Kostnader for far på føden/barsel

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Hva betalte dere for å ha far hos dere under barseltida?

Vi tilhører st olavs og jeg synes prisen var helt syk!!

Vi lå på barselhotellet i 4 netter (måtte være så lenge). Siden vi bor langt unna sykehuset (mange timer og ferje) så vi også betale parkering.

Sambo betalte 350kr for overnatting pr døgn. 185kr pr døgn i parkering.
I tillegg måtte han betalt måltider utenom - 195kr for middag, 185 for lunsj og 90 for kvelds..

Vi endte da på:
Overnatting 1400kr
Parkering 740kr

Total uten måltid 2140kr.

Mat måtte vi naturligvis også ha, men det gikk mye i boller o.l og lite skikkelig mat på han. Hsdde han skulle spist sammen med meg hadde dette blitt ytterligere 1410kr..

VI har råd til dette, men det er da mange som ikke har det.
 
Jeg fødte på Kristiansund sykehus og der måtte han betale 350kr pr.døyn inkl. frokokst, middag og kvelds. Vi fikk eget rom på barsel i 5dager etter jeg måtte ha ks. Så det var helt topp, da jeg slapp å mase for mye på jordmødrene om hjelp til alt mulig! :)
 
Her har de ikke barselhotell, så her får ikke mannen være utover besøkstiden i det hele tatt. :rolleyes:
Men ja, syns det var veldig dyrt!
 
Jeg fødte på Kristiansund sykehus og der måtte han betale 350kr pr.døyn inkl. frokokst, middag og kvelds. Vi fikk eget rom på barsel i 5dager etter jeg måtte ha ks. Så det var helt topp, da jeg slapp å mase for mye på jordmødrene om hjelp til alt mulig! :)

Ja 350kr inkludert mat er jo greit. Døgnprisen her ble jo 635 med samme mat som hos dere, 820 med lunsj
 
Ikke så galne priser for dere da. På sus kostet det ca 800 kr pr natt for far kun inkl frokost og rett over 1000 kr pr natt inkl frokost, lunch og middag. Parkering kostet 100 kr pr dag. Og vi lå i 9 døgn. De 3 første på hotellet og resten på familierom på nyfødt intensiven (det var gratis heldigvis). Så kostet over 3000 kr for far her å overnatte inkl mat og parkering
 
Her koster det 250 kr for far inkl måltider, da er det på familierom på barsel. Betalte samme pris i Tønsberg for 7 og 9 år siden. Han skal ikke overnatte denne gangen siden vi har to hjemme som trenger han
 
På Haukeland meina eg mannen betalte ca 650kr for eit døgn inkl mat. Var berre eit døgn han betalte for, dei andre døgna vart dekka pga at baby var på intensiven.
Stakkars dei med dårlig råd, håpar dei får dekka utgiftene.
 
300,- per natt, da fikk han middag og spise så mye han ville av alt jeg også kunne forsyne meg av:) og gratis parkering to av nettene pga helg. Så syns det hørtes dyrt ut ja.
 
På Haukeland meina eg mannen betalte ca 650kr for eit døgn inkl mat. Var berre eit døgn han betalte for, dei andre døgna vart dekka pga at baby var på intensiven.
Stakkars dei med dårlig råd, håpar dei får dekka utgiftene.
Vi levde på 1 inntekt siden gubben var arbeidsledig men fikk ikke dekket noe:-/
 
Med førstemann betalte vi 400 kr for to døgn. Mannen fikk frokost.

Med nr to fikk vi ingen regning. Fødte sent på kvelden og dro på morgenen.
 
Betale for far? Det nevnte de ikke på Ringerike. Mannen min var der sammen med meg til jeg dro hjem begge ganger. Betalte bittelitt for måltider...
 
Mannen sov ikke over, men mener det var 200 kr natta.
Mat måtte evnt kjøpes i kantina, men han fikk litt mat på barsel siden de hadde bestilt opp for mye :D
 
På Haukeland for 2 år siden betalte vi 350 kr inkl måltid for far. Han var der 1 natt.
 
Sambo fikk kun være der sammen med oss noen timer på dagen før han ble sendt hjem...
 
Min mann har ikke vært på sykehuset med noen av våre barn etter fødselen annet enn i besøkstiden. Jeg synes det er godt selv å få bli litt kjent med babyen og amming og rytme osv. uten at han skal være der. Dessuten hadde de ikke familierom der. Lå på 4manns stue -dog alene.

Og med nr. 2 hadde vi ei jente hjemme. Og igjen synes jeg det er deilig å finne ut av amming av nr. 2 alene uten en mann å ta hensyn til i tilegg. Dessuten så trenger han hvile og etter en natt med fødsel på mor.

Han har heller ikke ytret stort ønske om å være på sykehuset mens jeg har vært der med de som nyfødt. Hadde han det hadde vi nok ordnet det annerledes.

Denne gangen kommer han også til å reise hjem. Jeg håper å få vært på sykehuset så lenge jeg kan slik at jeg er kommet til hektene igjen når vi skal hjem :)
 
Var på St. Olavs vi og, med samme priser. I tillegg måtte sambo hjem tre ganger om dagen å fôre og lufte hundene. Han spiste hjemme da, kjøkkenet på pasienthotellet var under oppussing og maten kjip. Han ville derfor ikke betale for det, og det skjønner jeg godt. Vi ble bare i to døgn, mye pga prisene, samt stresset med hundene.
Synes det er helt bak mål å ta 350 kroner i døgnet for fars overnatting. Det lille ekstra han bruker av håndklær kunne de tatt en 50-lapp i døgnet for. Sengen lå jo jeg i, så alt av sengetøy ville jo måtte vaskes uansett.
 
Back
Topp