Koronavaksina?

Agnete

Forumet er livet
Jeg er litt stressa, snart 15 uker siden jeg fikk første dose. Ble veldig dårlig og er fortsatt sykemeldt.
Men nå er det restriksjoner i hele verden igjen og jeg er redd for at uten koronapass får jeg ikke lov å bevege meg fritt får jeg lov til å jobb til slutt? . Så lurer på å ta dose 2.. Legen min mente for 2 måneder siden at det burde jeg ikke (ikke snakket om det igjen) nevrologen mente jeg ikke burde ta den og allergilegen er svært skeptisk da allergien min har blitt mye, mye verre. Så alt taler i mot, men jeg vil også ha frihet som alle andre. (Og det er eneste grunn til at jeg tar den). Noen som har /er i samme situasjon? Hva gjorde eller gjør du? Det er jo sånn at selv om legen fraråder at du tar den så blir du da i samme gruppe som de som ikke tar den av andre grunner. Jeg synes dette er kjempe vanskelig og føler et enormt press.

Med mindre du har tenkt deg utenlands med det første, så tenker jeg at du burde vente litt til med å ta dose to. Dette er ikke en permanent situasjon. Vent og se det an. Bedre å leve med litt flere restriksjoner akkurat nå, og bevare helsa. Så ser du om ting har endret seg om, si, 6 mnd eller ett år. Kreves det fortsatt pass og det er restriksjoner osv, så ta en ny vurdering da?

Med mindre du har tenkt deg utenlands med det første, så tenker jeg at du burde vente litt til med å ta dose to. Dette er ikke en permanent situasjon. Vent og se det an. Bedre å leve med litt flere restriksjoner akkurat nå, og bevare helsa. Så ser du om ting har endret seg om, si, 6 mnd eller ett år. Kreves det fortsatt pass og det er restriksjoner osv, så ta en ny vurdering da?
Jeg må begynne på nytt altså ta 2 doser på nytt om det ikke tas innen så og så lang tid. Det frister ikke helt det heller. Og jeg vet ikke om vi noen gang kommer tilbake til normalen jeg for dette viruset kommer jo ikke å forsvinne. Jeg er redd for å ta dose 2 men også veldig frustrert over at man ikke kan dra hvor man vil.
Takk for et godt svar ❤️

Jeg ville nok hørt på legene. Så kanskje spørre igjen. Er jo en risiko å få korona når man er gravid. Men reagerer du på vaksinen så kan det være skummelt også. Så dette må jo legene vurdere opp mot hverandre ang hva som er best. Men slkønner frustrasjonen din. Er veldig strengt i andre land. Var selv i Tyskland for litt siden og måtte vise korona passet ganske mange ganger.

Jeg er litt stressa, snart 15 uker siden jeg fikk første dose. Ble veldig dårlig og er fortsatt sykemeldt.
Men nå er det restriksjoner i hele verden igjen og jeg er redd for at uten koronapass får jeg ikke lov å bevege meg fritt får jeg lov til å jobb til slutt? . Så lurer på å ta dose 2.. Legen min mente for 2 måneder siden at det burde jeg ikke (ikke snakket om det igjen) nevrologen mente jeg ikke burde ta den og allergilegen er svært skeptisk da allergien min har blitt mye, mye verre. Så alt taler i mot, men jeg vil også ha frihet som alle andre. (Og det er eneste grunn til at jeg tar den). Noen som har /er i samme situasjon? Hva gjorde eller gjør du? Det er jo sånn at selv om legen fraråder at du tar den så blir du da i samme gruppe som de som ikke tar den av andre grunner. Jeg synes dette er kjempe vanskelig og føler et enormt press.

Jeg ville ikke tatt den om jeg hadde fått samme reaksjonene som deg, jeg ville hørt på legene. Det er derfor det er så hinsides viktig at vi som er frisk og ikke har reaksjoner på vaksiner vaksineres for at du skal kunne slippe å ofre helsen din. Koronapass vil vel neppe bli brukt innenlands med det første heller, annet enn eventuelle arrangement og sånt som det har vært snakk om tidligere :)

Fikk nesten anafylatisk sjokk av dose to, er i risikogruppe og helsepersonell med pasientkontakt, så skal egentlig ta dose tre. Revmatologisk lege sa nei du bør ikkje, er henvist til allergiseksjon også, eg bør kanskje ta dose tre på sjukehuset med økt beredskap.

Eg ville hørt på fagpersonell.

Jeg ville nok hørt på legene. Så kanskje spørre igjen. Er jo en risiko å få korona når man er gravid. Men reagerer du på vaksinen så kan det være skummelt også. Så dette må jo legene vurdere opp mot hverandre ang hva som er best. Men slkønner frustrasjonen din. Er veldig strengt i andre land. Var selv i Tyskland for litt siden og måtte vise korona passet ganske mange ganger.
Jeg er ikke gravid, det er av andre grunner og ja det er veldig strengt og man blir veldig begrenset.

Jeg er ikke gravid, det er av andre grunner og ja det er veldig strengt og man blir veldig begrenset.
Leste i farten så gikk litt surr her. Ja. De vurderer jo hele tiden sånn i Norge også. Er ikke noe problem når man kan ta vaksinen. Men burde nesten være ett fritak for de som ikke kan pga medisinske problemer. Det er ganske stor forskjell på å ikke kunne ta vaksinen og ikke ville det.

Da har legene mine landet på at jeg burde ikke, på samme dag som landet nå innfører koronapass. Vi er bare plassert i den gruppe med vaksinemotstandere og ikke tatt med i hvordan dette skal fungere. Så livet mitt blir da tydeligvis enda mer begrenset enn det er idag!

Jeg har ikke tatt den, og skal ikke ta den så lenge jeg er gravid ihvertfall.
Synes det er synd at en skal «måtte» ta en vaksine for å ha frihet, ved å «velge bort» helsa si slik.

ser regjeringen nå strammer inn og tillater kommuner å bruke coronaserfikat for å komme inn plasser, og den skremmer meg. Men jeg skal nå ikke ha noe i kroppen min som jeg er redd for, på grunnlag av det.. respekterer veldig at folk gjør som de føler altså, er ikke verken vaksinemotstander eller imot noen som tar den - men jeg har tatt valget om at jeg ikke tørr å ta den før jeg er ferdig med fødsel ihvertfall! Etter det har beg ikke tatt noe standpunkt for enda:angelic:

Eg har tatt to doser men får nok ikkje tatt nr tre, da eg fikk allergisk reaksjon når eg tok dose to.

Da har legene mine landet på at jeg burde ikke, på samme dag som landet nå innfører koronapass. Vi er bare plassert i den gruppe med vaksinemotstandere og ikke tatt med i hvordan dette skal fungere. Så livet mitt blir da tydeligvis enda mer begrenset enn det er idag!

Koronapass er også å kunne fremvise en nylig tatt negativ coronatest, så du kan fortsatt ha et midlertidig gyldig coronapass til bruk i Norge i det minste.

Koronapass er også å kunne fremvise en nylig tatt negativ coronatest, så du kan fortsatt ha et midlertidig gyldig coronapass til bruk i Norge i det minste.
Kjenner det kan ta på å ta tester hele tiden, men jeg må det når barna mine skal ha konserter. Jeg kan ikke gå glipp av de. Så får jeg spise takeaway og prøve å gjøre det beste ut av det. Men jeg har er veldig begrenset liv de siste årene og jeg håpet det skulle løse seg litt utover .

Jeg tror du må følge anbefalingene fra legene dine, og vente og se hva det blir slags regler. Det kan nok hende at de som av forskjellige grunner ikke anbefales å vaksinere seg får andre regler enn de som bare ikke vil.

Jeg tror du må følge anbefalingene fra legene dine, og vente og se hva det blir slags regler. Det kan nok hende at de som av forskjellige grunner ikke anbefales å vaksinere seg får andre regler enn de som bare ikke vil.
Må nok det. Legen min har tatt med en annen lege til råds ang dette også og vaksinekontoret ville ikke sette vaksine uten legen sin velsignelse. Men det var en vanskelig dag å få beskjed om dette samtidig som norge skal innføre koronapass.

Må nok det. Legen min har tatt med en annen lege til råds ang dette også og vaksinekontoret ville ikke sette vaksine uten legen sin velsignelse. Men det var en vanskelig dag å få beskjed om dette samtidig som norge skal innføre koronapass.

Er det fare for livet ditt? Eg spør for fastlegen min sa at det kan henda eg må ta tredje dose på sjukehus med økt beredskap:)

Er det fare for livet ditt? Eg spør for fastlegen min sa at det kan henda eg må ta tredje dose på sjukehus med økt beredskap:)
Jeg er fortsatt syk av første dose og de vet ikke om jeg blir frisk igjen. Nei reagerte ikke allergisk på den, men blitt syk og er ute av jobb fortsatt. Så derfor de fraråder at jeg setter den er fordi de vet ikke om jeg blir sykere og om jeg noen gang blir frisk. De er engstelige for at livet mitt blir ødelagt og siden jeg ikke er risikogruppe så er det ikke verdt det.
Vet de som reager allergisk på den må sette på sykehuset, men det er ikke derfor jeg ikke får ta den.

Jeg er fortsatt syk av første dose og de vet ikke om jeg blir frisk igjen. Nei reagerte ikke allergisk på den, men blitt syk og er ute av jobb fortsatt. Så derfor de fraråder at jeg setter den er fordi de vet ikke om jeg blir sykere og om jeg noen gang blir frisk. De er engstelige for at livet mitt blir ødelagt og siden jeg ikke er risikogruppe så er det ikke verdt det.
Vet de som reager allergisk på den må sette på sykehuset, men det er ikke derfor jeg ikke får ta den.

Eg skjønner. Leit du er dårlig enda:Heartred

Hva sykdom har du fått ? Har ikke hørt noe om at folk har blitt så langvarig syk av den :wideyed:

Hva sykdom har du fått ? Har ikke hørt noe om at folk har blitt så langvarig syk av den :wideyed:
Det er vel ikke alt man hører om disse vaksinene.
Det er helt vanlig at vaksiner har bivirkninger og noen får det dessverre mer enn andre. Jeg vet om mange som har vært langvarig syk av denne vaksinen eller at sykdommen demmes har blitt forverret.
Jeg sliter med mye forskjellig etter vaksinen. Derfor også flere leger har uttalt seg om hva jeg bør gjøre. Men det som er verst er at jeg har kastet opp nå hver dag i 3 måneder og er veldig kvalm, jeg har også store smerter så sover omtrent ikke lenger selv med morfin som smertelindrende dette er noe av det, er dessverre en del mer. Hva dette er vet de ikke, men de tror immunforsvaret mitt nå overaktiv og at det trenger hvile. Så håper jeg at med hvile så vil jeg bli bedre etterhvert for det begynner å ta litt på.

Back
Topp