Kosttilskudd - folat, jod og omega 3

VårBabyDrøm2020

Andre møte med forumet
Hvilke kosttilskudd fortsetter dere med etter uke 12? Tenker at Omega 3 er naturlig for de fleste av oss, men kuttet dere ut folat så snart dere hadde passert uke 12?

Eventuelt, hvilke andre tilskudd benytter folk seg av?
 
Jeg bruker tilskuddet «Gravid» fra apoteket :)
 
Jeg bruker vanlig multivitaminer + tran og tenker å fortsette med det etter uke 12 :)
 
Jeg gjør som flere her, bruker tilskuddet «gravid».
 
Jeg har også brukt et eller annet vanvittig kosttilskudd for gravide med fire greier som jeg skal ta hver dag. Og den var kjempedyr og det står selvsagt at man skal ta det gjennom hele svangerskapet! Når jeg er ferdig med pakken går jeg bare over til vanlig tran + jod og multi. Blir mye billigere uansett.
 
Er anbefalt å ta folat heile svangerskapet tror jeg
 
Jeg fortsetter med omega3, og tar folat annenhver dag fra 2. trimester.
 
Jeg tar også den gravid pakken fra nycoplus. Men synest omega 3 tablettene gir skikklig ettersmak og ekkle raper :yuck:
Så kommer til å bruke opp de pakkene jeg har, som er nesten 3mnd til, også bytte til multivitaminer og omega 3. Evt høre med lege eller jordmor om det er noe mer jeg bør ta. :happy:
 
Fikk tips fra legen om å ta vanlige multivitamin og omega 3. Har ikke brukt gravidpakkene da jeg ikke klarer vanlig omega 3 kapsler når jeg ikke er gravid engang, så her går det i omega 3 uten ettersmak (anti oppstøt), men har ikke klart å ta så veldig mange enda da jeg har brekt meg av synet av kapslene :yuck:
 
Jeg tar også den gravid pakken fra nycoplus. Men synest omega 3 tablettene gir skikklig ettersmak og ekkle raper :yuck:
Så kommer til å bruke opp de pakkene jeg har, som er nesten 3mnd til, også bytte til multivitaminer og omega 3. Evt høre med lege eller jordmor om det er noe mer jeg bør ta. :happy:
Hvis du tar tranpillene først også de rosa også spiser du litt mat etterpå, så går det bra, men tar du tranpillene til slutt raper du tran. Det syntes iallefall jeg at hjalp.
 
Fikk tips fra legen om å ta vanlige multivitamin og omega 3. Har ikke brukt gravidpakkene da jeg ikke klarer vanlig omega 3 kapsler når jeg ikke er gravid engang, så her går det i omega 3 uten ettersmak (anti oppstøt), men har ikke klart å ta så veldig mange enda da jeg har brekt meg av synet av kapslene :yuck:
Sjekket innholdet i en Nycoplus gravid og et annet vanlig multivitamin med omega 3, og innholdet og mengdene var akkurat det samme.... snakk om å melke gravide for penger ;-)
 
Har begynt med «gravid» tilskuddet. Det var på tilbud til halv pris så følte jeg gjorde en god deal:)
 
Jeg tar ikke mye tilskudd, for jeg får i meg omega 3, jern, kalsium, jod og diverse vitaminer fra fisk, kjøtt, grønnsaker og melk. Men jeg tar D-vitamin på vinterhalvåret, og kommer til å ta folat til boksen er tom :p
Tar også magnesium for å prøve å motvirke kramper og rastløse bein.
 
Back
Topp