Enig. De hadde stasjoner to steder i hirtshals, hurtigtesting. Da varte negativ test i 3-4 dager (på nordsjømuseumet skulle de ikke være eldre enn 4dager f.eks).Et godt argument til det siste du skriver der hørte jeg om på radio i dag, og det er at et koronapass (som man enten får ved fullvaksinering eller testing) skal HINDRE at friheten vår blir innskrenket. Det skal gjøre at man ikke må gå i lockdown, sette rødt nivå i skole, stenge ned kultur og restaurantbransjen osv. så tanken bak er jo å ikke innskrenke. Det er synd og urettferdig for dem som av ulike grunner ikke kan ta vaksine eller ta begge doser. Da har man mulighet til å få passet midlertidlig likevel. Jeg ser likevel at det er kjipt å måtte planlegge testing kontra bare å være vaksinert og ha et klart pass hele tiden. De hadde denne løsningen for å holde ting åpent i Danmark før vaksinering, Altås at man mange steder måtte vise frem en nylig negativ test, så i praksis har det jo vært mulig med drop in test-stasjoner osv. tenker at når de får det til får vi det til også, eller?
Jeg tenker dette med testing som tar 1-2dager å få svar på, det er ikke overkommelig med tanke på koronapass. Da er jo det negative resultatet gyldig i kanskje et døgn. Så noe lurt må de jo finne på for å hjelpe dem som ikke har mulighet til å ta vaksinen