Kosthold

Spiser stort sett som før, men har blitt flinkere med mellommåltider:-) Men trøkker nok i meg litt for mye godt til tider:-P Ikke sånn overmye egentlig, men kan fort finne på å spise sjokolade hver dag (en twix som regel, ordentlig crav på det!), ellers er vel kostholdet noenlunde normalt:-)

Jeg er altfor dårlig på å spise frokost... Sånn som i dag. Har sovet til nå. Jeg bare sover og sover. Våknet når kjæresten dro på jobb, men da var jeg altfor trøtt til å stå opp og litt småkvalm så ikke lyst på frokost heller. Men nå kjenner jeg at jeg er tissetrengt og sulten og bekkenet må beveges litt. Skjønner ikke hvordan jeg kan sove så mye.

Alt for dårlig til å spise ..... 2 eller 3 måltider om dag. Hypermesis, så plages fortsatt endel med kvalme og oppkast :-(

Gjør det! Jeg la på meg dobbelt så mye da jeg skulle ha dattera mi. Og la på meg på hele kroppen, ikke bare magen (armer, rumpa, lår, dobbelhake :p )Jordmor presterte å si på en av kontrollene at jeg så "litt mer hamster ut enn sist" :D
Ha ha, hamster faktisk :p

Her står jeg opp skrubbsulten mellom 6 og 7 hver morgen. Spiser da to skiver eller havregrøt med lillefrøken før barnehagen.

Lunsj spiser jeg i 11tiden. Blir igjen skiver eller frokostblanding. Suuuulten igjen kl.1-2..spiser da gjerne en skive/yoghurt og frukt.

Så er jeg like sulten til middag i 4tiden, og spiser igjen 2 skiver eller havregrøt med lillefrøken når hun spiser kvelds i 6tiden.

Hender jeg trenger enda et måltid før jeg legger meg. Eventuelt blir det klementiner/gløgg/nøtter på kvelden. Prøver å kun ha snop i helgene, men ser at nå som julekakene titter frem i boksene på kjøkkenet kan det fort bli litt sånn på kveldstid :P

Føler jeg spiser hele dagen..men kun lagt på meg 7kg så jeg tenker det er grei mengde jeg putter i meg :)

Her står jeg opp skrubbsulten mellom 6 og 7 hver morgen. Spiser da to skiver eller havregrøt med lillefrøken før barnehagen.

Lunsj spiser jeg i 11tiden. Blir igjen skiver eller frokostblanding. Suuuulten igjen kl.1-2..spiser da gjerne en skive/yoghurt og frukt.

Så er jeg like sulten til middag i 4tiden, og spiser igjen 2 skiver eller havregrøt med lillefrøken når hun spiser kvelds i 6tiden.

Hender jeg trenger enda et måltid før jeg legger meg. Eventuelt blir det klementiner/gløgg/nøtter på kvelden. Prøver å kun ha snop i helgene, men ser at nå som julekakene titter frem i boksene på kjøkkenet kan det fort bli litt sånn på kveldstid :p

Føler jeg spiser hele dagen..men kun lagt på meg 7kg så jeg tenker det er grei mengde jeg putter i meg :)
Jeg spiser omtrent det samme som deg, har mellommåltid mellom frokost og lunsj som er en dobbel 0 % yoghurt og en banan. Har vanlig pålegg på skiver og sunne middager. Spiser kvelds, som regel to skiver med pålegg. Tar en bit av noe godt hvis jeg er veldig fysen men som regel klarer jeg å styre unna og tar heller gulrot eller klementin. Har gått opp 13 kg så langt og har fortsatt 5 uker igjen :eek: Syns det er morsomt å se forskjellen når man spiser omtrent likt!

Jeg spiser omtrent det samme som deg, har mellommåltid mellom frokost og lunsj som er en dobbel 0 % yoghurt og en banan. Har vanlig pålegg på skiver og sunne middager. Spiser kvelds, som regel to skiver med pålegg. Tar en bit av noe godt hvis jeg er veldig fysen men som regel klarer jeg å styre unna og tar heller gulrot eller klementin. Har gått opp 13 kg så langt og har fortsatt 5 uker igjen :eek: Syns det er morsomt å se forskjellen når man spiser omtrent likt!
Ja, det er rart hvordan kroppene reagerer forskjellig på graviditeten og samme type kosthold :) jeg har kastet opp mye fram til uke 30, så det spiller nok inn på antall kilo. For jeg spiste relativt likt sist jeg var gravid og da gikk jeg opp 13-14kg.

Hehe, spiser stort sett det jeg vil når jeg vil;-) Aldri vært den største søtmumsen, en stor sjokoladeplate kan gjerne vare i over ei uke (med mindre mannen får tak i den:-P ). Går stort sett i frokost i 7-tida, lunsj i 11-tida, skive i 2-tida, middag i 5-6-tida og kvelds i 9-tida. Dette er på jobbdager, er ikke like flink i helgene;-) Blir egentlig fort sulten og har lært meg å spise noe med skikkelig næring framfor snacks:-) Men tar gjerne "dessert" eller et mellommåltid bestående av skolebolle o.l. :-D Elsker boller og søtbakst;-)

Back
Topp