Koronavaksine/influensavaksine

På jobb så får alle som er i risikosonen influensavaksinen gratis, og alle andre betaler 350kr

Pleier ta influensa og lungebetennelse vaksine...har ingen covid-19 vaksiner og planlegger heller ikke å ta

Hmm, plot twist. Vi har hatt corona i hus denne uken og jeg er den eneste som ikke har blitt smittet :wideyed: kanskje 3 doser vaksine og en runde sykdom har hjulpet på imuniteten :hilarious:
Uff, håper de andre slipper mye symptomer! Vi hadde den også i hus for et par uker siden, og samboer + flere på jobben ble syk, mens jeg holdt meg frisk :hilarious: Heldig!

Jeg var lenge veldig usikker på om jeg skulle ta en ekstra dose koronavaksine, da jeg fikk mye bivirkninger etter forrige dose (40 i feber, og dårlig i en uke). Bestemte meg likevel for å ta den, da jeg tenkte at det jo må være tryggest både for meg og baby å følge anbefalingene. Denne gangen var heldigvis bivirkningene mye mildere. Var slapp og sykdomsfølelse dagen etter vaksinen, men ingen feber og helt fin igjen på dag 2 :) Nå er ikke jeg helsepersonell, men lurer litt på om bivirkningene kan bli mildere som gravid fordi immunsystemet er litt svekket:confused005 Uansett var det deilig at det gikk såpass greit:)

Jeg tok kontakt med legekontoret mitt og spurte de om prisen for å sette vaksine - 300 kr bare for selve vaksineringen, pluss 90 kr for selve resepten :wideyed: Kan det stemme at det koster 9 kr mindre å ta vaksinen hos legen enn hos apotek? Og hos legen kunne de heller ikke ta koronavaksinen, og influensavaksinen fikk de visst ikke på lager før sent i oktober... Synes dette hørtes veldig rart ut om det skulle være rimeligere for risikogrupper..

Jeg tok kontakt med legekontoret mitt og spurte de om prisen for å sette vaksine - 300 kr bare for selve vaksineringen, pluss 90 kr for selve resepten :wideyed: Kan det stemme at det koster 9 kr mindre å ta vaksinen hos legen enn hos apotek? Og hos legen kunne de heller ikke ta koronavaksinen, og influensavaksinen fikk de visst ikke på lager før sent i oktober... Synes dette hørtes veldig rart ut om det skulle være rimeligere for risikogrupper..
Legesenteret velger pris på å sette vaksiner selv :(

Fikk avtalt vaksinering når jeg var hos jordmor i dag.
Så da kan hun sette influensavaksina i neste uke, og så går jeg på drop-in i samme bygg for koronavaksina etterpå. Håper ikke jeg ødelegger høstferien for meg selv med å ta vaksiner midt i ferien min...

Tror det er gratis, men var vist ikke alle som har lov å sette koronavaksine, så derfor jeg må gå til to ulike personer.

Vet ikke om jeg tør google det, for skrives så mye rart om vaksiner, men så at de nå kun tilbyr pfizer koronavaksina, mens jeg tidligere har tatt moderna, og trodde den var anbefalt for "yngre" personer. Eller husker jeg feil med det, er sikkert bedre med vaksine enn ikke, men lite keen på mer bivirkninger enn jeg må.

Så da kan hun sette influensavaksina i neste uke, og så går jeg på drop-in i samme bygg for koronavaksina etterpå. Håper ikke jeg ødelegger høstferien for meg selv med å ta vaksiner midt i ferien min...

Tror det er gratis, men var vist ikke alle som har lov å sette koronavaksine, så derfor jeg må gå til to ulike personer.

Vet ikke om jeg tør google det, for skrives så mye rart om vaksiner, men så at de nå kun tilbyr pfizer koronavaksina, mens jeg tidligere har tatt moderna, og trodde den var anbefalt for "yngre" personer. Eller husker jeg feil med det, er sikkert bedre med vaksine enn ikke, men lite keen på mer bivirkninger enn jeg må.
Jeg tok en i hver arm i går og har ikke hatt noen bivirkninger annet enn at jeg er litt støl i armen med Pfizer-vaksinen. Håper det kan hjelpe litt på nervene :Heartred

Jeg tok en i hver arm i går og har ikke hatt noen bivirkninger annet enn at jeg er litt støl i armen med Pfizer-vaksinen. Håper det kan hjelpe litt på nervene :Heartred
Kjempefint å høre om lite bivirkninger :) Husker egentlig ikke om jeg har tatt en oppfriskningsdose før jeg (av koronaen), men ble ganske påvirka av dose 2.
Influensavaksina var heldigvis uproblematisk sist jeg fikk den, så satser på at det går greit. Planlegger Oslotur samme dag som vaksine nemlig.

Jeg fikk Pfizer de to første dosene og fikk veldig lite bivirkninger, fikk tredje dose med moderna og fikk mye bivirkninger. Ingen farlige, men ganske ubehagelige. Kollegaene mine hadde samme opplevelse. Merker at jeg er mest fan av Pfizer av den grunn :hilarious:

Jeg fikk koronavaksinen i går selv om jeg uttrykte at jeg ikke ville ha den. Føler meg helt vanlig i dag, det var pfizer jeg fikk. Sist fikk jeg moderna x2 og hadde allergisk reaksjon på den. Ikke kjent noe annet enn vondt i armen i dag :happy:

Legen min overtalte meg til å ta influensavaksinen, da jeg skal ha barn alene og at det da kan bli ekstra tungt hvis jeg skulle få influensa etter fødsel. Hun var enig i at jeg ikke behøver koronavaksine etter 3 doser og to utbrudd.

Her i kommunen ønsker de at vi tar influensa og korona vaksine samtidig… noen som har prøvd det? Er veldig skeptisk ifht evt dobbelt opp med bivirkninger….

Her i kommunen ønsker de at vi tar influensa og korona vaksine samtidig… noen som har prøvd det? Er veldig skeptisk ifht evt dobbelt opp med bivirkninger….
Jeg gjorde det sist jeg var gravid. Fikk faktisk omtrent ingen bivirkninger den gangen! Trooor det var min korona dose 2 med Pfizer. Da jeg tok dose 3 med moderna alene så fikk jeg masse bivirkninger, men kun ufarlige ting som feber og hodepine.

Jeg skal ta begge nå på tirsdag, tenker selv det skal gå bra. Bedre med bivirkninger i en omgang istedenfor for to? Men jeg merket ikke noe bivirkninger sist jeg tok så satser på det blir likt nå.

Back
Topp