn og jeg. men synd det med appaen din. kondolerer så masse.. sender over en hel haug med klemmer og håper det går bra med deg.. klem


Takk!=)

Skal holde dagboka oppdattert jeg på godt og vondt.

Ja kjempe trist med pappa.Men han har det bedre nå, han har lidd lenge.Det livet han levde på slutten var ikke et verdig liv.Nå kan han hvile i fred og det er godt for oss etterlatte og tenke på at nå har han ikke vondt mer.
 
Vi snakkes på msn vi snuppa![;)]
 
ORIGINAL: ~Aravis~™

Huff, dette er helt forferdelig. Men, som du sier, det er bedre at han fikk slippe, enn å leve i smertehelvete.. Håper det går sånn nogenlunde bra med deg, til tross for det som har skjedd. Ikke glem deg selv oppi dette.

*klem*

 
Takk. Ja det er ikke noe hyggelig dette, men det er desverre livets gang.Noen dør og nye spirer blir til.Jeg er vedlig glad jeg fikk tatt farvel med han.Det var viktig for meg. Jeg over lever jeg det er det ingen fare med. Glad jeg har noen positive ting  i hverdagen også, har jo blitt prøver og det hjelper utrolig på.
 
ORIGINAL: Smarties

Huff.. Blir så trist når jeg leser det du har skrevet om pappaen din[:(] Begynner å gråte selv.. Den kreften er en grusom sykdom som har tatt livet at mange mennesker[:(] Håper samboeren din er der for deg i denne tunge tiden![:)]

 
Ja det er en fæl sykdom, som krever alt for mange menneskeliv. Fryktelig å se hvordan den spiser opp kroppen til en og at man bare blir en skygge av seg selv.
 
Jeg har en super samboer, han støtter meg og er utrolig god å ha nå som alltid.Det å ha noen å snakke med er det viktigste av alt. Han mista faren sin for et par år siden selv og da hjalp jeg han igjennom den tøffe tiden, nå hjelper han meg.
 
ORIGINAL: Krølla82

ORIGINAL: babylahermine

hey snuppa.. gratulerer med dagbok.. håper du kommer deg inn i termin forum så fort som mulig.. vill vite hvordan det går veit du.. er og nå på msn og jeg. men synd det med appaen din. kondolerer så masse.. sender over en hel haug med klemmer og håper det går bra med deg.. klem


Takk!=)

Skal holde dagboka oppdattert jeg på godt og vondt.

Ja kjempe trist med pappa.Men han har det bedre nå, han har lidd lenge.Det livet han levde på slutten var ikke et verdig liv.Nå kan han hvile i fred og det er godt for oss etterlatte og tenke på at nå har han ikke vondt mer.

Vi snakkes på msn vi snuppa![;)]

 
det gjør vi snuppa.. og prøv og slapp av i denne tiden og ikke stress deg opp.. og det viktigste er og ha pappaen din i hjertet ditt.. klem
 
Så flink du er Krølla! Til å holde motet oppe, virke positiv og i godt humør! [:)]
Dere som familie har sikkert vært veldig forberedt på døden, og hver av dere har nok hatt sine egne tanker om når den ville kommer og hvordan dere ville reagere da...
 
Ville bare gi deg en klem [:D]
 
Jobber selv med syke menneske og da kommer ofte døden... Opplevde det igjen i går med ei hærlig dame! Gråter noen tårer titt og ofte for pasientene mine [:(]
 
ORIGINAL: Kaizer

Så flink du er Krølla! Til å holde motet oppe, virke positiv og i godt humør! [:)]
Dere som familie har sikkert vært veldig forberedt på døden, og hver av dere har nok hatt sine egne tanker om når den ville kommer og hvordan dere ville reagere da...

Ville bare gi deg en klem [:D]

Jobber selv med syke menneske og da kommer ofte døden... Opplevde det igjen i går med ei hærlig dame! Gråter noen tårer titt og ofte for pasientene mine [:(]

 
Takk.
 
Jeg er nesten overrasket over hvor bra jeg tar dette. Var nok mer forberedt enn jeg trodde. Var godt å få snakket ut med typen og familien i går. Og det at jeg fikk tatt farvel har vært veldig viktig for meg.
 
Du virker så utrolig tapper, Krølla!
Virkelig [:D] Det var så rørende å lese det du skrev om pappaen din.
 
Det må være godt å være prøver i en så vanskelig tid, babyer gir så mye håp og glede. Masse lykke til - kanskje du er mamma til nyttår?
 
Hei Krølla82
 
Er så lei meg for at du mista pappaen din![:(] Var trist å lese, men vakkert skrevet! Glad du fikk tatt farvel, håper det hjelper deg videre! Du er sterk som klarer å tenke at han har det bedre nå, og ikke fokuserer på at du ikke får se han igjen. Inni hodet ditt har du nok mange fine minner som du må ta godt vare på og fortelle dine fremtidige små om[:)]
 
Alle gode tanker til deg i en vanskelig tid.
 
ORIGINAL: Imogene

Du virker så utrolig tapper, Krølla!
Virkelig [:D] Det var så rørende å lese det du skrev om pappaen din.
 
Det må være godt å være prøver i en så vanskelig tid, babyer gir så mye håp og glede. Masse lykke til - kanskje du er mamma til nyttår?

 
Takk for det. Jeg liker å sette ord på følelsene mine, det og få skrevet de med er en del av sørge prossessen føler jeg. Det at jeg også har en super samtale partner i min samboer er gull verdt.
 
Åh tenk om jeg hadde blitt mamma til nyttår a...det hadde vært gøy. Egentlig håper jeg på januar baby bedre å bli født tidlig på året enn seint. For med tanke på skole ol så er jo barnet kun 5,5 år når de begynner på skolen i steden for 6,5 år og det er stor forskjell på det.
 
Jeg har ikke fortalt typen at jeg driver inne på forum som dette, og barn i magen. Ikke at det har nor å si da, men i går så han at jeg var her inne og han bare smilte og sa du trenger ikke å skjule hva slags nettsider du er på da tulla. Også lo han.
 
Jeg var litt redd for at han kanskje skulle tenke at jeg styrer veldig nå om dagen og plutselig begynne og hoppe av igjen. Men vi hoppa i høyet i går kveld og han hoppa ikke av.
 
Jeg er nesten sjokka over hvor glatt denne overgangen har gått jeg. Er nesten i sjokk fortsatt over at han ikke hopper av, og slutta med det helt av seg selv. Jo ho...
 
Han aner ikke hvor mye det betyr for meg at vi har blitt prøvere nå rett før pappa døde.Dette gir meg en enorm indreglede og vite at vi om en stund skal bli foreldre selv og at jeg skal få bli mamma'n til noen og han pappa'n til noen. Godt å ha noen gleder midt oppi sorgen!
 
Hihi, han er jo skjønn da...
Min sambo vet heller ikke at jeg er her inne, ikke det at jeg prøver å skjule det eller noe, men her en dag viste han meg en side hvor jeg kunne bestille EL tester, så han er nok inne å titter han og.....[:D][;)]
 
Kjempe koselig at din sambo fortsetter å ikke hoppe av, nå er han nok klar ja......
 
Back
Topp