Kostnader for far på føden/barsel

Var på St. Olavs vi og, med samme priser. I tillegg måtte sambo hjem tre ganger om dagen å fôre og lufte hundene. Han spiste hjemme da, kjøkkenet på pasienthotellet var under oppussing og maten kjip. Han ville derfor ikke betale for det, og det skjønner jeg godt. Vi ble bare i to døgn, mye pga prisene, samt stresset med hundene.
Synes det er helt bak mål å ta 350 kroner i døgnet for fars overnatting. Det lille ekstra han bruker av håndklær kunne de tatt en 50-lapp i døgnet for. Sengen lå jo jeg i, så alt av sengetøy ville jo måtte vaskes uansett.

Ja jeg har lurt litt på hvorfor de tar den summen ja - jeg hadde jo fått rommet uansett!
 
Med de prisene er jeg glad det bare er 20 minutter til sykehus og far kan pendle.

Ikke sant! Sist bodde vi 5 min unna sykehuset og da lå mannen naturligvis hjemme. Men nå har vi så lang vei at det ikke er aktuelt
 
Tror vi betalte rundt 2000 kr da vi var på Ullevål i 2006. De to siste gangene har han ikke sovet over pga at noen må jo og være hjemme med de barna vi har fra før. Syns det har vært helt ok å være alene på sykehuset :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tror vi får det for 400 kr inkl mat. Så er det 50 kr døgnet med parkering (da må man gå 5 min til sykehuset. Bruker du parkeringshuset koster det opp til 260 kr døgnet) såfall hva vi hørte da vi var på fødekurs. .. Men tror ikke mannen min vil få tid om vi skulle være heldig å få familie rom.
 
Merker at dette er en ting jeg overhodet ikke har tenkt på.
Samtidig, bor i Oslo og skal føde på Ullevål, så tenker at det går nok greit uansett.
Det er ikke lang vei hjem for han, men syns det virker trist om han ikke skal være der, men det er kanskje ikke så ille når man først er midt i det?
 
Vi reagerte også på dette. Har født 2 ganger på st olavs de 2 siste årene. Mannen ville dra hjem tidlig pga dette. Ikke at vi ikke har råd men det koster jo litt i døgnet med maten og parkering i tilegg. Synes det er rart når jeg uansett har mitt eget rom. Kunne ikke delt det. Og jeg liker at mannen er der og han vil heller ikke gå glipp av å bli kjent med sin nyfødte baby:) Hjelper meg med løft av baby og natta på barsel hotellet. Synes ikke jeg hadde klart meg der alene. Må med nummer to hadde min mor vår datter hjemme hos oss den helgen jeg fødte. 1.5 døgn
Fødte natt til lørdag og valgte tidlig hjemreise søndag.

Frokosten er inkludert I overnattingsprisen for mannen men ikke de andre måltidene. Jeg var derfor så frekk at jeg ofte tok med for mye mat og tok den med opp på rommet og delte med ham;)
 
Er ikke sikker på hva prisen er nå, men forrige gang var det meningen vi skulle betale 200 kr natta (inkl frokost) for far. Resten av måltidene måtte han kjøpe på kantina, så det ble litt. I tillegg betalte vi 60 kr døgnet i parkering.
Vi fikk heldigvis aldri noen regning på overnattingen og bra er det, for vi hadde 30-40 døgn før fødsel og 5 etter. I tillegg var det kun far som hadde inntekt og den var ikke særlig høy.
 
Her har de ikke barselhotell, så her får ikke mannen være utover besøkstiden i det hele tatt. :rolleyes:
Men ja, syns det var veldig dyrt!
Ikke på familierom heller?



Her er det 150,- PR natt, men det inkluderer alle måltider.
 
Han var gratis innlagt på barsel i fem døgn med eldste mens jeg lå på intensiven, sjette natta sov han på madrass på gulvet hos oss når jeg var flyttet opp på barsel. Det var en skål i kantinen som fedrene betalte for seg om de tok noe. 10kr eller noe sånt tror jeg.

Med andre var han der bare under fødselen. Da de kom med middager til meg fikk han tilbud om mat selv om de sa det egentlig bare var til mødrene, men herregud fedrene kan jo bli der i flere døgn så de må jo få tilbud om mat de hvertfall kan betale for. Men han fikk gratis da. Det var ledig familierom første natten og han fikk tilbud om å sove der - gratis.
 
Har født 2 ganger på st.olavs.

Vi har flyttet bilen begge gangene etter fødsel, så parkeringsutgiftene har vært minimale. Far overnattet 1 natt med lillebror, det fikk vi ikke regning på, men han er født 11.45 så ville vært litt rart å dra hjem da.

Med nr 1 var det strålende vær og jeg var i super form så vi spiste kun frokost på hotellet. a
 
Har født 2 ganger på st.olavs.

Vi har flyttet bilen begge gangene etter fødsel, så parkeringsutgiftene har vært minimale. Far overnattet 1 natt med lillebror, det fikk vi ikke regning på, men han er født 11.45 så ville vært litt rart å dra hjem da.

Med nr 1 var det strålende vær og jeg var i super form så vi spiste kun frokost på hotellet. a
11.45 eller 23.45? Frøkna her ble født kl 23.53 og vi ble flyttet til barsel kl 04.00 ca.. Fikk regning på den natta også
 
Fødte på Lillehammer sist, da hadde vi familierom i 3 dager. Husker ikke helt, men det ble vel opplyst om at far måtte betale en drøy hundrelapp i døgnet. Men det ble aldri opplyst om hvor man betalte, og vi har ikke fått noen regning. Gratis med andre ord :)
 
200 pr natt pluss måltider tror jeg det var på Ahus i 2014. Parkerte hos venner like ved, så måtte heldigvis ikke ut med så mye der.
 
Det er jo ikke gratis med overnatting og mat..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
500 pr døgn for overnatting
Parkering husker jeg ikke men det var på Ullevål så sikkert dyrt
 
11.45 eller 23.45? Frøkna her ble født kl 23.53 og vi ble flyttet til barsel kl 04.00 ca.. Fikk regning på den natta også

Datteren min ble født 00.11, og da fikk vi beskjed om at vi hadde flaks, for da ble den dagen/natten kostnadsfri. Hadde hun kommet 23.59 hadde vi måttet betale for den natten vi fikk henne. Ellers er det svindyre priser syns jeg, når man tar med mat. Gikk inn på prislisten til pasienthotellet nå for å sjekke, og det er jo 1000 kr natten med mat. Blir vel til at mannen her ikke gidder noe annet enn å betale for maten, hvis vi blir der sammen, men syns det er ganske dyrt.. Men vet ikke om det finnes noen ordninger for å få dekket oppholdet hvis man bor langt unna og ikke har andre muligheter?!
 
VI har råd til dette, men det er da mange som ikke har det.
Det er jo frivillig for far å være på sykehuset. Mat måtte han jo ha kjøpt og spist uansett, han er vel ikke pliktig til å kjøpe mat på sylehuset for den prisen?
 
Back
Topp