Kosmetikk-tråd

Tuuusen takk for at du forhørte deg med venninnen din, og at du poster tilbakemeldingen her! Det er til så stor hjelp for hysterisk overtenkende meg:Heartpink:Heartpink Da skal jeg bruke den jeg også!
Hun nevnte også at man skyller den rett ut i tillegg, om det i så fall skulle ha vært noe. Verre om man har det i f.eks kremer som blir værende på kroppen eller i massasjeolje som blir i større konsentrasjoner (og blir liggende og trekke inn).

Om du føler deg mer komfortabel med å bytte produkt, så er det selvfølgelig helt innafor det også ❤️ Viktigste er at du ikke føler deg redd og bekymret.
Men jeg stoler på at produktet er trygg til min knappe bruk. :)

Hvis noen av dere bruker foundation (på jobb feks), hvilket merke?
Jeg skjønner at jeg burde begynne å tenke på alt fra dusjsåpe, bodylotion til kremer og sminke

Min venninne, som har gått veldig veldig inn i eteriske oljer, og studerer biopati (mye urtestudier osv da), sa at siden sjampoen er kokt, så er mesteparten av virkningen (den man "er redd for") borte likevel, og sitter i hovedsak bare igjen med lukten.
Leser selv når jeg søker at varme kan "ødelegge effekten" på eteriske oljer, så det er jo hold i det.

Så da tenker jeg at jeg blir iallefall å fortsette med sjampoen selv i alle fall.
Hva med kremene fra Vossabia? Jeg bruker ringblomst kremen og har liksom tenkt at den er trygg:bag:

Hva med kremene fra Vossabia? Jeg bruker ringblomst kremen og har liksom tenkt at den er trygg:bag:
Ringblomstsalve regnes som trygt for gravide. Gravide bør ikke spise ringblomst dog, googler jeg meg til.

Men altså, se hva hun fra vossabia skriver selv:

Screenshot_2025-08-16-16-31-59-48_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Det har ikke falt meg inn en gang at jeg må bytte ut verken sjampo, balsam eller sminke. Jeg vet man ikke skal bruke produkter med retinol, men utover det har jeg både i forrige og dette svangerskapet brukt mine vanlige produkter. Har aldri fått beskjed av jordmor eller lege at jeg må sjekke hudpleie/sminke produkter, og det gikk helt fint med barn nr 1 så tenker det går nok veldig bra :)

Forstår også veldig godt de av dere som har satt dere inn i dette og vil komme med tips. Bare skyter inn min erfaring i tilfelle noen andre skulle komme over tråden her og bli redd man har gjort noe feil. :Heartred

Tusen takk for alle kloke svar, jeg har slått meg til ro med at det jeg bruker er bra nok, og tenker som @Lillafrosk skriver at det som er viktig er at man har det bra med de valgene man tar, og at man ikke stresser for mye med ting slik kanskje jeg har en tendens til å gjøre. Tenker det går nok helt sikkert fint at mange bruker det samme som de alltid har gjort :Heartpink

Jeg har nå endret de første innleggene mine her, slik at denne tråden kan handle mer om å tipse hverandre om kosmetikk/sminke man føler seg komfortabel med å bruke under graviditeten :Heartpink

Last edited:
Noen som bruker disse under graviditeten?
Har ikke tenkt på at jeg bør rådføre meg med fastlegen før jeg fortsetter med dem :think005
IMG_9185.jpeg

Hvilken deodorant bruker dere? Jeg bruker fortsatt min «vanlig» deodorant og ønsker å bytte til en som er graviditet vennlig.

Hvilken deodorant bruker dere? Jeg bruker fortsatt min «vanlig» deodorant og ønsker å bytte til en som er graviditet vennlig.
Jeg bruker Humble sin «simply unscented» og er veldig fornøyd med den :happy: selvsagt ikke like effektiv som en med aluminium og det lukter litt kropp, men ikke svette synes jeg, og det synes ikke samboeren min heller. Veldig tilfreds med den.

Jeg bruker Wild, kan kjøpes på helskost og apotek.
Om du bruker en med aluminium i, så vær forberdt på at det tar litt tid å venne kroppen av med det. Og i den perioden vil de fleste både svette mer og lukte mer, så roer det seg etterhvert.

Jeg bruker Wild, kan kjøpes på helskost og apotek.
Om du bruker en med aluminium i, så vær forberdt på at det tar litt tid å venne kroppen av med det. Og i den perioden vil de fleste både svette mer og lukte mer, så roer det seg etterhvert.
Er wild bra? Jeg bruker fuzzy, som jeg liker veldig godt - bortsett fra selve holderen til deo-en. Den er så lett å velte.. :/ synes wild ser så lik ut.

Er wild bra? Jeg bruker fuzzy, som jeg liker veldig godt - bortsett fra selve holderen til deo-en. Den er så lett å velte.. :/ synes wild ser så lik ut.
Har ikke prøvd fuzzy, men av alle de jeg har prøvd uten aluminium, så er Wild den jeg har likt best.
Liker også at de har gjenbrukbar ytterskall på den, så jeg bare kan kaste 2 pappbiter når en er brukt opp, og kjøpe refill.

Har ikke prøvd fuzzy, men av alle de jeg har prøvd uten aluminium, så er Wild den jeg har likt best.
Liker også at de har gjenbrukbar ytterskall på den, så jeg bare kan kaste 2 pappbiter når en er brukt opp, og kjøpe refill.

Fuzzy er veldig lik i utseende i alle fall. Lett å smøre på, og føler den har effekt?
Jeg har prøvd flere deoer, men synes svettelukt kommer likevel med de andre, også har de vært vanskelig å få på. Fuzzy kjenner jeg ingen svette av og er lett å påføre.

Fuzzy er veldig lik i utseende i alle fall. Lett å smøre på, og føler den har effekt?
Jeg har prøvd flere deoer, men synes svettelukt kommer likevel med de andre, også har de vært vanskelig å få på. Fuzzy kjenner jeg ingen svette av og er lett å påføre.
Wild er også lett å påføre, bare ikke på slutten av "tuben". Da blir den "teit" :laughing002
Jeg syns ikke jeg merker svettelukt igjennom Wild heller (men det skal sies at det gjaldt først etter at kroppen var ferdig med å kvitte seg med aluminiumen, for da luktet det igjennom det meste)

Back
Topp