Kontroll hos fastlege eller jordmor

Jeg skal til fastlegen i morgen. Er da 6+2. Men det er mer for å ta blodprøver og spørre om medikamenter i forbindelse med en operasjon på torsdag.

Så lenge jeg frisk så holder jeg meg nok til jordmor. Fastlegen min har det ganske travelt :happy:
 
Jeg har også bestilt time hos fastlegen min, og har fått den på 6+3. Men ringte riktignok helsestasjonen for å prøve å få time med jordmor først, men de sa at de uansett begynte sommerferie snart, og anbefalte at jeg tok det hos fastlegen så det ikke ble for lenge å vente.
 
Hadde første kontroll hos legen i dag, og sendte mail til JM og fikk der allerede neste uke.

Vi har reist til Nord Norge så jeg foreslo heller dagen etter vi kommer hjem: 21. juni.
Så da fikk jeg mail tilbake om at de satte meg opp da istede!

Guri så effektivt :Heartred :happy:

Legen foreslo jeg gikk annenhver til henne og JM sånn at jeg fikk best mulig oppfølging :love017 sa jeg at jeg elsker legen min??
 
Jeg gikk kun til jordmor i forrige svangerskap, med unntak av første time med blodprøver og noen timer for å få kvalmestillende eller gradert sykmelding. Kjempe fornøyd med jordmor jeg hadde, men hun har nylig sluttet. Usikker på om kommunen har fått ansatt noen ny enda..
 
Hei. Valgte dere kontroll hos fastlege eller jordmor? Jeg har bestilt time hos fastlege, men fikk ikke før i uke 13, syns det var litt lenge til. Når var dere på første kontroll? Har beregnet termin til 9.februar.

Første kontroll 12+0 hos jordmor. Var hos fastlege tidligere for å henvises til tidlig ultralyd (den skal man jo ha i uke 12-13 så må få henvist noen uker før det helst). Men selve første svangerskapkoentroll var da i uke 12
 
Skal til fastlegen idag men det er mere for å planlegge videre. Fått time hos jordmor den 4 juli :) skal allikevel forsøke meg på en tidlig UL neste lørdag for å få det bekreftet. Forventer ikke noe annet enn plommesekken <3
 
Kommer til å ta legetime for blodprøver og div, men de fleste timer hos jordmor. Valget er lett når jeg har en fantastisk jordmor og en ikke så fantastisk lege :angelic:
 
Jeg må ta kontrollene mine hos jordmor for fastlegen min bor på vestlandet og vi bor på østlandet :dance008
 
Eg var til lege forrige veke. Hadde egentlig time for noko anna, men fekk tatt blodprøvar og satt opp ny time. Får då time i v.7, blir då henvist til t.ul.. Har fått time hjå jordmor i v. 15 :Heartred Har ei fantastisk jordmor, så vil helst ha alle timar hjå ho.. Men pga at dei to siste svangerskapa har vore noko trøblete vil ho at eg skal ha ekstra oppfølging både frå lege og spes.helsetjenesta..
 
Er det noen her som vet om man kan gå til jordmor i en annen kommune enn den man bor i? :gen113
Det er kun ei jordmor i kommunen jeg bor i, å vi går ikke godt overens fra skolegang tidligere :scared007
 
Er det noen her som vet om man kan gå til jordmor i en annen kommune enn den man bor i? :gen113
Det er kun ei jordmor i kommunen jeg bor i, å vi går ikke godt overens fra skolegang tidligere :scared007
Det trur eg du kan, veit om andre her eg bur som har hatt JM i anna kommune :)
 
Back
Topp