Koronavaksine?

Jeg lurer sånn på hvordan jeg skal forholde meg til koronavaksinen som gravid! Slik jeg forstår det, så er det mest sannsynlig helt trygt for oss også, men likevel blir det ikke anbefalt pga lite erfaring med gravide og sprøyten. Jeg vil jo ikke risikere at noe galt skjer med den lille i magen, men samtidig forstår jeg at det er noe høyere risiko for begge om man blir korona-syk i et svangerskap også! (?)

Hvordan vurderer dere risikoene opp mot hverandre? Noen som har fått gode innspill eller råd fra sin lege? Smartest å ta den nå, eller vente til etter fødsel?

Er jo selvfølgelig noe man må vurdere selv og man må nok spørre seg selv om det er noe man har behov for nå akkurat i et svangerskap. Hvis du er i risikogruppa er det jo flere faktorer som slår inn, men hvis ikke så blir det liksom bare en vurdering du må ta selv. Jeg sporte jordmor om jeg burde ta koronavaksina, og hun mente at det ikke er nødvendig å haste med den nå hvis jeg ikke er i risikogruppa. Men jeg fortalte også at jeg ikke hadde noe interesse av å ta den nå uansett, så jeg har konkludert med å vente til jeg er ferdig med svangerskapet :) Ikke føl deg presset til noe, bare vurder det etter hva du synes er greit og passer for din del. Det er mulighet å ta den etter du er ferdig som gravid også!
 
Jeg har som sagt tidligere tatt vaksinen (etter å ha snakket med både jordmødre og legen), men opplevde at de på selve vaksinekontoret var helt blanke på å gi vaksine til gravide. Måtte ha med sms fra legen om at de anbefalte vaksine til gravide.

Fikk ingen bivirkninger, men skulle ønske de kunne fremskynde vaksine nr2. Den får jeg ikke før 21. September..:meh:
 
Jeg har som sagt tidligere tatt vaksinen (etter å ha snakket med både jordmødre og legen), men opplevde at de på selve vaksinekontoret var helt blanke på å gi vaksine til gravide. Måtte ha med sms fra legen om at de anbefalte vaksine til gravide.

Fikk ingen bivirkninger, men skulle ønske de kunne fremskynde vaksine nr2. Den får jeg ikke før 21. September..:meh:

Veldig betryggande å høyra at du ikkje merka noko. Eg satsar på det same i morgon:) Håpar prosessen er smidig når eg først kjem meg dit.
 
Back
Topp