Koronavaksine/influensavaksine

Huff, glad jeg med stor sannsynlighet slipper influensa i år… hadde glemt hvor ille det er med feber. Feber i hele natt etter jeg tok vaksinen i går… føles som kroppen har sprunget maraton…

Jeg fikk satt boostrix i dag :D man må vente 1 uke mellom den og corona vaksinen, så da blir den neste uke :cool: fant ut at jeg skulle ta den også for å gi baby litt ekstra antistoffer.

Det varierer fra legekontor til legekontor. Det var prisen for både vaksinen og å få satt den.
Ah okei. Jeg har bare kjøpt den så da må jeg sikkert betale noe for å få satt den også.
Rart hvor skeptisk eller egentlig beskyttende man blir som gravid, for å få noe galt inn i kroppen osv.

Bestilt time hos vaksineklinikk torsdag i neste uke for å få tatt kikhostevaksine som FHI anbefaler. I tillegg får man også difteri, stivkrampe og polio i samme. :)

Shit, så dyrt! I så fall skal jeg spørre om å bare få den på resept, så setter en venninne den..
Spurte legen min om det, on ikke bare en av de -mange- sykepleierene i familien kunne gjøre det, men skulle man få dårlig reaksjon på vaksina bør man være på godkjent vaksineoppfølger, ikke bare pga umiddelbar behandling men også pga evt klmpansaajoner senere.
Tror legekontoret mitt tar 150 fot å sette vaksine når man henter ut vaksina selv.

Er der vanlig å få bivirkninger av kikhoste vaksinen? Fikk dere?

Jeg kommer nok ikke til å
ta covidvaksina, men tok influensavaksina i går:happy:

Tok kikhoste vaksinen på torsdag og merket redusert form torsdag kveld. I går og så langt i dag har jeg fortsatt noe feber, muskelverk og en del ubehag og vondt i magen (men vet ikke om det er fra livmoren eller andre deler av magen). Har måttet ta Paracet jevnlig for å være i stand til å ta meg av de andre to barna våre.

Vet ikke om dette er bivirkning av vaksinen eller om det er noe annet jeg er blitt smittet av i tillegg. Går mye corona her for tiden, og femte barnesykdom vet jeg.
Hvor lenge bør jeg se det an før jeg tar kontakt med noen? Og skal jeg ringe legevakt eller fødeavd i så fall? Sannsynligvis er det vel bare reaksjon på vaksinen, men vet jo ikke sikkert..

Back
Topp