Kosttilskudd - folat, jod og omega 3

Hvis du tar tranpillene først også de rosa også spiser du litt mat etterpå, så går det bra, men tar du tranpillene til slutt raper du tran. Det syntes iallefall jeg at hjalp.

Er det jeg gjør, det er litt bedre å gjøre det sånn, men får fortsatt transmak i munnen. :yuck:
Men må også nemne at jeg er ekstremt sensitiv, så kan være derfor jeg merker det så godt. :facepalm:
 
Jeg tar også den gravid pakken fra nycoplus. Men synest omega 3 tablettene gir skikklig ettersmak og ekkle raper :yuck:
Så kommer til å bruke opp de pakkene jeg har, som er nesten 3mnd til, også bytte til multivitaminer og omega 3. Evt høre med lege eller jordmor om det er noe mer jeg bør ta. :happy:
Jeg får også nasty oppstøt av tran, så mitt tips er å ta tablettene rett før du legger deg. Det funker for meg, merker ingenting til det :happy:
 
Jeg har vært dårlig på å ta vitaminer og slik hver dag pga kvalme. Men har brukt nycoplus gravid som mange andre her. På farmasiet.no er det nå 30% på de tror jeg. Sist jeg bestilte var det 50% :happy:.
 
Jeg tar flytende omega-3 som jeg har tatt siden 2012, for å holde min atopiske eksem borte. Så tar jeg folat og noen tabeletter som inneholder masse vitaminer og mineraler som jeg også har tatt i mange år
 
Har nettopp kjøpt meg kosttilskuddet Gravid, men klarte ikke å svelge omega-3-kapslene:yuck:
 
Har nettopp kjøpt meg kosttilskuddet Gravid, men klarte ikke å svelge omega-3-kapslene:yuck:

Sliter også med de! Har 2 nye pakker, og en åpna. Vurderer å selge dem billig. :hungover:
 
Kjører multivitamin og høykonsentrert omega 3. Kommer bare til å fortsette med det.
 
Noen andre som har fått beskjed om å starte med jern tilskudd? Jeg må ta 40mg fra og med uke 18.
 
Noen andre som har fått beskjed om å starte med jern tilskudd? Jeg må ta 40mg fra og med uke 18.
Ja, flere mener jeg. Mange som fått beskjed om fra uke 18 som deg.

Jeg tok 40mg i 1. trimester. Deretter 20mg resten av svangerskapet.
 
Jeg tar også Gravid multivitamin og fikk skryt for verdiene mine av jordmor i dag! Det var veldig ålreit å høre, for jeg føler jo ikke jeg spiser sånn supersunt akkurat. Mer gjennomsnittlig.. I tillegg er jeg dårlig på å motstå søtsug... Så ble positivt overrasket kan man si! xsmile9 Har troen på multivitamin! :king
 
Ja, flere mener jeg. Mange som fått beskjed om fra uke 18 som deg.

Jeg tok 40mg i 1. trimester. Deretter 20mg resten av svangerskapet.
Jeg har fått beskjed om å ta 60mg fra uke 18

Fikk beskjed fra legekontoret at dette var nytt ifra 2018. Lov å håpe på at formen mot slutten er bedre enn sist gang :p
 
Gikk på "gravid"-tablettene, men får bare brekninger, så jeg spiser egg. På prior sin side står det noe sånt som ett egg om dagen er bra for den gravide magen.
 
Jeg bruker Trippel Omega 3 kvinne :)
Tar bare 2 karpsler hverdag så slipper jeg å ta så mange tabletter av hver enkelt vitamin. Har det man trenger i denne boksen.

Kjøper denne på sparkjøp eller meny. Kan også kjøpes på kiwi tror jeg :)
Koster ca 100kr kansje 110kr.
 

Vedlegg

  • 20200305_151904.jpg
    20200305_151904.jpg
    25,4 KB · Visninger: 3
  • 20200305_151916.jpg
    20200305_151916.jpg
    38 KB · Visninger: 3
Jeg bruker gravidkosttilskuddet for gravide, den med folat. Kommer til å bruke den til jeg har født.
 
Jeg tar jern, magnesium og jod. Men lurer på om jeg liksågodt kan gå over til et multivitamin for gravide.
 
Back
Topp