Koronavaksine/influensavaksine

Lilletrille95

Betatt av forumet
Stjerneskuddene 2024
Hei! Er det flere som tenker å ta både vaksine mot korona og influensa nå når dere er gravid? Hvis så: hvorfor/hvorfor ikke? Jeg har meldt meg opp til influensavaksinen i dag kl. 15, og tenker å ta koronavaksinen samtidig, men er det noen som har hørt andre anbefalinger fra lege angående denne?

Så vidt jeg har forstått er begge anbefalt til gravide :)

FHI anbefaler vel begge. Jeg vurderer influensavaksine, men dropper nok covid-vaksinen - holder med dosene jeg har. Ble litt bivirkninger sist.

• Liker
Reactions: MOK
Begge er anbefalt for gravide som har kommet til andre trimester, så jeg skal ta begge. :happy:

Begge

Skal ta influensavaksinen, men tror ikke jeg tar noe ekstra covid vaksine, har allerede 2

Tar vel begge siden det er anbefalt. Må man bestille tid hos lege for det eller?

Tar vel begge siden det er anbefalt. Må man bestille tid hos lege for det eller?

Her kan man enten stille på drop in-massevaksinering eller bestille time hos legen :) står kanskje på nettsiden til kommunen dib

Åj, dette er noe jeg ikke hadde tenkt på om jeg ikke hadde lest det her. Må lese meg litt opp kjenner jeg.

Her i Bergen tar jeg den hos apoteket (de har både på apotek 1 og vitus apotek). Trengte ikke resept fra legen. Men apoteket hadde visst ikke fått inn koronavaksinen her før i morgen, så da må jeg visst avvente et par dager til :grumpy:

Vet ikke om jeg ønsker, får så innmari mange bivirkninger av koronavaksinen at den skal jeg vertfall ikke ta. Sist ble jeg syk i nesten 2 uker med bivirkninger som muskel og skjelettsmerter, feber, utslett, hovne lymfeknuter osv. så når jeg var ferdig å være syk av vaksinen fikk jeg korona og så spysjuka rett etter. Tok 2 vaksiner og det holdt i massevis kjenner jeg.

Kan muligens ta influensavaksinen, men veldig redd for å bli syk av den også.

1000028117.png

Fra FHI. Jeg er i utgangspunktet skeptisk til covid vaksine, men etter å ha lest litt så tenker jeg at det rette for meg og barnet i magen er å ta den. Hadde jeg ikke vært gravid så hadde jeg droppet den på grunn av bivirkninger. Men det kan jo være verdt det om jeg kan gi hen antistoff.

Tenker å ta begge, men var utrolig vanskelig på kommunens hjemmesider å skjønne hvor jeg skulle ta dem, så får ringe i morgen :)

Jeg sjekka kommunens hjemmeside nå og det er null info om årets vaksine. Står Ingenting om vaksiner fra 2023.. ringe legekontoret da kanskje?

Tenker å ta begge, men var utrolig vanskelig på kommunens hjemmesider å skjønne hvor jeg skulle ta dem, så får ringe i morgen :)
Jeg sjekka kommunens hjemmeside nå og det er null info om årets vaksine. Står Ingenting om vaksiner fra 2023.. ringe legekontoret da kanskje?
Har dere noe apotek i nærheten? Jeg ville ha hørt med de eventuelt, godt mulig de setter vaksinene der :)

Men må man ikke betale da? Gravide får den vel egentlig gratis gjennom legekontor?
Jeg har ikke hørt noe om at den skal være gratis. Koronavaksinen er gratis for alle mener jeg, men er det ikke vanlig takst på influensavaksinen? På apoteket sin nettside står det at dersom man har resept fra lege så koster den 300kr i stedet for 400kr. Noen som vet?

Back
Topp