Krølla82's dagbok

god helg og lykke til med test mandag/tirsdag, husker ikke helt din ikm...
 
Nå har jeg merka så mange symptomer de siste dagene, være kvalm nå 4 dager på rad,hatt ømme pupper og flydd på do i tide og utide. I dag tidlig var jeg ikke kvalm da jeg vokna,men det kom utpå morningen. Fingrene mine var også skikkelig hovne og jeg måtte ta av meg ringene. Det var drit varmt inne og ute.
 
Så satte jeg på aircondition funksjonen på varmepumpa og vips der var kvalmen borte,der forsvant de ømme puppene og de hovne fingrene....hmz...så foreløpig så konstanterer jeg at kroppen min oppfører seg gravid når det blir varmt...hehe...dumme kroppen...
 
Jeg har mistet alle forhåpninger om noen graviditet denne mnden....så nå venter jeg bare på tanta som du skal se at kommer snikende på mandag eller tirsdag, det er jeg nå helt sikker på....du kan si jeg er negativ, jeg vil heller si at jeg er realistisk, når symtomene forsvinner så fort den kvelene varmen inne forsvinner så er det ingen baby som gjør det da er det varmen...
 
Dag 27 av syklusen, ikm er mandag og ikke tisdag slik jeg først trodde,regna feil jeg. I dag tidlig begynnte jeg å spotte , var rosa/ ferskenfarget i fargen. Aldri hatt denne fargen på spottingen før, pleier alltid å være brunt. Jeg har menssmerter så det er helt klart mensen som er i gang. Da ble det ingen februarbaby på meg da.
 
Jeg er glad for at jeg ikke la for mye i de symptomene, de var garantert pga varmen, fordi i dag når det er kaldt inne merker jeg ingen ting,annet enn menssmertene.Dette er faktisk mye bedre å få svar via at tanta kommer enn at man skal ta en negativtest og bli drit skuffa, så nå sitter jeg her og tenker at dette er faktisk helt greit. Vi får en ny mulighet neste mnd, kanskje det blir mars baby, kanskje ikke....det skjer når det skjer...jeg orker ikke stresse...
 
Kom på en ting, ananas fungerte ihvertfall ikke på meg som eggfestemiddel eller hva jeg skal kalle det...men da er ihvertfall det prøvd.[:)]
 
Da er det bedre lykke i mars, alle gode ting er 3 sier de. Da rir jeg i vei inn i 3 pp........[8D]
 
Da var el over for denne gang...da er det bare å vente 12 dager til ikm og det om det har klaffet denne mnden eller ikke. Jeg føler at jeg har vært veldig flink denne mnden og tenkt veldig lite på både prøving, baby ol. Har heller tenkt på helt andre ting og det har vært deilig. Vi har hatt en god del sex, men ikke fordi vi har måttet, men fordi vi har hatt lyst og det er slik det var før vi ble prøvere![:)]
 
Så da er det bare å vente og se om tanta kommer om 12 dager, det går fort. Hvis ikke så er det bare å begynne på 4 pp og det gjør ingen ting for har jeg ikke blitt gravid denne mnden så er det fordi det ikke var slik skjebnen ville at det skulle bli...det skjer når det er ment at det skal skje...[:)]
 
Da er det kun 2 dager til ikm..åh spennende...har vært små kvalm hver dag nå  de siste 4-5 dagene...så enten er jeg gravid eller så er det noe galt med meg.Magen min har også vært helt kokko. Jeg skal til legen 7.juni håper de kan finne ut av det da.Så da er det bare å smøre meg med tolmodighet de neste dagene....[:)]
 
Da er jeg 1 dag over ikm....ingen spotting, ingen tegn til tanta og kvalmen er borte....[&:] Tok en test i går som var negativ, kan jo være at jeg produserer hcg seint...tør ikke håpe på noe som helst...tar en dag av gangen....legen sa at man kunne måtte vente hele 14 dager over ikm før testen ble positiv...så her er det bare å smøre seg med tolmodighet.[;)]
 
Dag 2 over ikm...ingen tegn til spotting eller tanta eller noe...Er jeg ikke gravid så kan tanta se om komme i en fei for jeg vil IKKE ha lenger syklus[:'(]...vil komme i gang med ny pp så fort som mulig...[:)]
 
Men er ikke så mye anna å gjøre enn å vente...hadde  i går og det burde jo ha satt i gang tanta hvis hun var på vei, men neida...så er et lite håp langt der borte i det fjerne, men tør ikke håpe engang...
 
5 dager til jeg tar en ny test om tanta ikke har kommet innen den tid.[;)]
 
Da kom tanta...bra det ikke dro ut noe lenger da jeg ikke var gravid...Da har jeg begynnt på 4.pp. Denne pp skal det bli el testing, se om det hjelper på.[:)]
 
Dumme luremus av ei tante....hehe...hun stakk bare innom med bittebittelitt blod også stakk hun igjen...Og her sitter jeg forvirra som bare det. Har hun ikke kommet til mandagen så skal jeg ta en ny test...Jeg vil jo ikke ha lenger syklus...Hvorfor skal dette skje nå??? Håper det er en grunn til det og den grunnen er at jeg er gravid.
 
ORIGINAL: Krølla82

Dumme luremus av ei tante....hehe...hun stakk bare innom med bittebittelitt blod også stakk hun igjen...Og her sitter jeg forvirra som bare det. Har hun ikke kommet til mandagen så skal jeg ta en ny test...Jeg vil jo ikke ha lenger syklus...Hvorfor skal dette skje nå??? Håper det er en grunn til det og den grunnen er at jeg er gravid.

 
krysser fingrene :-)
 
5 dager over ikm fortsatt ikke noe friskt blod....kommer kun gammelt blod svart av farge...så ser nesten ikke ut som det har tenkt å komme noe firskt blod denne gangen....det drar isåfall ut...så vet ikke hva jeg skal kalle dette jeg, er vel kanskje spotting ???[&:]  ligner ikke spotting slik jeg har spottet tidligere....dette er litt frustrerende, jeg vil jo komme i gang med 4 pp.
 
Lenge siden jeg har skrevet her nå....ser på siste innlegget mitt at jeg står 5 dager over ikm pga mangel på friskt blod...kom ikke noe friskt blod i det heletatt i løpet av de 20 dagene med blødning så da har jeg fått beskjed av gyn om å regne fra første dag med ekkelt blod som var 3.juli.
 
Jeg er i dag på dag 33 av syklusen og nå er jeg 5 dager over ikm.Ingen tegn til tanta enn noe sinnsylt til mensmurring som har vart i 6 dager nå,men ikke noe spotting eller noen ting noe som seff er bra. Jeg er også sinnsykt trøtt om dagen,men det kan nok komme av det dårlige været som er nå om dagen. Merker ellers ingen symptomer som kan tyde på noen graviditet,men man vet jo aldri....prøver å kjenne etter symptomer,men finner ingen...hehe...så det er jo bra det da at jeg ihvertfall ikke innbilder meg noen symptomer.[8D]
 
Sitter og venter på noen tester som skal komme i posten...trodde kanskje de kom i dag,men neida...så da satser jeg på at de enten kommer i morra eller på onsdag...i morra får jeg uansett ikke testa da jeg skal være borte hele dagen og posten kommer ikke før kl 13.Vil teste med morgen urin så får vente til onsdag om de kommer i morra eller torsdag om de kommer på onsdag.
 
Kryssetr fingrene for positiv test  selv om jeg har liten tro på det selv.
 
Fortsatt ikke noe tegn til tanta er på dag 36 av syklusen nå og 8 dager over ikm....dette kommer til å bli den lengste syklusen ever det er jeg sikker på...ringte legekontoret og spurte de om når de mente jeg kunne forvente neste mens....nei det kunne ta 8 uker og vel så det...[&:] OMG 8 uker....dvs en syklus på 76 dager det da....[:(]...blir jo ihvertfall ingen baby her nå kroppen skal drive slik som nå.
 
Mitt oppi denne smørja så har jeg fått uvi i tilegg...typisk...auuuu...nei nå gir jeg snart opp....jammen bra jeg har syden turen og se fram til...[:)]
 
Dag 40 av syklusen,12 dager over ikm....[&:] I går spotta jeg og jeg ble så utrolig glad, tenkte at endelig skulle tanta komme og vi kunne komme igang med 5 pp. Og at det var så bra at tanta kom før vi drp til syden....I dag er jeg ikke så glad pga at spottinga har stoppa...dritt asså...hva er det med denne kroppen min nå?! Kan den ikke bare se å funke som den skal...Jeg er så møkka lei av denne syklusen nå vet at 40 dager ikke er lenge i forhold til mange andre,men 40 dager er lenge for meg som pleier å ha 28 dager.
 
Jeg begynner å få den følelsen innover meg igjen om at det kommer aldri til å skje oss...jeg kommer aldri til å oppleve å få en positiv test og faktisk være gravid...har jo fått skjekka og det er ikke noe galt med meg og så lenge alt er ok med sambo så skal vi jo kunne få barn sammen...det er bare snakk om tid...og venting...jeg blir gaaaaal av denne ventingen snart...Og 4 pp er er ikke mye jeg vet,men det har jo blitt 5 mnder nå og det er snart 1/2 år og det klaffer jo for de aller fleste innen 6 mnder....så pliiiiis kroppen min bli normal igjen og la meg bli gravid i 5 pp...pliiis[8|]
 
Åhhh krølla82....jeg vet hvordan du har det, å det er ikke noe godt... hadde det sånn som deg for en stund tilbake......you know... *trøste-masse-på* sender over litt av positiviteten min til deg... dette skal gå så bra så å før du vet ordet av det så har du en possitiv test i hånden du også..... plutselig så kommer tr å da er det ny  pp på dere også.. [:D]
 
stoooooor klem til deg
 
ORIGINAL: hero

Åhhh krølla82....jeg vet hvordan du har det, å det er ikke noe godt... hadde det sånn som deg for en stund tilbake......you know... *trøste-masse-på* sender over litt av positiviteten min til deg... dette skal gå så bra så å før du vet ordet av det så har du en possitiv test i hånden du også..... plutselig så kommer tr å da er det ny  pp på dere også.. [:D]

stoooooor klem til deg

 
Hero....så god du er....vet ikke hva jeg skulle gjordt uten deg og babylahermine her inne...ja nå håper jeg at jeg får masse positivt å glede meg til fremover...har jo noe å glede meg over da skal jo til syden om 5 dager, tenk at på lørdag kan jeg bade...weeee=) Jeg skal sole meg og bli brun og ikke få 2 gradsforbrenning igjen.Jeg har lille tantungen min på 5 uker og glede meg over. Og det kan jo hende jeg får meg ny jobb snart...[:D] Pluss at jeg syns sambo bare blir mer og mer snasen for hverdag nå...hehe...gleder meg til å se han masse i bar overkropp i syden og vite at han er bare min sin...min sexy brune hunk...hihi[8D]
 
Lenge siden jeg har skrevet her nå...ser at jeg var ikke så positiv sist...hehe...men nå syns jeg ting går veldig bra. Er nå i 5.pp og tar ting veeeeldig med ro.Ikke noe stress eller mas og dagene bare flyr avgårde. Det er nå kun 4 dager til ikm og jeg kjenner jo at spenningen i kroppen stiger.Gleder meg til å se om jeg får positiv test og evenuellt om syklusen er stabil denne gangen så vi kan begynne på 6 pp fort hvis negativ test. Om jeg ikke har blitt gravid denne gangen gjør ingen ting,men er jo koselig hvis jeg har blitt det da. Husker de første pp'ene da var jeg så desperat at jeg tenkte at nå må det skje, skjer det ikke noe snart nå så blir jeg tullete...men jeg ble ikke tullete selv om det ikke skjedde noe...har lært mye av å være prøver og det er at man skal ikke ta en graviditet forgitt...for det er så mye som skal klaffe og hvergang det skjer er det et mirakel...
 
Nå går jeg bare og gleder meg til å skulle begynne med vikariater fra 1.oktober...håper det blir masse barnehage jobbing på meg. Medl meg opp som vikar i butikk også, men er barnehage jeg helst vil.
 
I går hadde jeg og typen 3 års jubileum...vi dro ut og spiste en bedre middag og koste oss...koselig å dra på date med typen...Jeg er så utrolig glad i han, og blir forelska i han igjen gang på gang...Er så stolt over han, over alt han oppnår på jobben og at han sykla birken...Han er verdens beste kjæreste for meg!
 
I morra er ikm dagen...er jo litt spennende da...jeg skal teste i morra om jeg ikke spotter eller får blod på papiret, men jeg er sikker på at den blir negativ. Jeg kjenner ingen symptomer som kan ha noe med graviditet og gjøre.Heller ikke tanta for den del. Så det jeg tror er at syklusen min ikke blir på 28 dager denne gangen...den har jo vært lenger de 2 siste gangene så kan hende jeg bør begynne å gå ut i fra lenger sykluser. Er testen negativ i morgen så er det bare å vente på tanta og eventuellt teste annen hver dag.[;)]
 
Nå er jeg 1 dag over ikm og jeg fikk negativ test både i går i dag. Og nå kjenner jeg at negativiteten kommer snikende...19.september har vi prøvd i 6 mnder og det sies jo at det klaffer for 60% innen 6 mnder. Vi er ikke innen de 60% ene engang...[:(] jeg vet jeg ikke er gravid denne gangen...venter bare på den dumme tanta som kan pelle seg hit pronto...
 
10 dager over ikm og dag 38 av syklusen fortsatt ingen tante og se....æsj...har ikke testa siden tirsdag nå, men den var også negativ så håpet om noen spire denne pp har jeg gitt opp. Gidder ikke teste mer eller denne pp...nå skal jeg bare vente på at tanta kommer.Håper bare hun kommer før det har gått 50 dager.Pga denne lange syklusen blir det ingen juni 09 sjangse på meg eller så må tanta i såfall komme innen 22.sept. Kommer tanta etter det blir det tidligst juli 09 baby.Juli er jo fin mnd det da...jeg har jo bursdag da.[:D]
 
Back
Topp