For det første så stryker de fortsatt med, vi kan ikke unngå døden, vi dør når vi skal. Men med vaksine så kanskje de holder litt til. Hele poenget med å stenge ned, åpne opp, vaksine osv er for å hindre belastning på sykehusene våre og når det fortsatt blir belastning så vil de tikke hjelpe å stenge en liten gruppe ute fra resten av samfunnet. Jeg ser ikke argumentet da med koronapass og hvorfor det plutselig er helt greit for å dele personlige helseopplysninger med gud og hver man. Men hver sin lyst.
Og ja jeg har vært negativ til ting som er fullstendig udemokratisk for man kan fint bruke en pandemi til å oppnå ting som egentlig ikke har grunnlag for. Det kan også skape uroligheter og splittelser som ikke vil bedre seg den dagen de sier nå kan vi bare leve normalt igjen. Jeg er også negativ til at barn er de som har lidd mest av nedstengning og de har bært byrden. De har også mye av det jeg har vært kritisk til gått ut med nå i ettertid at det var kanskje en feil. Å være kritisk til noe betyr ikke at man ikke tenker at det ikke er pandemi, eller at vaksiner ikke fungerer. Koronpass vil heller ikke fungere slik og jeg tror ikke at de som sitter å styrer dette er så dumme at de tror at det kommer til å fungere, men det er lurt for da er det indirekte press for å ta vaksinene.
Hun som styrer Danmark er ærlig på dette, også de som styrer Østerrike men vi tør ikke helt å si det høyt.
Og vet du jeg bryr meg ikke om jeg om mange her inne på bv er i mot og synes det er flott at staten vår holder på slik. Skal jeg tenke slik i alle saker? At oi her er mange mot må jo være jeg som er helt på jordet?
mange var i mot meg når jeg synes pappaperm var flott, mange var i mot meg når jeg syntes kontantstøtten skal bort. Men det er også mange som er enige, men det er ikke så mange som ikke alltid tør å rope så høyt. Det koster og ytringsrommet vårt har blitt svært begrenset spesielt under koronaen, mange ønsker at det er slik det bør være. Vi bør tie og bare la politikerene styre uten noe innblanding.
Men jeg snakker med mange utenom her på bv pg vet du det er overraskende mange som faktisk er enig. Enig i at det har blitt foretatt mange rare tiltak og at de unge er de som har bært tiltaksbyrden.
Og nei jeg er ikke i mot alt som har blitt gjort i prosessen, vi har ikke diskutert alt.
Men du tenker at her på bv er det ikke rom for å være kritisk til myndigheter som utøver makt?
Men jeg er i mot en nedstengning i samfunnet på bakgrunn at vi ikke bruker nok penger til å ruste opp sykehusene våre. Det er påtide nå å faktisk innrømme at vi har bommet litt og nedbemannet vel mye så vi klarer ikke å håndtere et virus uten å stenge ned samfunnet.
og det har alltid vært slik at noen få er alltid uenige

Jeg synes ikke det er så mange MOT meg i denne tråden, men det er noen få da som ikke helt tror meg når jeg har blitt syk av vaksinen og legen min fraråder at jeg tar dose 2.
Jeg tok dose 1 i håp om at barn skal slippe å lide i høst, for meg er barn viktigst.