Kosthold

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Hva spiser dere og hvor mye i løpet av en dag? Spiser dere godteri i ukedagen eller klarer dere å holde dere til bare helgen?

Godis i helgene mat i uka.... Men ble litt rar uke da det har svømt over med kaker i hele huset: ))))

Jeg spiser ikke mye snop hverken i ukedagen eller helgen, men har ikke vært flink med middager i det siste :/ gått mye i dritmat. Tomme kalorier. Men drikker veldig lite brus og spiser en sjokolade innimellom og drikker kakao litt innimellom :p

Spiser gjerne to egg til frokost, ei brødskive til lunch og en god middag. Så blir det et par knekkebrød og litt kakao til kvelds. Hender jeg kjøper meg bolle eller sjokomelk ( det frister en del). Men går sånn stort sett i det samme hver dag. Blir litt mye sjokkis i helgene...

Har et helt vanlig kosthold, men spiser altfor lite. Som regel blir det 2 knekkebrød og middag... men en sjokolade(bit) MÅ jeg ha hver dag eller blir jeg rett utrivelig å være rundt :p Akkurat samme carvings som forrige sv med andre ord :p Brus drikker jeg knapt nok, er ikke min favorittdrikk, men glad i farris lime :)

Uff, jeg er IKKE så flink, men er nok langt fra så ille som jeg selv tror? Har faktisk mistet litt lysten på sjokolade, og craving for tiden er gulrøtter, så det går veldig bra da :p Ikke hver dag det blir "ordentlig" middag, men vi prøver f.eks å spise fisk minst en gang i uka. Har prøvd å bare drikke noen få glass med brus i helgene, men MÅ ha te, kakao eller lignende i uka. Og så spiser jeg voldsomt mye kjeks for tiden.. :( Det er ikke lett!

Jeg har store problemer med lakris. Må ha det til en hver tid. Må på butikken i morgen for det er tomt. Ellers spiser jeg alle måltider sammen med 2 åringen. Så får i meg mer ordentlig mat nå enn sist.

Spiser helt normalt. Koser meg når jeg har lyst på noe godt, men det blir ikke så ofte :-) sikkert litt mer i jula men det har jeg ikke dårlig samvittighet for ;-)

Spiser helt normalt, ikke usunt og ikke bare grønnsaker. Spise faste måltider, og gjerne gulrøtter eller klementiner til kos. Med gutta spiste jeg mye mer dritt og la nesten ikke på meg, nå spiser jeg lite usunt og godis (koser meg litt mer i helga), men vekta bare øker. Skylder på at det er ei jente denne gangen :p

Jeg spiser ganske usunt desverre! Veldig lite sunn mat som frister!

Et knekkebrød el yoghurt til lunsj og middag, ofte det kommer opp via sure oppstøt på kvelden. Ellers ikke brus og svært lite godis da jeg får sure oppstøt av det..

Jeg spiser normal mat, men med et visst heng til det usunne når ungene ikke er hjemme/våken. Jeg spiser noe snop i hverdagen, kan finne på å drikke sjokimelk til frokost (etter at de har dradd) eller ta meg et glass brus når de er i seng.

Jeg spiser for lite, prøver å få i meg ekstra måltid for å kompensere for små måltider, men går veldig sakte oppover i vekt desverre.

Her går det i knekkebrød med egg og kaviar eller ristabrød med hvitost :p dytter i meg litt gullerot og div grønt til tider. Kanskje litt for sløv med å spise regelmessig og heller ikke noe særlig på middagsmaten...har latt meg selv være mere friere med meg selv under svangerskapet hva jeg spiser enn hva jeg pleier til vanlig også, men prøver som sagt å holde meg til godis på helg..men får jeg lyst på noe så stopper det ikke akkurat opp :) drikker masse melk da, skulle nesten hatt ei ega ku på kjøkkenet Hehe men det har jeg alltid gjort :p

Jeg spiser som jeg gjorde før graviditeten, men det er dessverre ikke så bra... Fryktelig usunt kosthold :-(

Spiser frokost lunsj middag kvelds(frukt/salat) Prøver å spise 2 fiskemiddager i uka (men gubben sulter istedenfor) så har vi veldig variasjon på middager. har hatt et par uker jeg ikke spiste annet en kjeks og cola (første ukene) så hadde jeg tre uke rmed bare supper (tarmene ville ikke ta imot annet) Så har jeg i det siste fått kick på Stekt ris ...hahaha

Drikker mye farris da vannet her smaker crap! Eller saft for å få en vri. Brus i helgene, men ikke no overkill. Kjøper kanskje en plate med sjokolade til helgen, men gubben spiser den fortere en hva jeg klarer, men han trener også så thih;P

Det er mange som er strenge med seg selv her, leser jeg. Selv om man ikke har optimalt kosthold så vil jeg tro de fleste gjør så godt de kan. Det er en tid for alt. Litt søtt er jo ikke skummelt for babyen!! Bare man får i seg noenlunde balanse mellom næringsstoffer, og sørger for at man ikke har vitaminmangel så tror jeg de fleste egentlig gir det de kan til den lille:) Vi er jo tross alt høygravide i verste tid på året :p

Jeg spiser vel normalt, men ganske lite.. Spiser som oftest ett måltid i løpet av dagen, som regel middag. Da spiser jeg det som er til middag, men en mindre porsjon enn jeg gjorde før jeg ble gravid. Av og til klarer jeg å spise en frokost/lunch også, men dersom jeg gjør det så kaster jeg oftest opp enten lunchen eller middagen.
I tillegg til måltidet så spiser jeg vel 5-6 klementiner i løpet av dagen, men ikke noe godteri hverken i uka eller i helgen. Pepsi max er jeg derimot alt for dårlig på, det går fort en liter for dagen..

Jeg spiser vel normalt, men ganske lite.. Spiser som oftest ett måltid i løpet av dagen, som regel middag. Da spiser jeg det som er til middag, men en mindre porsjon enn jeg gjorde før jeg ble gravid. Av og til klarer jeg å spise en frokost/lunch også, men dersom jeg gjør det så kaster jeg oftest opp enten lunchen eller middagen.
I tillegg til måltidet så spiser jeg vel 5-6 klementiner i løpet av dagen, men ikke noe godteri hverken i uka eller i helgen. Pepsi max er jeg derimot alt for dårlig på, det går fort en liter for dagen..
Godt du for i deg frukt da, selv om det er ganske lite! ;)

Spiser helt normalt, ikke usunt og ikke bare grønnsaker. Spise faste måltider, og gjerne gulrøtter eller klementiner til kos. Med gutta spiste jeg mye mer dritt og la nesten ikke på meg, nå spiser jeg lite usunt og godis (koser meg litt mer i helga), men vekta bare øker. Skylder på at det er ei jente denne gangen :p
Gjør det! Jeg la på meg dobbelt så mye da jeg skulle ha dattera mi. Og la på meg på hele kroppen, ikke bare magen (armer, rumpa, lår, dobbelhake :p )Jordmor presterte å si på en av kontrollene at jeg så "litt mer hamster ut enn sist" :D

Back
Topp